Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_ιστορίες λεωφορείου : τέρμα



Κάποτε έπαιρνα το αστικό λεωφορείο κι ανέβαινα επάνω.
Αγόραζα τη Δευτέρα  μαζεμένα όλα τα εισιτήρια της εβδομάδας
Τέσσερα για τ' ανέβασμα
Τέσσερα για το κατέβασμα
Σύνολο οκτώ εισιτήρια τέρμα
Βέβαια δεν πετύχαινα καμία έκπτωση
διότι οκτώ εισιτήρια στο σύνολο
δεν είναι δα και καμιά σοβαρή ποσότητα
Άλλοι κινούνται περισσότερο κι αγοράζουν μαζικά τα εισιτήριά τους.

Τώρα σταμάτησα τις διαδρομές και δεν πηγαίνω πουθενά
Εξοικονομώ βέβαια το αντίτιμο των
οκτώ εισιτήριων τέρμα
δηλαδή τέσσερα ευρώ κι ογδόντα λεπτά,
που δεν είναι δα και κανένα σοβαρό ποσό....
αλλά έχασα ένα ολόκληρο λεωφορείο
διπλό με φυσούνα
και το ανέβασμα
και το κατέβασμα.



Σχόλια

  1. Καλέ κι ανώνυμε αναγνώστη....
    Μ' αρέσει ο τρόπος σου.... λιτός και φιλοσοφημένος....
    Τα θαυμαστικά είναι ίσως το μόνο σημείο στίξης και σήμανσης που κάποτε (πολύ παλιά, λέμε) ήταν από μόνο του μια ολόκληρη γλώσσα...
    Φαντάσου ότι οι άνθρωποι κάποτε μόνο θαύμαζαν... ούτε εξηγούσαν ούτε καθοδηγούσαν ούτε, πολύ περισσότερο, έγραφαν αρλούμπες (όπως κάνω εγώ συχνά)...
    Λοιπόν, τότε που ο νους του ανθρώπου έγινε ικανός να θαυμάζει... να στέκεται με γουρλωμένα μάτια και με ένα αααα! απέναντι στον κόσμο, κατάλαβε ότι είχε κάτι κοινό με το αντικείμενο του θαυμασμού του, γιατί μόνο το όμοιο βλέπεται...έκτοτε μπήκε σε μεγάλες περιπέτειες.
    Το θαυμαστικό ήταν το πρώτο ποίημα που ειπώθηκε ποτέ και αργότερα η πρώτη διατυπωμένη φιλοσοφική πρόταση.
    Το θαυμαστικό είναι ένα "δεν ξέρω τι να κάνω μαζί σου" και ένα "τι καλά που δεν ξέρω τι να κάνω μαζί σου"...
    Το θαυμαστικό αντιστοιχεί στην παιδική ηλικία της Ανθρωπότητας... και φευ! η Ανθρωπότητα σαν μια κακιά καχύποπτη γριά, θαυμάζει όλο και λιγότερο...

    Για να μην το πάω πολύ μακριά....έλεος πιά με την πολυλογία μου...
    Για να θαυμάζεις αυτό το ποίημα που δεν έχει χάρτινα φεγγάρια, χρυσοπράσινα φύλλα, ποιητές που μοιράζουν αστέρια κλπ κλπ... παρά μόνο κάτι αριθμούς και ένα λεωφορείο διπλό με φυσούνα, πάει να πει ότι είμαστε από το "ίδιο ανέκδοτο"...
    Ποιό ανέκδοτο;
    Αυτό που πάντα σε κάνει και γελάς όταν διαπιστώνεις με ικανοποίηση, το κρυμμένο νόημα πίσω από τις λέξεις και τα φαινόμενα.... γιατί τότε καταλαβαίνεις ότι είσαι από το ίδιο ανυπότακτο, άχρονο και άτοπο υλικό....
    Μια γεύση αιωνιότητας, είναι η Ποίηση.

    Χαίρε! μοναδικέ και ηρωϊκέ θαυμαστή της ποιητικής μου μετριότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός