Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_το τέρας του φόβου ή το πραγματικό ερώτημα





Άνοιξα κι εγώ, δύο μέρες τώρα, την τηλεόραση!!!
Να μάθω τι συμβαίνει τελοσπάντων...
Στο τέλος της δεύτερης μέρας, νιώθω εντελώς  λ ε η λ α τ η μ έ ν η....
Αρκεί, ναι! αρκεί ένα διήμερο για να νιώσεις ότι σκορπίζονται όλα όσα με κόπο μάζεψες εδώ και πολύ καιρό.
Πρόκειται για έναν βιασμό, που μόνο όσοι έχουν απομακρυνθεί από αυτό το τηλεοπτικό τοπίο της φρίκης μπορούν να νιώσουν.
Ένιωσα να ορμάνε πάνω μου κραυγές πολιτευτών, τιποτένιες εκδηλώσεις ανδρείας, προτάσεις, λέξεις, ερωτήσεις, ιδέες που δεν προλάβαινα να επεξεργαστώ και να καταλάβω.... ορολογίες ενός λεξιλογίου που μου είναι άγνωστο, εξυπνακισμοί που δεν αντέχουν στην απλή λογική επεξεργασία κι ούτε λόγος για διαλεκτική διερώτηση... στα ενδιάμεσα ηλιθιώδεις διαφημίσεις - συνέχεια ηλιθίων πανελ- θέλανε να μου πουλήσουν χαρούμενες στιγμές, εύκολες λύσεις, έξυπνες ιδέες, συμφέρουσες αγορές... ακόμα και βιταμίνες και διάφορα σκευάσματα για να με στήσουν εκεί, όρθια στα πόδια μου...ένα ανδρείκελο, πεπεισμένο ότι ζει καλά κι ευτυχισμένα...όπως όλοι...

Μέσα σ' αυτόν τον διήμερο πανικό, σκορπίσανε τα χαρτιά μου, σχίστηκαν τις σημειώσεις μου... χλευάστηκαν τα ποιήματά μου...  
Νιώθω να εισέβαλε στο σπίτι του μυαλού και στο σώμα μου ένα τέρας με χίλια κεφάλια, με άπειρα πλοκάμια - στόματα και ελεεινές γλώσσες.
Το χειρότερο; Ότι το τέρας δεν έχει καν συναίσθηση της τερατωδίας του. Δεν αναγνωρίζει, κι ούτε μπορεί να το κάνει... ότι εγώ είμαι ένας, ένας μόνο άνθρωπος... με μια μικρή δυνατότητα επεξεργασίας πληροφοριών και αποκρίσεων, ότι είμαι μια εύθραυστη ισορροπία λογικής, συναισθήματος, προσδοκιών, δυνατοτήτων.... ότι μπορεί και να μην αντέχω, να μην προλαβαίνω να κόψω τις τόσες γλώσσες του, να καυτηριάσω τα τόσα κεφάλια του... ένιωσα να παραλύω....να αιχμαλωτίζεται η θέλησή μου... να συνθλίβεται το κρανίο μου.
Έτσι όμως κάνουν τα τέρατα: μιλάνε την γλώσσα των τεράτων... Την γλώσσα του φόβου.

Στο δημοψήφισμα θα ψηφίσω ΟΧΙ 
γιατί , Ο φόβος για χρόνια με διέλυσε....
ΟΧΙ , γιατί εγώ δεν είμαι εκεί που είναι τα γραβατωμένα κοράκια ...
ΟΧΙ, γιατί δεν μ' ενδιαφέρει να σωθώ διαλυμένη και λεηλατημένη, με μια συνείδηση βιασμένη από παντού.
ΟΧΙ, γιατί ξέρω καλά ότι όποιος παίζει με τον φόβο μου, όποιος παραλύει το μυαλό μου, δεν ενδιαφέρεται για την σωτηρία μου...
ΌΧΙ, γιατί εμένα δεν μ' ενδιαφέρει να συμμετέχω σ' αυτόν τον καινούργιο κόσμο, των αγορών και των εμπορευμάτων, που με αδειάζει από παντού, που με στίβει και με πετάει....
ΟΧΙ, γιατί το ερώτημα δεν είναι ούτε δημοσιονομικό ούτε αν θα παραμείνουμε στην ΕΕ ούτε καν εθνικό.... το ερώτημα είναι αν στη θέση μου, στη θέση μας, εκεί που κάποτε υπήρχα εγώ κι εμείς, άνθρωποι με αδυναμίες, με αργοπορίες, με όνειρα, με ιστορίες, με πρόσωπα ... αν θα  δεχθούμε αστραπιαία ν' αντικατασταθούμε από καταναλωτές, ανθρώπους με γυρισμένες πλάτες σε ουρές, ανθρώπους αμίλητους και πειθήνιους, ανθρώπους χρήσιμους ως ντεκόρ για να πουλάει το δελτίο των 8 την φρίκη και τον πανικό... τη γέννα και  τον πολλαπλασιασμό των τεράτων....
Το πραγματικό  ερώτημα του δημοψηφίσματος, μετά από δύο μέρες ενδελεχούς "ενημέρωσής" μου είναι:   αν θα ζούμε σ' έναν  πλανήτη  του φόβου, σε  μια τεράστια  χωματερή  της ανθρώπινης ύπαρξης.

Εγώ έτσι το έζησα κι έτσι σας το μεταφέρω....
Κλείνω την τηλεόραση.
Δεν θέλω να μάθω από αυτούς για μένα...  δεν θέλω να πιάνουν στο στόμα τους την αυριανή μέρα μου... 

Άνοιξα το ραδιόφωνο Kosmos 93.6 fm
Άντε γειά!! 

Σχόλια

  1. Ανώνυμος28/6/15, 9:43 μ.μ.

    ΟΧΙ ΚΙ'ΕΓΩ!
    @

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος28/6/15, 11:26 μ.μ.

    Εύγε αγαπητή Ελένη! Τέτοια περίτρανα ΟΧΙ έχουμε ανάγκη να διαβάζουμε. Επιτέλους ας ενώσουμε τις φωνές μας όλοι εμείς που δεν αντέχουμε άλλο να σιωπούμε στον καθημερινό πνευματικό και ψυχικό βιασμό που μας υποβάλλουν τα βοθροκάναλα τους.
    Και είστε εσείς οι άνθρωποι του πνεύματος των γραμμάτων και των τεχνών που πρέπει να σηκώσετε το φορτίο της αφύπνισης μας. Έχετε την υποχρέωση όχι μόνο να ανακαλύψετε την έξοδο του σπηλαίου του Πλάτωνος αλλά και να υποδείξετε σε όλους τους υπόλοιπους την διέξοδο που θα μας οδηγήσει από τον κόσμο των σκιών στο φως της ελπίδας.

    ΟΧΙ στον φόβο ΟΧΙ στους φαυλεπίφαυλους. Το αίτημα για ζωή με αξιοπρέπεια είναι δίκαιο, και οι απαιτήσεις τους παράλογες και άδικες. Στο τέλος ΕΜΕΙΣ θα δικαιωθούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ, αγαπητέ!!
      Με βρίσκει απροετοίμαστη η θερμότητά σας... πάντως γι' αυτήν σας την θερμότητα σας είμαι ΕΥΓΝΩΜΩΝ...
      Για το θέμα του σπηλαίου του Πλάτωνα, έχουν γραφεί τόνοι βιβλίων... αν υπάρχει και ποιό είναι το καθήκον των "πνευματικών" ανθρώπων... έχω κι εγώ μια άποψη περί αυτού αλλά δεν είναι του παρόντος.
      Θα έλεγα, ότι λέω σε φίλους: προς Θεού κλείστε την τηλεόραση!!... με ανοιχτές τηλεοράσεις δεν υπάρχει ποτέ ελπίδα να βγούμε από το "σπήλαιο".

      Σας ευχαριστώ!

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος29/6/15, 8:36 π.μ.

      Η αυθόρμητη έκφραση των συναισθημάτων κρύβει πάντοτε μια γοητεία.
      Πάντως πολύ θα ήθελα να διαβάσω την άποψη για το καθήκον των πνευματικών ανθρώπων.

      Παρέλειψα να αναφέρω την αναδημοσίευση της παρούσας ανάρτησης στο blog μου (φυσικά με τον ανάλογο σύνδεσμο προς την Πηγή προέλευσης)
      Ευχαριστώ.

      Χ

      Διαγραφή
    3. Kαλημέρα αγαπητέ Χ
      Καλή εβδομάδα....
      Σ' ευχαριστώ για την αναδημοσίευση.

      Το συγκεκριμένο θέμα του δημοψηφίσματος, πιστεύω ότι μπορεί κανείς να το προσεγγίσει με πολλούς τρόπους. Κι εγώ διάβασα στα μπλογκ διάφορες αναλύσεις αυτές τις μέρες, κυρίως πολιτικού και οικονομικού περιεχομένου.
      Άλλες με βρήκαν σύμφωνη κι άλλες όχι.
      Και οι δύο προηγούμενες αναρτήσεις, εμμέσως αναφέρονται στο ίδιο αυτό θέμα του δημοψηφίσματος, δίνοντας μια ευρύτερη διάσταση (ελπίζω!).... κυρίως ερεθίσματα για σκέψη.

      Όσον αφορά στους πνευματικούς ανθρώπους θα προσπαθήσω να επανέλθω με κατά το δυνατόν αναλυτική τοποθέτηση - ανάρτηση.

      Σ' ευχαριστώ

      Διαγραφή
    4. Παρέλειψα να αναφέρω το μπλογκ του Χ,
      για όποιον φίλο θα ήθελε να περιηγηθεί και να κάνει μια ωραία στάση,
      στο πέλαγος της blog- σφαιρας...
      το όνομα του νησιού : free thoughts ,
      ένα μπλογκ όπου νιώθεις να πνέει ένα φρέσκο αεράκι....

      Χαίρε Χ

      Διαγραφή
  3. Συμφωνώ απόλυτα!Αυτό το δημοψήφισμα δεν αφορά απλά το νόμισμα ή τους φόρους.Εχεί να κάνει με την ίδια μας την ύπαρξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για όποιον έχει αποφασίσει πώς θέλει να υπάρχει σ' αυτή τη ρημαδοζωή και έχει δεχθεί τον Τρόπο της όντως Ζωής, η τοποθέτησή του απέναντι στο δημοψήφισμα παύει να έχει πολιτική ή ιδεολογική χροιά.. Το ΟΧΙ βγαίνει αυθόρμητα ως απάντηση... ανθρώπου που δεν θέλει (όσο είναι δυνατόν για έναν άνθρωπο) .. να διχάζεται. Αν έχεις καταλήξει πού βρίσκεσαι... με ποιόν συνομιλείς.. τότε οι απαντήσεις έρχονται μόνες του...
      Το πρόβλημα για πολλούς συνανθρώπους μας είναι ότι δεν έχουν αποκαταστήσει αυτή την Συνομιλία και ακούνε μόνο τα παράσιτα των παπαγάλων....
      Γειά σου παπα-Κώστα!!

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος29/6/15, 10:30 π.μ.

    Mε παπάδες σαν τον παπα-Κώστα λευτερωθήκαμε το '21!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός