Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_δακρύρροια





Εκείνη έλεγε:
"Κάποτε ήρθε ένας γεωργός κρατώντας έναν γκασμά στον ώμο του, περπάτησε γύρω γύρω στην ξεραϊλα, είδε τα δέντρα που είχαν μαραθεί, τις ρωγμές της γης μου, τα ζώα που κείτονταν σκελετωμένα, όλα που είχαν αποκάμει και πάνω ο Ήλιος, ανηλεής να ζητάει τα δικαιώματά του.
Τότε, αυτός ο τεράστιος γεωργός, ανάμεσα ήλιου και γης το μπόι του, μου φάνηκε ότι οργίστηκε σφοδρά και σήκωσε από τον ώμο του τον γκασμά, ψηλά στον  ασάλευτο αέρα   και με μιας τον κατέβασε με δύναμη πάνω στον ξεραμένο φλοιό... εκεί που κανείς δεν πίστευε ότι υπήρχε νερό, στο πιο ξερό σημείο.
Ένα σκάψιμο βαθύ, ένας γερός χτύπος. Κι ακούστηκε ένας βρυχηθμός, ένα μεγάλο αγκομαχητό, το αχ των σπλάχνων... μετά έγινε μια τέλεια ησυχία, σχίσμα μεγάλο, μια πληγή πάνω στη γη, στο σώμα της  και τίποτα...
Μα τα υπόγεια νερά, σα να υπάκουσαν σε κάλεσμα, τρέξανε και συρρεύσανε από όλα τα πετρώματα, από όλες τις βαθιές σπηλιές, από τα μαύρα βάθη, ανέβηκε η στάθμη τους, ξεπήδησαν κι έγινε η πληγή πηγή και από τότε αναβλύζουν νερά ασταμάτητα". 

Ο γιατρός της έγραψε : "δακρύρροια", στην διάγνωσή του.



Σχόλια

  1. Ανώνυμος9/9/14, 4:19 μ.μ.

    Με τον ζωντανό σου Λόγο, μεταφέρεις εκείνους που αγαπάς και σ΄αγαπούν, στην καρδιά της αθάνατης πηγής που άνοιξε ο Μέγας γεωργός.

    Όταν το εγώ σπάσει και γίνει εσύ, κι όταν και το εσύ σπάσει και το και γίνουν και τα δύο μαζί Εκείνος, τότε εισερχόμαστε στο μυστήριο της αγάπης. Στο μυστήριο της Αγίας Τριάδος, στον χώρο του Θεού. Αλληλοπεριχώρηση, δίχως να συγχέονται οι προσωπικότητες.

    "Σώμα Χριστού μεταλάβετε, πηγής αθανάτου γεύσασθε"

    ΑΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ ΑΩ,
    Ευχαριστώ για την επίσκεψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυνατή εικόνα!
    Σκληρή και απίστευτα ευλογημένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος10/9/14, 5:05 μ.μ.

    Ευανθία μου, συμφωνώ και επαυξάνω.

    Η Ελένη μας αξίζει βραβείο Νόμπελ λογοτεχνίας.

    Αξίζει Παράδεισο!

    Αλλά και εσύ, δεν πας πίσω σε αξία.

    Ισάξια και ισότιμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος11/9/14, 6:34 μ.μ.

    Αγαπητή Ελένη,

    επειδή μου έκανες χώρο στο είναι σου, με φιλοξένησες με αγάπη στην όμορφη ψυχή σου. Αυτό μου δίνει το θάρρος να κάνω ακόμα μία επίσκεψη, ως συνέχεια της πρώτης, στην συγκεκριμένη ανάρτηση.

    Φέρνω μαζί μου κάποιες σημειώσεις που είχα διαβάσει κάπου και που αγγίξαν ευεργετικά το είναι μου την κατάλληλη στιγμή που το χρειαζώμουν, ώστε να κατανοήσω και με την διάνοιά μου και να πιστοποιηθεί το μυστήριο που ήδη βίωνα.

    Τις παραθέτω στην διάθεσή σου και στην αγάπη σου...

    Η επιστημονική και φιλοσοφική γνώση μπορεί να διατυπωθεί με ορισμούς, αλλά το πρόσωπο είναι πέρα από κάθε ορισμό, και κατά συνέπεια άγνωστο εξωτερικά* μόνο το ίδιο μπορεί να αποκαλύψει τον εαυτό του.

    Πρόσωπο είναι ο "κρυπτός της καρδίας άνθρωπος, εν τω αφθάρτω...του πνεύματος...ο έστιν ενώπιων του Θεού πολυτελές". Προικισμένος με αγάπη ο άνθρωπος αισθάνεται συνδεδεμένος με τον αγαπημένο του Θεό. Με αυτό τον σύνδεσμο γνωρίζει το Θεό, έτσι η αγάπη και η γνώση γίνονται μία ενέργεια. Ο Θεός αποκαλύπτεται κυρίως δια της καρδιάς σαν Αγάπη και Φώς.

    Αυτή η προσωπική αποκάλυψη μπορεί να δωθεί αιφνιδιαστικά, αλλά ο άνθρωπος που την λαμβάνει μπορεί να την αφομοιώσει σιγά-σιγά ύστερα από από μακροχρόνιο ασκητικό αγώνα.

    Από την πρώτη στιγμή το ζωντανό περιεχόμενο της αποκαλύψεως είναι φανερό και η ψυχή δεν αισθάνεται καμμία ώθηση να ερμηνεύσει με λογικές διαδικασίες τη χάρη που δέχθηκε. Πάντα όμως η ψυχή ποθεί μία βαθύτερη γνώση.

    Η υπέραφθονία της αγάπης περνά από τα βάθη της κολάσως. Δεν πρέπει να φοβόμαστε αυτή την κάθοδο, αφού χωρίς αυτήν η πληρώτητα της γνώσεως είναι ακατώρθωτη.

    Το να ριχτούμε στο άγνωστο σημαίνει εμπιστοσύνη στον θεό. Ερευνούμε γιά μιά νέα ζωή, στην οποία πρώτη θέση δίνεται στον Χριστό.


    Υ.Γ.

    Ίσως έχεις κάποια απορία, γι αυτό που έγραψα σε σχόλιό μου στο μπλόκ της Ευανθίας γιά το πρόσωπό σου ..."παρουσία Θεού". Ίσως να είδα κάτι το οποίο εσύ αγνοείς και αποδίδεις αποκλειστικά στον εαυτό σου, στο εγώ σου. Αυτό Ελένη, σημαίνει αιχμαλωσία, ασφυξία, αργός και αιώνιος θάνατος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός