Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_υπέρ των σπασμένων μπισκότων λόγος

Από τα μπισκότα προτιμώ τα σπασμένα.
Στο σακουλάκι ψάχνω να βρω εκείνα τα μπισκότα που κάτι τους λείπει, μια ουρίτσα, μια γωνιά, ακόμα και ολόκληρο κεφάλι ή πόδι.
Τα μπισκότα αυτά, αν και σχεδιάστηκαν βάσει ενός προτύπου και παρότι τ'όντι  παράχθηκαν ως αντίγραφα αυτής της τέλειας μορφής , για κάποιους λόγους που ποικίλουν από μπισκότο σε μπισκότο -θες γιατί βρέθηκαν στην γωνία της σακούλας, θες γιατί τα πλάκωσαν τ'άλλα, θες γιατί σ' αυτά έπεσε μια απειροελάχιστη επιπλέον ποσότητα αλεύρι κι έγιναν πιο εύθραυστα, θες γιατί πασπάτεψαν πολλά ή άγαρμπα χέρια το σακουλάκι που τους έτυχε να βρεθούν,  θες για κάποιον άλλον απροσδιόριστο λόγο- έχασαν την αρχική τους τελειότητα.

Αποτέλεσμα όλων αυτών των παραγόντων είναι οι καταναλωτές να προτιμούν τα σακουλάκια εκείνα που υπόσχονται τα λιγότερα σπασμένα μπισκότα. Αλλά και όσοι τρώνε τα μπισκότα, το χέρι τους ενστικτωδώς κατευθύνεται στα πιο άρτια κι όχι στα άλλα που κάτι τους λείπει ή, ακόμα χειρότερα,  έχουν θρυμματιστεί.
Ετσι, στην κακιά μοίρα των σπασμένων μπισκότων προστίθεται τώρα και το ενδεχόμενο να μπαγιατέψουν, αφού κανείς δεν τα επιλέγει κι όλοι οι άνθρωποι, για κάποιο, επίσης απροσδιόριστο λόγο, ποθούν να γευτούν στον ουρανίσκο τους την τελειότητα της μορφής.

Οι εταιρείες παραγωγής μπισκότων, που γνωρίζουν αυτούς τους εξω-εργοστασιακούς κινδύνους, καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια να τους ελαχιστοποιήσουν. Προς τούτο έχουν επινοήσει διάφορες φόρμουλες και πατέντες συσκευασίας: ενισχυμένα σακουλάκια, αδιαφανή περιτυλίγματα, πλαστικές θήκες σαν μικροί νάρθηκες,  ενδιάμεσα χωρίσματα,  ακόμα και αεροστεγείς ατομικές συσκευασίες, έτσι που από την μιά, τα μπισκότα να μην ακουμπάνε και στριμώχνονται μεταξύ τους κι από την άλλη να γίνεται δυνατή η απόδοση της ατομικής ευθύνης σε κάθε μπισκότο και η κατοχύρωση του δικαιώματός του στο αυτοκαταστροφικό του σπάσιμο.

Κατά την γνώμη μου, ματαιοπονούν.
Αν θέλουμε να έχουμε μπισκότα κι όχι κατι άλλο π.χ,  κρουασάν ή φραντζολάκια, τότε θα πρέπει να ξέρουμε ότι, ανήκει στην φύση τους περισσότερο το σπάσιμο απ' ότι η αρτιότητα. Η ευπάθεια είναι η ουσία του να ανήκει κάτι στην κατηγορία "μπισκότο".
Το αυτό ισχύει και για τις φρυγανιές και για τα παξιμάδια. Όσο κι αν τα τελευταία θεωρούνται πιο σκληρά.  Για τις προτιμήσεις μου όμως στα παξιμάδια θα αναφερθώ μια άλλη φορά...

Προς το παρόν να πω ότι βρίσκω τα σπασμένα μπισκότα ασυγκρίτως πιο ενδιαφέροντα,  γιατί το χαλασμένο και ελλειπτικό τους σχήμα φανερώνει αφενός τα πάθη των μπισκότων κι αφετέρου υποδηλώνει με μεγαλύτερη έμφαση και δραματικότητα την χαμένη τελειότητα της μορφής τους...και ως εκ τούτων μπορούν επάξια να θεωρούνται εφάμιλλα ενός έργου Τέχνης!
Κι από γεύσεις προτιμώ τα μεθυσμένα....

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός