Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_Φθινοπωρινό


Σκίτσο με μολύβι


Μπήκε Φθινόπωρο. Το κατάλαβες άραγε;
Εγώ το ένιωσα σήμερα. Κατά τα ξημερώματα αναζήτησα μια κουβέρτα.
Και τώρα που βραδιάζει αναρωτήθηκα: 
Σε 'χω τραγουδήσει το φθινόπωρο;
Σου έχω πει τραγούδια που να' χουν πουλιά που φεύγουν;
Σου έχω πει τραγούδια που να'χουν το χρώμα του χρυσού;
Να' χουν την έκφραση παιδιού μικρού
που παραδόθηκε στον ύπνο
μ' ένα ελαφρύ κατέβασμα του κεφαλιού,
σαν εγκατάλειψη.
Πόσο μου λείπει το πρόσωπό σου.
Εγώ το ένιωσα σήμερα 
που αναζήτησα το βλέμμα σου
κατά τα ξημερώματα, τα μάτια σου
την ώρα που βραδιάζει, τα μάτια σου
τα μάτια σου κάθε στιγμή
φθινόπωρο
Το κατάλαβες άραγε;

Σχόλια

  1. Ανώνυμος7/9/14, 5:57 μ.μ.

    Nαι. Το κατάλαβε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γράφω απλά και κατανοήσιμα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος8/9/14, 12:17 π.μ.

    Δεν υπάρχει άλλος δρόμος Ελένη.

    Ο Χριστός γνωρίζεται μόνο μέσα στην Εκκλησία, δηλαδή στα Μυστήρια και την πνευματική ζωή. Δεν πλησιάζεται με στοχασμούς και ονειροπολήσεις για τη ζωή Του. Στην πορεία προς Εμμαούς, οι δύο μαθητές ήξεραν πολύ περισσότερα για τη ζωή Του και τα λόγια Του απ’ότι γνωρίζουμε εμείς, κι όμως δεν μπόρεσαν να Τον αναγνωρίσουν παρά μόνο «εν τη κλάση του άρτου». Αλλά το ήθελαν πολύ προηγουμένως,το επιθυμούσαν δικαίως, γι’ αυτό έλαβαν ότι ζητούσαν.

    Κανείς ειλικρινής αναζητητής τής αλήθειας δεν θα μείνει στην άγνοια του Χριστού.

    ΑΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ελένη
    υπέροχες οι εικόνες σου και τα συναισθήματα.
    Και το σκίτσο, μοναδικό!
    ;-)
    Καλό σου βράδυ, και μη στενοχωριέσαι με τις δύσκολες στιγμές των ανθρώπων (αναφέρομαι στα σημερινά της δικής μου σελίδας)..Δεν έχουμε πονέσει αρκετά, γι αυτό... ακόμη δαγκώνουμε τους πλησίον μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητή Σαλογραία,
    Ναι, έτσι είναι... δεν στεναχωριέμαι.
    Ή μάλλον στεναχωριέμαι γιατί ο κόσμος βασανίζεται τόσο πολύ.

    Ελένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος8/9/14, 12:59 π.μ.

    Σαλογραία μου, οι ανθρώπινες συναισθηματικές παρηγοριές είναι αντίθετες με την αληθινή αγάπη.

    Όσο σκορπίζουμε γύρο μας την οσμή θνητής σάρκας, είμαστε γιά κατανάλωση και θα παραχωρείται να μας δαγκώνουν γιά να το καταλάβουμε.


    ΑΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  7. Εδώ τα διαόλια ξέσχισαν τις σάρκες του Αναμάρτητου Κυρίου Ιησού, εμάς θα αφήσουν αλώβητους;
    Αδύνατον.
    " Αδύνατον να μην έλθουν τα σκάνδαλα, αλίμονο όμως σε κείνον δια του οποίου έρχονται" είπε ο Χριστούλης.

    Ανοίγεις μεγάλη κουβέντα όταν μιλάς για συναισθηματικές παρηγοριές και τι διαφορά έχουν απο τις πνευματικές παρηγοριές.
    Δεν είναι ώρα για τέτοια κουβέντα. Ίσως μια άλλη φορά.

    Καλο βράδυ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητέ ΑΩ, κάπως έτσι ο νεωτερικός πολιτισμός μας (παραφράζοντας τον δόλιο και πονεμένο άνθρωπο, το Νίτσε) κατέληξε στον Υπεράνθρωπο. Σ' έναν τύπο ανθρώπου που δεν θα μυρίζει ιδρώτα, δεν θα βρωμάει ούρα, δεν θα μοσχοβολάει γάλα μητρικό και έρωτα. Δεν θα μπορεί κανείς να τον δαγκώσει ούτε να τον πληγώσει και ως εκ τούτου δεν θα χρειάζεται καμία παρηγόρια, κανένα παραμύθι, κανένα χάδι, καμία κατανόηση, καμία επικοινωνία.... Και φευ! κανένα ποίημα...Θα είναι ήδη ΘΕΟΣ του εαυτού του!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος8/9/14, 1:28 π.μ.

    ..."Θα είναι ήδη ΘΕΟΣ του εαυτού του!!"

    Ας το διορθώσουμε λιγάκι αυτό που έγραψες. Θα είναι κατά χάριν θεός.

    Θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω τι σημαίνει το κατά χάριν και πώς το βιώνω προσωπικά. Σου ανοίγω διάπλατα κι ανεπιφύλαχτα την καρδιά μου, είσελθε και πάρε ότι σου ανήκει...

    Η εν Χριστώ ζωή Ελένη είναι η ζωή του Χριστού, που μπαίνει μέσα μας με ένα μυστήριο οικιότητας. Είναι φυσικό, κάθε πράγμα να είναι δεμένο με τον εαυτόν του περισσότερο παρά με κάθε άλλο. Κι όμως, η ένωσή μας με τον Χριστό είναι ακόμα πιό δυνατή. Νιώθουμε τον εαυτό μας δεμένο περισσότερο με τον Σωτήρα παρά με τον εαυτό μας.

    ΑΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός