Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_παραίτηση από την έγκριση & άλλα σχόλια





Ωραία δεν ακούγεται;
Παραίτηση από την έγκριση....
Το παρόν μικρό σημείωμα καλόν θα ήτο να μην διαβαστεί ως ενημερωτικό.... αν και έχει κι αυτόν τον χαρακτήρα....
Ενημερώνω, λοιπόν, τους λιγοστούς πλην εκλεκτούς παρεπιδημούντες στα σχόλια της σελίδος ταύτης, ότι στο εξής θα ημπορούν να σχολιάζουν ελευθέρως κι άνευ εγκρίσεως....
Σχολιάζετε αβέρτα - κουβέρτα, κατά δοκούν και κατά το ύφος εκάστου....

Διότι, εκεί που τέμνονται το ήθος και η πράξη της ορδής (και ο κόσμος του διαδικτύου είναι ένα είδος σύγχρονης ορδής, ένας πιθηκισμός,  ένα "γιούρια" κι ένα "κάνω ό,τι και όλοι οι άλλοι") με το ήθος και την πράξη του ατομικιστή, αυτού που θέλει να προφυλάξει το εγώ, το έχειν του και το είδωλο του εαυτού που έχει κατασκευάσει και λατρεύει  (και ο νεωτερικός άνθρωπος είναι το απόγειο του ατομικισμού και της αρρωστημένης εγωπάθειας) εκεί, λοιπόν που τέμνονται τα δύο αυτά επίπεδα, υπάρχει - διατίθεται για όποιον το θελήσει, ΜΙΑ δυνατότητα, να αναδυθεί το ήθος και η πράξη του ΠΡΟΣΩΠΟΥ.... 

Αυτού, δηλαδή του ανθρώπου που δεν στέργει να ενταχθεί σε προκατασκευασμένα σχήματα και κατηγορίες σκέψης και ηθικής για να αφομοιωθεί με τον κοινό νου και με τον μέσον όρο...
Αυτού, δηλαδή του ανθρώπου που δεν φοβάται κανένα σχόλιο και καμία επίθεση, γιατί έχει πάψει να είναι ο ίδιος επιθετικός.... γιατί το πρόσωπο του περί ου ανθρώπου ο λόγος, αναφέρεται στην Χριστοείδεια, στο γεγονός ότι ΕΙΝΑΙ ένα είδος Χριστού.... κι αυτά δεν είναι αναμυρηκασμένα λόγια... είναι πράξη παρούσα και καθημερινή που διαπερνά το δεπτερόλεπτο της ύπαρξης... πόσο μάλλον τον ιντερνετικό καθωσπρεπισμό και τα προκύπτοντα από αυτόν "δικαιώματα", προστασίες και ...εγκρίσεις.
Γιατί πάντα ανάμεσα στη μια ή στην άλλη εκδοχή ή στάση απέναντι στα πράγματα του κόσμου τούτου, υπάρχει μια ιδιοπρόσωπη και μοναδική ΤΡΙΤΗ.

Και μετά, τα φιλοσοφικά αυτά και δύσπεπτα....
Είναι και κάτι ακόμα.... Η αρχική μου διάθεση ήταν να μην θέτω υπό την έγκριση ή την απόρριψή μου (!!!)  τα σχόλια των όποιων σχολιαστών.... όταν υπέκυψα στην συνήθη πρακτική, ως μέσον -τάχα μου- προστασίας,  κάθε φορά που έβγαινε το μήνυμα "το σχόλιο θα είναι ορατό μετά την έγκριση"... [που πάει να πει, ότι μέχρι την "έγκριση" θα ήταν αόρατο, αν και υπαρκτό....μωρέ μπράβο μου! ..να έχω τέτοιες δυνάμεις και να μην το ξέρω]... κάτι, λοιπόν, δεν μου πήγαινε καλά...
Αυτό το "κάτι δεν μου πήγαινε καλά" το έθεσα υπό παρατήρηση*....Παρατηρώντας το, λοιπόν, έλαμψε μέσα μου η ιδέα ότι ήταν πολύ ... αυτοκρατορικό....
Κι εγώ ποτέ δεν ήθελα να είμαι μια αυτοκράτειρα...
Μου αρκεί που μπορώ, όσο μακριά κι αν βρεθώ, σε όποιον δικτυακό ιστό κι αν μπλέξω, μου αρκεί που γυρνάω στην αθωότητα, την παλιά μου την ταυτότητα...
Μου αρκεί που είμαι των Ορέων....  

*συμβουλή για επιτυχημένα πιάτα : 
Γενικά να θέτετε απέναντί σας τα φαινόμενα και να τα αφήνετε να εμφανίζονται όπως αυτά είναι... με την οδύνη, την γελοιότητα, το μεγαλείο ή τη μικρότητα που αυτά διαθέτουν.... κάποια στιγμή, αν τα βαστάξετε αρκετά θα σας "μιλήσουν", θα σας αποκαλυφθούν ως προς εσάς.... και τότε θα μπορείτε να τα κρίνετε.....αν ας αρέσουν ή όχι... αν σας εκφράζουν ή όχι... αν θέλετε να φάτε απ' αυτό το πιάτο ή είναι για τα σκουπίδια... Μέχρι τότε όμως... παρατηρείτε τα φαινόμενα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός