Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_δεκαπέντε μέρες

Πέρασαν κιόλας δεκαπέντε ημέρες, απόταν με  πανηγυρισμούς στις πλατείες των μητροπόλεων, βουτιές σε παγωμένες θάλασσες και ποτάμια, με σαμπάνιες και περιπαθή φιλιά στο στόμα, διαγγέλματα πρωκτοκαθήμενων και λαμπερά πυροτεχνήματα, έξαλλη από χαρά και αισιοδοξία η ανθρωπότητα πάτησε το κατώφλι του 2016 μ. Χ. και μπήκε μέσα.

Μπήκε μέσα, πέταξε τα κλειδιά στο τραπεζάκι του σαλονιού και έβγαλε το μπουφάν της.
Τι μέρα κι αυτή! Τι χρόνος, τι χρόνια....
Έβαλε σε ένα πιάτο τρεις χθεσινούς κεφτέδες, μια φέτα ψωμί, πήρε κι ένα κουτάκι μπύρα.  Σωριάστηκε στον καναπέ και πήρε το τηλεκοντρόλ.

Δεκαπέντε μέρες... Τις δυο -τρεις πρώτες η ροή ήταν ήπια. Κάπως σα να περίμεναν όλοι να περάσουν τα απορριμματοφόρα να συλλέξουν την ξεσχισμένη γιορτή, να βάλουν και τις μάνικες να ξεπλυθούν τα πεζοδρόμια απ'την κολλώδη γλυκερή γλίτσα της αγάπης που έληξε και βρομούσε αφόρητα και χυδαία,  όπως τα λουκάνικα όταν περάσει η ημερομηνία ανάλωση έως...
Μέσα στις αμέσως επόμενες μέρες η ροή έγινε κανονική.
Κυβερνητικά νομοσχέδια,  εκπρόσωποι τύπου, χιονοστιβάδες, κάποιος που εξερράγη, ένας αρχηγός που εξελέγη, ένας ρεπουμπλικάνος στο Όρεγκον,  κάποιοι που συνεπλάκησαν και πάλι πίσω στα δικά μας, εξεταστικές επιτροπές, απολύσεις, παραιτήσεις, διεκδικήσεις και ξανά στην διεθνή επικαιρότητα, μια φαρμακευτική εταιρεία στην Γαλλία,  απόπειρες βιασμού στην Κολωνία,  στο προσφυγικό συνεχίζεται το δράμα,   κάποιοι σφάχτηκαν, κάποιοι πνίγηκαν, κάποιοι χάθηκαν, τα προτεινόμενα Όσκαρ,  τα προτεινόμενα Νόμπελ , στις Σκουριές οι εργαζόμενοι, η εταιρεία,  ο χρυσός, δεν ξέρω ο χρυσός τι είναι, ξέρω την  τιμή του μονάχα...

Ο μεταβολισμός της είχε αλλάξει...θα έτρωγε ακατάπαυστα, θα έτρωγε ασύστολα,  θα μπουκωνότανε και θα κατάπινε με τον ρυθμό που πίεζε τα μαύρα κουμπιά του τηλεκοντρόλ, δεν θα σταματούσε, αν σταματούσε θα χανόταν ο χρόνος, το πιάτο, το δωμάτιο, ο πλανήτης, η ίδια....Είχαν ήδη περάσει δεκαπέντε μέρες, έμεναν σωστές τριακόσιες πενήντα... μετά θα μπορούσε να απολαύσει ένα πρωτοχρονιάτικο ξεφαντωτικό  χέσιμο..., τρία, δύο, ένα, Χρόνια Πολλά, ευτυχεσμένο το νέο έτος 2017!!

Στο μικρό χωριό που ζω και εργάζομαι,  φέτος στην αλλαγή του χρόνου, δεν έπαιξε ούτε η καμπάνα της εκκλησίας' δεν ταιριάζει, είπαν.   Στο καφενείο μαζεύτηκαν επτά χωριανοί. Ήπιαν το κρασί τους και ευχήθηκαν. Ρίξανε στην ξυλόσομπα τις πορτοκαλόφλουδες. Κρέμασαν για το καλό μια ασκελετούρα στην πόρτα...
Κρατούσε το μικρό χωριό  στην μνήμη του,  στους σιωπηλούς δρόμους τους, στον έναστρο ουρανό του ΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΣ, τον θάνατο εκείνης της γριάς, της Διαμάντως, της γεροντοκόρης Ελασίτισσας, που είχε πεθάνει λίγο πριν τα Χριστούγεννα , και προσπαθούσε να το αφομοιώσει, να το χωνέψει, να το κάνει σώμα του...
Ένα  γεγονός,  ούτε θλιβερό ούτε χαρούμενο, ούτε δραματικό ούτε ανατριχιαστικό, τοποθετημένο στον χρόνο μέσα στην ροή της ιστορίας των ανθρώπων του και στον χώρο απέναντι από τον ακίνητο όγκο των Λευκών Ορέων, ... ένα γεγονός απλό, καθημερινό, ανθρώπινο, ΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΣ ΘΝΗΤΟ.
Και τούτο είναι ο ρεαλισμός μας!

Δεκαπέντε μέρες από την Πρωτοχρονιά...κι αύριο θα γίνουν τα σαράντα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός