Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_οι πολιτικές μου δηλώσεις επί τη εκλογή του νέου προέδρου της ΝΔ



Έβλεπα και άκουγα για την εκλογή  του Κυριάκου Μητσοτάκη , τις δηλώσεις των πολιτικών προσωπικοτήτων,  τις αναμεταδόσεις των ανταποκριτών, τις ζωντανές συνδέσεις των ρεπόρτερς και τους πανηγυρισμούς των οπαδών ...και μετά τις αναλύσεις των αναλυτών...κι έτσι όπως τους έβλεπα και τους άκουγα... σκέφτηκα

Αν με ρώταγαν κι εμένα;...τι θα τους έλεγα,  αν μου ζήταγαν να κάνω κι εγώ ... δηλώσεις;...

Δεν υπάρχει πιο επικίνδυνο και ταυτόχρονα πιο βλακώδες πράγμα από την σιγουριά των ηγετών,  αυτών που ασκούν ή διεκδικούν κάποια εξουσία.  Κι αν αυτό ίσχυε από πάντα -οι πτώσεις των μεγάλων αυτοκρατοριών το βεβαιώνουν- ο 21ος θα μας το ξαναθυμίσει με τον οδυνηρό τρόπο του θρυλικού Τιτανικού.
Με παρακολουθείτε;

Και βέβαια με παρακολουθείτε...

Απο αυτήν την πρώτη περίοδο του λόγου των δηλώσεών μου, λοιπόν,  θα διακρίνατε ήδη μια λογική αντίφαση, μάλλον μια παραδοξότητα θα έλεγα....
Ε,  λοιπόν, αν υπάρχει κάτι με το οποίο πρέπει να συμφιλιωθούμε, εμείς οι δυτικότροποι, αυτό είναι το παράδοξο. 
Το παράδοξο είναι ο τρόπος των ποιητών και ουχί των πολιτικών.
Το παράδοξο είναι ο τρόμος  των συστημάτων ασφαλείας, των εκπαιδευτών και των θηριοδαμαστών παντός είδους.
Το παράδοξο είναι ικανό να τρελάνει τα όργανα μετρήσεων και τα μετεωρολογικά δελτία.
Το παράδοξο είναι μια έλικα του dna που αναστατώθηκε.
Το παράδοξο είναι ο διαλύτης του συγκεντρωμένου πλήθους.
Το παράδοξο είναι αυτό που δεν μπορούν να κατανοήσουν οι γόνοι των πολιτικών οικογενειών και όσοι πλήρωσαν έναν σκασμό λεφτά στο Χάρβαρντ για να αποκτήσουν βεβαιότητες.
Το παράδοξο είναι οι αλκυονίδες μέρες του Γενάρη.
Το παράδοξο είναι το σκοτεινό φόντο των φωτεινών μορφών.
Το παράδοξο είναι η ευφυΐα που έγινε συγκαταβατική και ουχί  συγκατάθεση ή συγκάλυψη.
Το παράδοξο αντιμάχεται το κακό χωρίς να μπορεί να το σκοτώσει.
Το παράδοξο είναι αυτό το  φιλάνθρωπο  που μπορεί να σώσει το ανθρώπινο είδος από την εκτεταμένη  άνοια και την μαζική αυτοχειρίαση.
Το παράδοξο είναι αυτό το αγαθό που κάνει μεριστό τον αμέριστο πόνο.
Το παράδοξο είναι αυτό το ελεήμον που σώζει την λογική.
Το παράδοξο είναι το αρχιμήδειο σημείο μας για να αντικρύσουμε τον εαυτό μας και να συνομιλήσουμε με τον Κόσμο...

Κι όσοι από τους παράγοντες της πολιτικής, της οικονομικής, της πολιτιστικής και πνευματικής ηγεσίας δεν το καταλαβαίνουν αυτό,  δεν ξεκινούν και δεν τελειώνουν μ' αυτό, είναι ουχί μετρίως μέτριοι, είναι για τα σκουπίδια. 

Αυτά μάλλον θα τους έλεγα, ενώ στη σάλα θα είχε ανάψει ήδη για τα καλά το γλέντι...και κανείς πλέον στο κατάστρωμα δεν θα με παρακολουθούσε.


Σχόλια

  1. Ανώνυμος13/1/16, 9:35 π.μ.

    Ειναι πραγματικά συγκινητικά παράδοξο το οτι κανείς στο πλατό των συζητήσεων δεν σας παρακολουθεί. Χρόνια σας Πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, καμιά φορά κι εγώ λυπάμαι γι'αυτό. Όμως η λύπη που νιώθω, δεν είναι τίποτα μπροστά στον πανικό που με πιάνει όταν δεν με παρακολουθεί, ταν με εγκαταλείπει, εκείνο το Παράδοξο, το κύριο, το ζωοποιό...

      Χρόνια πολλά και σε Εσάς, μοναδικέ -ίσως όχι ποσοτικά αλλά σίγουρα υπαρκτικά μοναδικέ - αναγνώστη ....

      Διαγραφή
  2. Και όλα αυτά κοιτώντας το γουρλωμένο βλέμμα του Κυριάκου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γειά σου π. Κώστα!
    Έτσι εκπαιδεύουν οι καλοί κυνηγοί τους γόνους τους... να είναι ανοιχτομάτηδες γιατί η ευκαιρία του καλού θηράματος σββββν...περνάει ... κι άντε μετά να την πιάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός