Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_ιεροεξεταστές



έργο : Hans Holbein, (1497-1543) ,.'Th Body of the dead Christ in the Tomb'' 



 
Ναι, τελείωσα... δεν έχω να πω τίποτ' άλλο.
Τα είπα όλα....
Όλα όσα ήξερα για την υπόθεση.
Ναι... ναι... αν θυμηθώ κάτι άλλο, θα έρθω... μόνη μου να σας το καταθέσω.
Εξάλλου το είδατε και σεις... δεν χρειαζόταν να με προσάγετε "βιαίως"...
Δηλαδή, τι βιαίως;
Μόνη μου ήρθα ενώπιον των Ανακριτικών Αρχών...
... και σ' ό,τι με ρωτήσατε, απάντησα
...Συ είπας.

Σχόλια

  1. Ανώνυμος24/6/15, 10:22 π.μ.

    "4 ψυχικὸς δὲ ἄνθρωπος οὐ δέχεται τὰ τοῦ Πνεύματος τοῦ Θεοῦ·
    μωρία γὰρ αὐτῷ ἐστι, καὶ οὐ δύναται γνῶναι, ὅτι πνευματικῶς ἀνακρίνεται.

    15 ὁ δὲ πνευματικὸς ἀνακρίνει μὲν πάντα, αὐτὸς δὲ ὑπ᾿ οὐδενὸς ἀνακρίνεται."

    (Α Κορινθίους κεφ. 2)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ολόσωστο το απόσπασμα της Α' προς Κοριθνίους...
    Η "ανάκρισις" γίνεται για να δειχθεί η Αλήθεια... ή μήπως όχι;
    Αν λοιπόν η Αλήθεια είναι αυτό που μας ενδιαφέρει... η αλήθεια του Θεού και όχι κάποια από εμάς επινοημένη και βολική "αλήθεια"...
    Τότε σε ποιά αλήθεια κατέληξε η ανάκρισή σας....
    Έτσι κατανοούνται τα "αποσπάματα"... και όχι κατά το χειριστικώς δοκούν.. και κατά το ημετέρως "βολεύεσθαι" ή "βουλεύεσθαι"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος24/6/15, 2:32 μ.μ.

    Με το σχόλιο απλώς δόθηκε μια ευρύτερη σοφή νύξη στο θέμα της ανάκρισης που εσείς πρώτη θέσατε.
    Το θέμα τεράστιο, σχετίζεται τη φαντασία και διάθεση του περαστικού αναγνώστη και γιατί βλέπετε παντού γύρω σας χειριστικές διαθέσεις; περίεργο το βρίσκω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν βλέπω παντού... μόνο εκεί που υπάρχουν.
      Και συνήθως όταν γίνεται χρήση αποσπασμάτων υπάρχουν.... διότι αν αποσπώ από το σώμα ενός κειμένου, ενός δηλαδή όλου, το οποίο με την σειρά του κι αυτό κάπου εντάσσεται και συνδέεται με άλλα πράγματα, ένα κομμάτι για να το βάλω κάπου, όπου εμένα, δηλαδή στην μερικότητά μου, μου φαίνεται ότι καλώς ταιριάζει διότι, έτσι κομματιασμένο, μου λύνει ένα πρόβλημα.... τότε ΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ το κείμενο.

      Θεωρία περί "αποσπασμάτων" ή τσιτάτων...
      Αυτό...

      Διαγραφή
    2. Και τότε κανείς δεν καταλαβαίνει τίποτα και η ευρύτερη σοφία αντί να φωτίζει γίνεται.... σιγή... σιωπή... και φόβος.... διότι το άλλο απόσπασμα όπου να'ναι θα περάσει...

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός