Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_π. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος : άνθρωπος του Θεού

π. Χαράλαμπος Παπαδόπουλος (π. Λίβυος)




Άνθρωπος του Θεού δεν δηλώνεις, φαίνεσαι. Έχουμε κουραστεί από τους "δήθεν". Από αυτούς που αυτοπροβάλλονται έστω και «ταπεινώ τω τρόπω». Εκείνους που πίσω από το χαμόγελο κρύβουν ακονισμένα για κατάκριση και «ιερές» μάχες δόντια. 

Όλους αυτούς που χρησιμοποιούν την εκκλησία για να διαμορφώσουν ένα προφίλ πνευματικότητας ώστε να εξασφαλίσουν την αίσθηση δύναμης που δεν βρήκαν στο κόσμο.
 Ή εκείνους που με το ένδυμα του ζηλωτή και ορθόδοξου «αγωνιστή» προσπάθησαν να καλύψουν την επιθετικότητα τους.** (προδημοσίευση : από το νέο προς έκδοση βιβλίο)

πηγή: σελίδα f/b π. Χαράλαμπου


Σχόλια

  1. Βρε ποιον μου θυμίζει...ποιον μου θυμίζει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος19/6/15, 5:37 μ.μ.

    πάτερ, σού μοιάζει;
    πάντως με την κατάλληλη σοφιστεία απο-δομούνται τα πάντα!
    Τίποτα δεν μπορεί να μείνει όρθιο.
    Γερά καλάμια να υπάρχουν, να γράφουν με ακονισμένα ξυράφια
    και όλα μπορούν προσωρινά να τα μηδενίσουν.
    Γι αυτό τόνιζε ο Πατροκοσμάς
    ότι το κακό θα έρθει από τους μορφωμένους.
    Το βλέπουμε μπροστά μας σήμερα.
    (Δεν αναφέρομαι στον π. Λίβυο. Δεν γνωρίζω τον άνθρωπο.
    Γενικα τοποθετήθηκα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η περιγραφή που κάνει,πολύ.
      Ο ίδιος όχι.Είμαι πολύ πιο όμορφος!

      Διαγραφή
  3. Σας ευχαριστώ για αυτό το σχόλιο.
    Μου δίνει την ευκαιρία ν' αναπτύξω κι εγώ την γενική μου τοποθέτηση.

    Αν θέλετε, λάβετε υπόψη σας στον προβληματισμό σας ότι η ανθρωπότητα όσες φορές ματοκυλίστηκε (βλ. παγκόσμιοι, τοπικοί, θρησκευτικοί, οικονομικοί πόλεμοι) και όσες τώρα ματοκυλιέται (βλ.Τζιχαντιστές και αποκεφαλισμούς), όσες φορές δηλαδή βούλιαξε στο Κακό, αλλά και το κακό που υπάρχει και συντηρείται στην μικροκλίμακα των καθημερινών σχέσεων, αυτό δεν έγινε εξ αιτίας της γνώσης... αλλά αιτιακός παράγοντας ήταν και είναι πάντα η ΠΑΡΑΝΟΙΑ. Το Κακό οδηγείται από τους κάθε λογής παρανοϊκούς... που θεοποιούν και ειδωλοποιούν τον εαυτό τους, την θέση τους, την ατομικότητά τους ή κάποια ιδεολογία ή κάποια αλήθεια μέσα στην οποία αυτή η ατομικότητα βρίσκει θαλπωρή και δικαιολόγηση... ίσως κάποιοι από αυτούς να είχαν μια κάποια μόρφωση,
    Ε, και;
    Ας πούμε την αλήθεια για να ξέρουμε τι μας γίνεται επιτέλους : ΔΕΝ είναι αυτό το χαρακτηριστικό που φέρει το κακό στον κόσμο. Όποιος εξισώνει και ονομάζει την Γνώση = Κακό, , όχι μόνο δεν ξέρει την φύση του κακού αλλά άθελά του το διαιωνίζει κιόλας.
    Το κακό δεν συνδέεται με την γνώση αλλά με το παθολογικό Εγώ. Το βασικό είναι να προφυλαχθεί, να ξεχωρίσει, να διασωθεί το κύρος και να περιχαρακωθεί ένα Εγώ.
    Μετά βεβαίως μπορούν να επικαλούνται και να κατασκευάζουν διάφορες λογικοφανείς εξηγήσεις... περί εχθρών, απειλών, Εβραίων, μορφωμένων, ομοφυλοφύλων, χαφιέδων, γραφιάδων, γερών καλαμιών κλπ.
    Το βασικό για το παρανοϊκό άτομο ή συλλογικότητα είναι πάση θυσία να μην βγει από την παράνοιά του.. γιατί έξοδος από την παράνοια σημαίνει παύω να σταυρώνω τους άλλους, αλλά ανοίγομαι σ' αυτούς, τους περιχωρώ (κυκλωτικά) και ανεβαίνω εγώ στον Σταυρό (αφ' υψηλού).
    Ο Σταυρός όμως ... είναι πραγματική αποδόμηση του ψεύδους και αυτό φέρνει μεγάλο πόνο...

    Έτσι λειτουργούν τα πράγματα...και τα ποιητικά και τα άλλα τα θεωρητικά αλλά και τα απολύτως καθημερινά στην πραγματικότητα και στην αλήθεια τους και όχι στην σοφιστεία ή στην κακομοιριά του λόγου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος19/6/15, 7:47 μ.μ.

    Ωραία λόγια κ.Ραβάνη. Ακριβώς με τα ίδια λόγια ο ένας ιδεολογικός αντίπαλος, καρφώνει τον άλλον και άκρη δεν βρίσκεται, αιώνες αιώνων τώρα. Δεν υπάρχει ελπίδα συνεννόησης. Τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γιατί,, αγαπητέ;
    Γιατί;
    Προβληματισμούς ανταλλάσσουμε και απόψεις πάνω στην ζωή και στον κόσμο... από πότε έγινε κι αυτό ΠΡΟΒΛΗΜΑ; Από πότε κι αυτό έγινε ΕΠΙΛΉΨΙΜΟ ή κάτι ΥΠΟΠΤΟ;
    Από την θέση που βρίσκομαι... με τα μέσα που διαθέτω μόνο τα λόγια μου μπορώ να σας στείλω... έπεα πτερόεντα (φτερωτά λόγια) που θα έλεγε κι ο Όμηρος.... άλλο τι δεν μπορώ.
    Γιατί αυτό δεν σας είναι αρκετό;
    Γιατί θα πρέπει εδώ, εμείς, και τώρα να λύσουμε τα προβλήματα του κόσμου;
    Ποιός μας εξουσιοδότησε γι' αυτό;
    Από πού αντλούμε αυτή την ματαιοδοξία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος19/6/15, 8:23 μ.μ.

    Δεν καταλάβατε το πνεύμα των λόγων μου. Δεν είναι ματαιοδοξία κ. Ραβάνη. Είναι συνειδηποίηση των τεράστιων αδυναμιών μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με συγχωρείτε. Δεκτό.
      Μην το βλέπετε προσωπικά... δεν εννοώ ότι εσείς είστε ματαιόδοξος.
      Και να σας πω κάτι : η ζωή με έμαθε να δέχομαι τις φοβερές αδυναμίες μου και τις ελλείψεις μου.. τις απίστευτες, τις τεράστιες ολιγωρίες μου, και τα μεγάλα λάθη...
      Είναι μέρος της ενηλικίωσής μας αυτό.
      Να αποδεχόμαστε τον ρυθμό του κόσμου. Να κάνουμε ειρήνη με τις αδυναμίες μας.
      Είναι μέρος της μετανοίας μας.
      Να είστε καλά.
      Υπάρχει ελπίδα.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός