Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_το μισό της τιμής



Οι εισπράκτορες, οι ελεγκτές, οι οδηγοί με ξέρουν πια.

Πάω και έρχομαι καθημερινά το ίδιο δρομολόγιο. 
Κι εγώ τους ξέρω όλους. Ξέρω και πολλούς από τους επιβάτες. 
Τους σταθερούς. Γιατί οι άλλοι, οι τουρίστες, πάνε κι έρχονται κι αυτοί, αλλιώς όμως. 
Με άλλη ιδιότητα. 

Έτσι, δεν χρειάζεται να δείχνω κάθε μέρα την ειδική ταυτότητα για τη μισή τιμή του εισιτηρίου  που δικαιούμαι να πληρώνω. 

Αλλάζουν όμως οι άνθρωποι. Έρχονται και καινούργιοι που δεν ξέρουν. 

Έτσι, σήμερα, ένας νεαρός ελεγκτής -εκπαιδευόμενος πρέπει να ήταν, γιατί πίσω του ερχόταν ο παλιός και όλο του έλεγε για τις στάσεις και τα δικά τους τα ελεγκτικά- φτάνει σε μένα και του δείχνω το εισιτήριο για έλεγχο. 

Με κοίταξε και με ρώτησε: 
-Ταυτότητα; 

Δεν πρόλαβα να ψάξω στην τσάντα μου το πορτοφόλι για να του δείξω το ειδικό πάσο, και του λέει ο παλιός από πίσω του:  

- Ναι, ναι  μισή.....Λόγω ιδιότητας. 

Ήταν μεσημέρι, έκανε ζέστη, πολύς κόσμος, άλλοι περίμεναν να περάσουν, άλλοι είχαν μωρά και αποσκευές, δεν επέμενε. 

Θα σκέφτηκε : Αφού το λέει ο παλιός, ξέρει αυτός. Στο κάτω κάτω αυτός έχει την ευθύνη.
Έτσι γλίτωσα κι εγώ από το ψάξιμο στη χαοτική τσάντα που κουβαλάω. 
Τι μπελάς!!
Κούνησα καταφατικά το κεφάλι μου. 
"Μισή" λοιπόν.... "λόγω ιδιότητας"
Να δεις πώς αλλιώς το λέμε ... "μισοτιμής" νομίζω.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός