"Πτώση αλόγου στο λιμάνι των Χανίων
Λίγες
μέρες έχουν περάσει από τη συνάντηση του συλλόγου και της Ομοσπονδίας
μας με εκπροσώπους του Λιμεναρχείου και τους αμαξάδες του λιμανιού όπου
συζητήθηκαν οι συνθήκες ευζωίας των αλόγων και η βελτίωση αυτών και
σήμερα είχαμε πτώση ενός αλόγου στο κέντρο του λιμανιού.
Δε
γνωρίζουμε ακόμη τα αίτια που προκάλεσαν την πτώση του αλλά ελπίζουμε
να μην οφείλεται στην εξάντληση του ζώου από την πολύωρη έκθεση στον
ήλιο,γιατί ακόμη οι θερμοκρασίες δεν είναι υψηλές και έρχεται το
καλοκαίρι ......",
λέει η επικεφαλίδα και η ανακοίνωση του φορέα....
Πού να οφείλεται άραγε η πτώση του αλόγου;
Δεν ξέρω.
Το αφήνω, λοιπόν, στους αρμόδιους να το ψάξουν καθώς αρμόζει....
να κινητοποιηθούν, να τεθούν προ των ευθυνών τους οι υπεύθυνοι, προ των παραλείψεων τους οι ιδιοκτήτες, προ του κινδύνου της δυσφημήσεως οι τουριστικοί διαχειριστές (tour operators) κλπ, κλπ... Ας τους αφήσουμε να πράξουν τα δέοντα!
Εγώ θέλω να μιλήσω σε σένα, δύστυχε και βασανισμένε φιλόσοφε Νίτσε, και να σου πω ότι τα άλογα πέφτουν, στο Τορίνο και στα Χανιά, το 1900 και το 2015....
Ναι, τα άλογα εξακολουθούν να λυγάνε και να πέφτουν σε γέφυρες και σε λιμάνια....
κι ο άνθρωπος εξακολουθεί να εξευτελίζει τα πάντα... να υποτάσσει τα πάντα... να μετατρέπει ό,τι αγγίζει με τη σκέψη του, με τον λόγο του, με το χέρι του σε αντικείμενο της έρευνας, της εκμετάλλευσης και της επιθυμίας του....
Μέσα στο φως και το μεγαλείο της Πρωτομαγιάτικης μέρας, ένα άλογο που πέφτει στο λιμάνι... η αστάθεια και η ζάλη του, ο παφλασμός του σώματος στα νερά, το βύθισμά του, το τίναγμα του κεφαλιού και ο χλιμιντρισμός του, η αγωνία του, οι φωνές των περαστικών, τα έκπληκτα μάτια των τουριστών.... είναι μια πτώση που θα αρκούσε να σε σκοτώσει και πάλι, Φρίντριχ....
λέει η επικεφαλίδα και η ανακοίνωση του φορέα....
Πού να οφείλεται άραγε η πτώση του αλόγου;
Δεν ξέρω.
Το αφήνω, λοιπόν, στους αρμόδιους να το ψάξουν καθώς αρμόζει....
να κινητοποιηθούν, να τεθούν προ των ευθυνών τους οι υπεύθυνοι, προ των παραλείψεων τους οι ιδιοκτήτες, προ του κινδύνου της δυσφημήσεως οι τουριστικοί διαχειριστές (tour operators) κλπ, κλπ... Ας τους αφήσουμε να πράξουν τα δέοντα!
Εγώ θέλω να μιλήσω σε σένα, δύστυχε και βασανισμένε φιλόσοφε Νίτσε, και να σου πω ότι τα άλογα πέφτουν, στο Τορίνο και στα Χανιά, το 1900 και το 2015....
Ναι, τα άλογα εξακολουθούν να λυγάνε και να πέφτουν σε γέφυρες και σε λιμάνια....
κι ο άνθρωπος εξακολουθεί να εξευτελίζει τα πάντα... να υποτάσσει τα πάντα... να μετατρέπει ό,τι αγγίζει με τη σκέψη του, με τον λόγο του, με το χέρι του σε αντικείμενο της έρευνας, της εκμετάλλευσης και της επιθυμίας του....
Μέσα στο φως και το μεγαλείο της Πρωτομαγιάτικης μέρας, ένα άλογο που πέφτει στο λιμάνι... η αστάθεια και η ζάλη του, ο παφλασμός του σώματος στα νερά, το βύθισμά του, το τίναγμα του κεφαλιού και ο χλιμιντρισμός του, η αγωνία του, οι φωνές των περαστικών, τα έκπληκτα μάτια των τουριστών.... είναι μια πτώση που θα αρκούσε να σε σκοτώσει και πάλι, Φρίντριχ....
Με τέτοιο μουστάκι που 'χε κι αυτός,τι περίμενε...;
ΑπάντησηΔιαγραφήπαπα-Κώστας
Να'σαι καλά παπα-Κώστα! Μ' έκανες και γέλασα!!
ΔιαγραφήΟ Νίτσε ήταν ένας μεγάλος φιλόσοφος και ένας μεγάλος φιλόλογος. Γνώριζε όσο λίγοι τα ελληνικά γράμματα. Από τα πιο αιχμηρά και γόνιμα πνεύματα των Νέων καιρών.
Πολύ βαθιά τραυματισμένος, επίσης.
Δύσκολος συνδυασμός.
Έχεις διαβάσει το "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" του Γιάλομ;
Είναι μια ενδιαφέρουσα ψυχαναλυτική προσέγγιση....
Καλό μήνα, παπα - Κώστα!
Πρέπει να προσθέσω, για λόγους τάξεως, ότι το βιβλίο του Γιάλομ δεν αφορά πραγματικά γεγονότα και πολύ περισσότερο δεν διεκδικεί μια επιστημονική ανάλυση της προσωπικότητας του Φ.Νίτσε.
ΔιαγραφήΟ Γιάλομ περισσότερο παίρνει αφορμή κι εμπνέεται για μια μυθιστορία... κάτι που έκανε και με άλλους φιλοσόφους, όπως ο Σοπενάουερ και ο Σπινόζα (βλ. "Η θεραπεία του Σοπενάουερ" και "Το πρόβλημα του Σπινόζα").
Πάντως είναι καλογραμμένα και ευχάριστα μυθιστορήματα για αναγνώστες με απαιτήσεις...
Δεν έχω διαβάσει ούτε Νίτσε ούτε Γιαλόμ.Η ενασχόλησή μου με τη φιλοσοφία αρχίζει και τελειώνει με τους Κυνικούς,με ολίγη από Στωικούς.Ο Νίτσε έχει όλο αυτό το αρνητικό φορτίο της φιλοσοφικής βάσης του Ναζισμού συν ότι όσους έχω γνωρίσει και τον επικαλούνται σαν μεγάλο φιλόσοφο με απωθούν σαν άνθρωποι(συμπεριφορά,απόψεις κλπ).Δεν ξέρω κατά πόσο τον έχουν διαβάσει βέβαια.Και αυτός και είναι και ο λόγος που θεωρώ πολύ σημαντικά τα έργα των χριστιανών.Στα έργα φαίνεται αυτό που πιστεύεις.Τι να τις κάνω τις λειτουργίες και τις ακολουθίες και την προσήλωση στις διδασκαλίες της Εκκλησίας αν όταν πεθαίνει ο διπλανός σου,εσύ βλέπεις "Μπρούσκο" ή αν δεν αγαπάς ούτε τα άντερά σου;Είδες,πάλι στα εκκλησιαστικά το πήγα.
ΔιαγραφήΤον Γιαλόμ τον ξέρω σαν όνομα αλλά στη ψυχολογία προτιμώ ή τον π.Φιλόθεο Φάρο ή τον "χαζοχαρούμενο" Μπουσκάλια!
παπα-Κώστας
Ελπίζω η επίκληση του Νίτσε να μην συμπεριλάβει κι εμένα ανάμεσα σε αυτούς που σε απωθούν παπα-Κώστα...
ΔιαγραφήΞέρω την σχετική κριτική για το Νίτσε...
Δεν θα ήθελα να αναφερθώ...
Σχετικά με το άλογο, παραδίδεται το επεισόδιο της γέφυρας του Τορίνο, όπου μια βροχερή ημέρα ο Νίτσε αντίκρυσε έναν αμαξά να ματιγώνει ανελέητα το άλογό του που είχε κολήσει με την άμαξα στις λάσπες... εκεί ο Νίτσε όρμησε στο λαιμό του αλόγου και το αγκάλιασε... κλαίγοντας και φωνάζοντας... εκεί κατέρρευσε ψυχολογικά. Κλείστηκε σε ψυχιατρική κλινική. Μετά όλα ήταν θέμα χρόνου...ο άνθρωπος σε λίγο διάστημα πέθανε μέσα σε παράκρουση...
Η αδελφή του μετά τον θάνατό του, χειρίστηκε πολύ άσχημα τα χειρόγραφά του και λέγεται ότι ευθύνεται πολύ για την φιλοσοφική σύνδεση του Νίτσε με το ναζισμό.
Ας είναι. Μια χαρά τα διαβάσματά σου παπα-Κώστα.
Περισσότερο όμως βρίσκω μεγάλο μυστήριο στα έργα σου: το να είσαι παπάς σε μια ενορία, μου φαίνεται τεράστιο έργο.
Χαχα!Όχι!Εσύ άλλωστε επικαλείσαι...όλους τους φιλοσόφους.Μιλάω για πολύ συγκεκριμένη συνομοταξία!
ΔιαγραφήΑ,το θυμάμαι αυτό το επεισόδιο.Το είχα διαβάσει κάποτε.Δεν τον βοήθησε τελικά η φιλοσοφία του να ισορροπήσει.Όπως πολλούς δεν τους βοηθά η τέχνη τους.Παράξενο.Δεν το καταλαβαίνω αυτό.
Γιατί σου φαίνεται τεράστιο έργο;Ρωάω για να δω τι θα απαντήσω.
παπα-Κώστας
Γιατί μου φαίνεται τεράστιο έργο;
ΔιαγραφήΓιατί η Εκκλησία είναι ένα τεράστιο θεραπευτήριο και οι λειτουργοί της θεραπευτές... μόνο που δεν το γνωρίζουν όσο θα όφειλαν.
Ή δεν το γνωρίζουν καθόλου.
Ο Νίτσε ήταν από τους μεγαλύτερους και πρώτους κριτικούς του Διαφωτισμού και του ηθικισμού της πουριτανικής κοινωνίας, όταν η βιομηχανική επανάσταση ήταν στο απόγειό της. Έκανε μια δύσκολη φιλοσοφία... την Υπαρξιακή - Φιλοσοφία της ζωής... δίκοπο μαχαίρι και ναι, δεν τον βοήθησε.
Ήταν ένα τραγικό πρόσωπο... ας έχει βρει γαλήνη "ότι πολύ ηγάπησε"....
ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΑΙΤ ΣΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήEυχαριστώ αγαπητέ ανώνυμε...
Διαγραφήαν και φοβάμαι ότι το σάιτ μου δεν είναι η καλύτερη πηγή ενημέρωσης για την Κρήτη και γενικώς...
Ευτυχώς όμως υπάρχουν πολλά άλλα για να ενημερωθεί κανείς.
Πάντως κι έτσι, ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!
Συμφωνώ και με τους δυο σας. Τον Νίτσε δεν τον βοήθησε η φιλοσοφία του και η εκκλησία είναι το θεραπευτήριο για το πλήθος των ασθενούντων αν θέλουμε να γίνουμε υγιείς για να φιλοσοφούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνήθως οι φιλόσοφοι είναι οι λιγότερο ωφελημένοι από την φιλοσοφία τους. Γιατί η φιλοσοφία ΔΕΝ ΣΩΖΕΙ. Για να κάνεις όμως φιλοσοφία -πραγματική κι όχι του εργαστηρίου ή των νοητικών πειραμάτων, όπως συνηθίζεται ιδίως στις μέρες μας- για να δεις την εποχή σου και να την εκφράσεις με έννοιες καθαρές, έτσι που να μπορούν κι άλλοι να την δουν και να σκεφτούν πάνω σ' αυτήν ή πάνω στον άνθρωπο- χρειάζεται να δώσεις τον εαυτό σου. Κι αυτό είναι κάτι που - εν δυνάμει - μπορεί να γίνει καταστροφικό.
ΔιαγραφήΟ Κ. Καστοριάδης έλεγε : "Δεν φιλοσοφούμε για να σώσουμε τον κόσμο, αλλά για να σώσουμε την συνοχή της σκέψης μας".
Αυτό ανοίγει πολύ τον ορίζοντα και κατατάσσει στους "φιλοσόφους" πολλούς άλλα και ελάχιστους.
Η μεγαλύτερη πρόκληση, σημείο καμπής και αναμέτρησης για την φιλοσοφία είναι - νομίζω- ο χριστιανισμός. Όχι το φαινόμενο της θρησκείας, αλλά η Ενσάρκωση και η Ανάσταση.
Εάν τα δεχθείς αυτά, όχι ως νοητικές a priori προϋποθέσεις, αλλά ως προσωπικό βίωμα, ως προσωπική Αποκάλυψη... τότε κάνεις άλλη Φιλοσοφία.
Ίσως τη μόνη Φιλοσοφία που μπορεί ένας άνθρωπος να κάνει....
Ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να σκεφτώ και να εκφράσω τις σκέψεις μου.
Από τα γραφωμενά σας καταλαβαίνω οτι έχετε γνώση θετικής φιλοσοφίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακρυά από το Χριστό αληθινή φιλοσοφία δεν υπάρχει.
Για παράπηγμα έχουμε τους Αγίους στο χώρο της εκκλησίας, διότι υπήρξαν και υπάρχουν
άνθρωποι ενωμένοι με τον Χριστό.
Η ζωή του Χριστού εγκρύπτεται μέσα στη δική τους ζωη και δική τους μέσα στου Χριστού!
Πάντως, πιστεύω οτι ού μακράν της αληθούς φιλοσοφίας είστε.
Καλό σας βράδυ.
Μεγάλες συζητήσεις... το μέσον (του διαδικτύου) ίσως δεν είναι το προσφορότερο... έχω τις ελπίδες μου κυρίως στο μέσον της γραφής και στην καλή θέληση.
ΔιαγραφήΑυτό που λέει ο Καστοριάδης, ένας άθεος φιλόσοφος, ας μην το περάσουμε με ελαφρότητα.
Μετά την Αποκάλυψη του Θεού Λόγου μέσα στην Ιστορία, τι Φιλοσοφία μπορούμε να κάνουμε;
Φαίνεται να έχει λυθεί το κεντρικό πρόβλημα που βρίσκεται στην βάση όλων των φιλοσοφικών ερωτημάτων.
Κι όμως, η Αποκάλυψη αυτή δεν τίθεται ως τσιμεντόπλακα πάνω στις σκέψεις των ανθρώπων, δεν δημιουργεί ένα στατικό σχολαστικιστικό οπλοστάσιο έτοιμων απαντήσεων, στάσεων... αυτό θα ήταν κατάργηση της ιστορικότητας, δηλαδή του γίγνεσθαι.
Μέσα στο οποίο "γίγνεσθαι" ενέχεται και εμπλέκεται τελικά η ελευθερία του ανθρώπου, οι λόγοι των όντων και ο διάλογος ανθρώπου - Θεού.
Εάν λοιπόν υπάρχει ένας λόγος για να κάνουμε ακόμα Φιλοσοφία αυτός είναι για να ερμηνεύουμε το πολυσχιδές, πολύτροπο και μεταβαλλόμενο "γίγνεσθαι" με το οποίο ζυμώνονται τα "έσχατα" σε μια εκρηκτική και άκρως ενδιαφέρουσα ερωτοτροπία.
Κι αυτό είναι κατ' εμέ το περιεχόμενο της "συνοχής της σκέψης" μας που λέει ο Καστοριάδης.
Έτσι το ερμηνεύω.
Οι προκλήσεις όλες είναι μπροστά μας και ταυτόχρονα έχουν αναιρεθεί.
Το πώς θα το εκφράσουμε αυτό είναι ένα μεγάλο ζητούμενο.
Παράδειγμα : σήμερα διάβασα κάποια δήλωση του προκαθήμενου της Ελλαδικής Εκκλησίας για την αφαίρεση των εικόνων από τους δημόσιους χώρους.
Το βάθος αυτής της συζήτησης -εάν θα υπάρξει- είναι η πρόκληση για την οποία μιλάω.
Προσωπικά, ό,τι γνώσεις έχω και ό,τι μπορώ και ό,τι δεν μπορώ να κάνω, το αναφέρω πλέον στον Χριστό.
Σας ευχαριστώ.
Τέλεια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ απόλυτα μαζί σας.
Συγγνώμη, να σας αγγίξω λιγο?
Ποια είσθε?
Τι επαγγέλεστε?
Tίποτα ιδιαίτερο.
ΔιαγραφήΠρος το παρόν σπουδάζω, δεν εργάζομαι, ζω με δανεικά -όπως πολλοί Έλληνες- και ελπίζω σε καλύτερες μέρες!!
Μου είπατε πολλά,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ!
Θα εύχομαι για 'σας