Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_Χρόνης Μίσσιος:"είμαστε εντάξει ρε μάγκα, πάμε"

Δηλαδή αν αυτή τη στιγμή ανατρεπόταν αυτή η κυβέρνηση, η λεγόμενη κυβέρνηση, τι θα προκύψει; Άλλη μια κυβέρνηση με τα ίδια πάλι, με το ίδιο στήσιμο, με τα ίδια πράγματα; Εγώ βρίσκομαι στην άλλη όχθη! Δεν γουστάρω αυτό το σύστημα, δεν γουστάρω καπιταλισμό, δεν γουστάρω νεοφιλελευθερισμό, δε γουστάρω συγκεντρωτισμό, δε γουστάρω αυτά τα πράγματα! Θέλω μικρές κοινότητες, αυτόνομες, σε ανθρώπινα μέτρα να μπορέσουμε να ζήσουμε σαν άνθρωποι. Έχω μια άλλη λογική, μια άλλη αντίληψη για το πώς οργανώνεται η κοινωνία.

Ξέρω πια τι σημαίνει πολιτική. Δεν γίνεται. Κατ' αρχήν στην Ελλάδα δεν έχουμε το στοιχειώδες. Δεν έχουμε έναν στοιχειώδη πολιτικό πολιτισμό, γιατί αυτά τα καθίκια δεν μπορούν να τα βρουν μεταξύ τους. Η πατρίδα κινδυνεύει, η πατρίδα βουλιάζει, και πολεμάν σαν κατίνες ο ένας τον άλλον, εσύ έκανες εκείνο στο αυτό κι εσύ έκανες το άλλο. Δεν έχουν την παλικαριά, την εντιμότητα να κάτσουν σε ένα τραπέζι και να αφήσουν τις κατινιές στην άκρη και να κουβεντιάσουν. Είναι τυχαίο; Μα ένας δεν αυτοκτόνησε απ' αυτούς εδώ τριανταπέντε χρόνια; Ένας δεν ζήτησε συγγνώμη, ένας δεν παραιτήθηκε;

Γι αυτό λέω, ότι είναι πρόβλημα συνείδησης και όχι ιδεολογίας; Είναι πρόβλημα συμπεριφοράς κι όχι ιδεολογίας.

Και δυστυχώς, πιστεύω, ότι εμείς ήμασταν οι... τελευταίοι των Μοικανών. Σε εμάς το σύστημα ασκούσε σωματική βία, μας έκλεινε φυλακή, μας βασάνιζε, μας χτυπούσε για να μας υποτάξει. Για τις σημερινές γενιές είναι πιο δύσκολα. Τους κάνουν λοβοτομή, τους απορροφά το σύστημα συνεχώς μέσα στη μηχανή του κέρδους, δεν τους αφήνει περιθώρια ούτε να οραματιστούν, ούτε να φανταστούν, τους αφαιρεί την κριτική σκέψη. Την ψυχή!

Κι ας είμαστε η χώρα των μεγάλων ποιητών. Κανένας λαός δέκα εκατομμυρίων δεν έχει τρία νόμπελ και ένα βραβείο Λένιν. Και μάλιστα, θα υπήρχαν κι άλλοι που θα έπρεπε να πάρουν το νόμπελ και δεν το πήραν... αλλά τέλος πάντων.
Τολμάτε ρε, τολμάτε! Γράψτε αυτό που θέλετε, αυτό που σκέφτεστε. Εγώ έγραφα, κι έγραφα με την ψυχή, κι όταν με είπαν συγγραφέα πρώτη φορά τα 'χασα! Μα, σοβαρά μιλάτε ρε παιδιά, συγγραφέας; Δεν είχα καμία τέτοια πρόθεση απλά στις παρέες, στον κήπο τους έλεγα ιστορίες και μου έλεγαν, ρε Χρόνη γιατί δεν τα γράφεις αυτά τα πράγματα; Κι έτσι βγήκε.

Γιατί τα βιώματα ήταν ουσιαστικά. Κατάλαβες; Ζούσαμε. Είχε συνέχεια η ζωή μας, δεν ήταν αυτή η γκρίζα καθημερινότητα, αλλά ήταν μεγάλο κατόρθωμα να παραμείνεις άνθρωπος.

Ήταν πολύ σημαντικό να μπορείς να κοιτάξεις τη μάπα σου το πρωί στον καθρέφτη και να πεις, «είμαστε εντάξει ρε μάγκα, πάμε». Δεκαεφτά χρονών παιδί ήμουν και καταδικασμένος για θάνατο, κι εγώ τους έγραφα... Τώρα, βέβαια, λέω για "τί";

Σχόλια

  1. Ανώνυμος31/10/14, 8:30 μ.μ.

    Χρόνης Μίσσιος!

    Αυθεντικός, αγνός ακόμη!

    Δεν είχε ίσως καταλάβει ότι σε αυτό το χώρο δεν υπάρχει ανικανότητα.

    Υπάρχει απλώς κατά συρροήν ΠΡΟΔΟΣΙΑ.

    Αυτός ευτυχώς πήγε και πέθανε και νωρίς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σήμερα την ώρα που κάπως επεξεργαζόμουν αυτή την ανάρτηση για τον Χρόνη Μίσσιο, στην τηλεόραση μια εκπομπή (δεν ξέρω ποιά) είχε ένα ρεπορτάζ από μια συγκέντρωση - διαμαρτυρία που έκαναν έξω από κάποιο υπουργείο οι λεγόμενοι "μικρο-ομολογιούχοι"... κι έλεγε ένας : εγώ είμαι 80 χρονών... τώρα περίμενα να ζήσω και μου φάγανε τα λεφτά....
    Κι άλλοι λέγανε ανάλογα... και θρηνούσαν για τις χαμένες επενδύσεις τους ή για τις χαμένες ζωές τους. Είχαν κι ένα σφαγμένο γουρουνάκι που κρέμασαν για να το πάρει η κάμερα (τι συμβολισμός κι αυτός!)
    Όλη αυτή την ώρα εγώ άκουγα την αυθεντική φωνή του Μίσσιου και έλεγα από μέσα μου "η ζωή μια φορά μας δίνεται"...
    Θυμήθηκα κι ένα ποίημα που είχα γράψει παλιά...για όλους αυτούς που κραδαίνουν το "δίκιο" των συμφερόντων τους...και των σπαταλημένων ζωών τους, αν το βρω ίσως το αναρτήσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος31/10/14, 10:24 μ.μ.

    Πόσο άσχημο φαίνεται, ένας ηλικιωμένος άνθρωπος να μην έχει βρεί το νόημα της ζωής. Να οριοθετεί την ζωή μέχρι τον τάφο.

    Ουσιαστικά δεν έχει καμμία διαφορά από εκείνους που διαμαρτύροντας για τις "χαμένες επενδύσεις τους"..."όλους αυτούς που κραδαίνουν το "δίκιο" των συμφερόντων τους...και των σπαταλημένων ζωών τους".

    Έφυγε νεκρός, αφήνοντας κληρονομιά την νέκρα του σε εκείνους που τον τον θαυμάζουν και τον επευφημούν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Eντάξει κύριε, αφήστε σ' εμάς τους "νεκρούς" την μόνη κληρονομιά μας στον κόσμο τούτο, τα ποιήματα, τους λογοτέχνες μας, τους αγώνες μας, τις πτώσεις μας και τις αμαρτίες μας... αφήστε μας να ψάχνουμε κι ας μην το βρούμε το "νόημα της ζωής"...
    Κι σεις πορευτείτε υγιής και ροδοκόκκινος με τα μαγουλάκια σας να στάζουν αίμα, με το στόμα σας να αναδύει άγιο μύρο, στολισμένος με σταγόνες τίμιου ίδρωτα, ολοκάθαρος, σίγουρος, άμεμπτος και δίκαιος κληρονόμος των Ουρανών.
    Δεν έχετε να βοηθείτε τίποτα. Ο Ουρανός διαθέτει τα καλύτερα οικόπεδα. Σίγουρη επένδυση, ελάχιστοι κίνδυνοι, υψηλές αποδόσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος31/10/14, 11:27 μ.μ.

    Γι αυτό Κυρία Ελένη, σε παραδέχομαι!
    Διότι τους αυτόκλητους, αστοιχείωτους δασκαλίσκους της Αλαζονείας, τους γράφεις εκεί που πρέπει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος1/11/14, 12:24 π.μ.

    Έγραψα μόνο αυτό που αισθάνθηκα ακούγοντας τον μακαρίτη στο βίντεο.

    Αισθάνθηκα κυριολεκτικά την νέκρα και το ψεύδος του. Έναν άνθρωπο που πιστεύει ότι για όλα τα κακά της κοινωνίας φταίνε οι άλλοι. Έναν άνθρωπο εγκλωβισμένο στο "εγώ" του.

    Είναι κακό και αλαζονεία αν κάποιος βλέπει και εκφράζει τα πράγματα όπως είναι κι όχι όπως φαίνονται;

    Λυπάμαι που θα το πω, αλλά αυτό αισθάνομαι. Δεν υπάρχει Αγάπη-Λογική σε αυτά που με κατηγορείτε και θα σας το αποδείξω με μια ερώτηση την οποία δεν χρειάζεται να απαντήσετε σε μένα αλλά στον εαυτό σας.

    Αισθανθήκατε χαρά με αυτά που μου γράψατε ή πόνο;

    Η αγάπη χαροποιεί, η κακία πάντα πονάει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Aντιφάσκετε κύριε, αλλά δεν θα μπω σε συζήτηση λογικής μαζί σας. Σιγά να μην σας μάθω εγώ τους στοιχειώδεις κανόνες λογικής επιχειρηματολογίας!
    Βαριέμαι κιόλας.
    Γέρασα κι εγώ μια ζωή "στης ανάγκης τα θρανία και στου πόνου το σχολειό".

    Πάντως να σας πληροφορήσω ότι άλλοι, περισσότερο αδαείς από εσάς θα έγραφαν τουλάχιστον μια μονογραφία για να υποστηρίξουν ότι ένας αναγωρισμένος συγγραφέας που έγραψε στην γλώσσα τους, υπήρξε "νεκρός" και ό,τι έγραφε και έλεγε, ό,τι άφησε στους μεταγενέστερους, δηλαδή το πνευματικό του έργο, ήταν μια "νεκρή κληρονομιά".
    Αυτά βέβαια για εσάς είναι ψιλά γράμματα...
    Εσάς έτσι σας φάνηκε... το αμολύσατε και όποιον πάρει ο Χάρος.
    Στο Λουνα - Πάρκ του διαδικτύου βρισκόμαστε, εξάλλου!
    Οπότε... ας γίνουμε απόψε.. παιδιά!

    ΥΓ: Σε ερωτήσεις δεν απαντώ. Ας πλανιούνται τα μυστήρια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος1/11/14, 1:23 μ.μ.

    Λοιπόν,ντρέπομαι που το λέω αλλά τον Χρόνη Μίσσιο δεν τον γνώριζα.Άκουσα το απόσπασμα και διάβασα το κείμενο.Τι πάθος!Τι ορμή!Τι αγανάκτηση.Τι γνησιότητα.
    Όλο το ζουμί βρίσκεται στην επιστροφή στην άμεση δημοκρατία και τις κοινότητες.Το οξυγόνο του ελληνισμού για αιώνες.
    Με ξεστράβωσες σήμερα!
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @παπα-Κώστα!
    Για άλλους περνάνε χρόνια πολλά (εμένα μου πήρε μισό αιώνα,περίπου) για να ξεστραβωθούν στα απολύτως βασικά... κι αν....

    Θέλω να κάνω μια προέκταση με ευκαιρία την απάντησή σου.
    Στην ανάρτηση αυτή έβαλα τον τίτλο "είμαστε εντάξει ρε μάγκα, πάμε" γιατί μου φάνηκε πολύ σοβαρή δήλωση.

    Μεγάλο πράγμα να μπορείς να πεις στον εαυτό σου, ελέγχοντάς τον στον καθρέφτη, εσωτερικά και βαθιά, είμαστε εντάξει...
    εντάξει από ζωή, εντάξει από πάθη, από λάθη, από μετάνοιες, από έρωτα, από αγάπη κι από μίσος ακόμα.. καθ' όλα εντάξει στα της ζωής τα πράγματα...

    Μετά να απευθυνθείς στον εαυτό σου και να τον πεις "ρε μάγκα"... δηλαδή κάτι σαν φιλαράκι μου... που πολύ σε παίδεψα κι εσένα.. κι εμένα όμως με χτύπησες κάτω σαν το χταπόδι... τα βρήκαμε όμως...

    Και τέλος να πεις αυτό το "πάμε"... φεύγουμε τώρα.
    Μεγάλη δήλωση σου λέω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος1/11/14, 3:50 μ.μ.

    To "είμαστε εντάξει ρε μάγκα,πάμε"μου δείχνει και τη διάθεση για μάχη,για αγώνα.Μια άρνηση κατάθεσης των όπλων.
    Ακόμα κι αν δεν αισθάνεται "εντάξει"αποφασίζει να δώσει τον αγώνα για να φτάσει σε αυτό το "εντάξει".
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος1/11/14, 4:13 μ.μ.

    Τι να σου κάνει η δημοκρατία Παπακώστα όταν οι πολίτες της χώρας είναι γεμάτοι πάθη;

    Ως παπάς έπρεπε να γνωρίζεις ότι το οξυγόνο του ανθρώπου είναι ο Θεός και όχι κάποιο πολιτικό σύστημα.
    ...«και αν τυφλός οδηγεί τυφλό, και οι δύο θα πέσουν σε λάκκο»

    Όσο για εκείνο το "είμαστε εντάξει ρε μάγκα, πάμε" που έχει ενθουσιάσει την paracosmos, στην πραγματικότητα δεν σήμαινει ότι τα βρήκαμε με τον εαυτό μας αλλά την έχουμε βρει με τον εμπαθή ψευδοεαυτό μας και συνεχίζουμε μαζί την πορεία της ζωής μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Ανώνυμο,
    Μόνο οξυγόνο;
    Αναπευστήρας ολόκληρος, φιάλη! Τι να λέμε τώρα! Σαν αερολίν ένα πράγμα... ο Θεός.

    Έχω και εποικοδομητική πρόταση : να δημιουργηθεί ένα Υπουργείο Καταπολέμησης Παθών του Πολίτη (ΥΚΠΠ, ωραία μου φαίνονται και τα αρχικά, έχουν κάτι το επίσημον). Μπας και βρει η δημοκρατία το νόημά της, ήτοι την απάθεια...

    Επίτρεψέ μου και μια διόρθωση:
    Εάν το πρόσεξες χρησιμοποιώ την λέξη "προέκταση" κι όχι ενθουσιασμό... Σε προφυλάσσω από μεγάλη πλάνη, λοιπόν και σου εφιστώ την προσοχή ότι είναι άλλο να εμβαθύνεις προεκτείνοντας ένα νόημα κι άλλο να πετάς την σκούφια σου από ενθουσιασμό...
    Το πρώτο δηλώνει σκέψη και δη κριτική και ελεύθερη, το δεύτερο δηλώνει πάθος...
    Όχι ότι έχω κάτι με τα πάθη... αντιθέτως θα έλεγα ότι δηλώνω πλήρης παθών και παθημάτων, αλλά για καταλαβαίνουμε από πού ξεκινάει μια συζήτηση και πώς την παρακολουθούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @παπα-Κώστα,
    δεν έχω καμία αμφιβολία ότι για τον Χ.Μ. αυτό το μότο εξέφραζε μια ετοιμότητα για αγώνα. Υπήρξε εξάλλου αγωνιστής σε εποχές δύσκολες και σε πολύ τρυφερή ηλικία.

    Εγώ, εάν ήταν να το χρησιμοποιήσω, θα του έδινα μια άλλη χροιά.
    Κάτι σαν ... συμφιλίωση με την ανθρώπινη μοίρα ακόμα και με το τέλος.
    Κάτι σαν αποχαιρετισμό...

    Αλλ' αυτά είναι ζητήματα ανοιχτά στην ερμηνεία και στην, με αγαθή διάθεση, προσέγγιση του έργου και του βίου κάθε ανθρώπου - δημιουργού - λογοτέχνη.
    Είναι αυτό το στοιχείο του ΙΕΡΟΥ, που έχει στερηθεί ακόμα και ο χριστιανικός κόσμος και λόγος.
    Ο βέβηλος λόγος είναι αυτός που κυριαρχεί πλέον, που έρχεται αυθορμήτως και αβιάστως.
    Πόσο δύσκολο είναι αλήθεια, να ξαναμιλήσουμε την γλώσσα της ιερότητας και να ξαναπούμε τον κ/Κόσμο!!
    Ας διαβάσουμε λίγο αρχαίους τραγικούς, κάπως την Αντιγόνη, λίγο τον Οιδίποδα... κάτι από την Ορέστεια. Διαχρονικά κι ανθρώπινα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος1/11/14, 6:47 μ.μ.

    Δεν θα σας το κρύψω ότι εφενός μεν θαυμάζω και χαίρομαι την διεισδυτική νοημοσύνη σας, αφετέρου δε λυπάμαι που της λείπει η Αλήθεια, το "οξυγόνο" του νου, η ελευθeρία του, η οποία θα τον επέκτανε σε άβυσσο γνώσεως και θα ολοκλήρωνε την προσωπικότητά σας.

    Για τη θεραπεία των παθών δεν χρειάζεται Υπουργεία, υπάρχει ένα και μοναδικό θεραπευτήριο, το θεανθρώπινο οικοδόμημα που λέγεται Ορθόδοξη Εκκλησία. Το θέμα λοιπόν - μια και δηλώνετε "πλήρης παθών και παθημάτων" - είναι τούτο:

    «Θέλεις υγιής γενέσθαι;»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος1/11/14, 7:30 μ.μ.

    " Είναι αυτό το στοιχείο του ΙΕΡΟΥ, που έχει στερηθεί ακόμα και ο χριστιανικός κόσμος και λόγος.
    Ο βέβηλος λόγος είναι αυτός που κυριαρχεί πλέον, που έρχεται αυθορμήτως και αβιάστως.
    Πόσο δύσκολο είναι αλήθεια, να ξαναμιλήσουμε την γλώσσα της ιερότητας και να ξαναπούμε τον κ/Κόσμο!!"

    ΕΛΕΝΗ ΜΕΓΑΑΑΑΛΗ!
    ΣΕ ΛΑΤΡΕΠΣΑ ΠΑΛΙ!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος19/2/15, 9:54 μ.μ.

    Ξαναδιάβασα το κείμενο. Στάθηκα εδώ αυτή τη φορά: " Η πατρίδα κινδυνεύει, η πατρίδα βουλιάζει, και πολεμάν σαν κατίνες ο ένας τον άλλον, εσύ έκανες εκείνο στο αυτό κι εσύ έκανες το άλλο. Δεν έχουν την παλικαριά, την εντιμότητα να κάτσουν σε ένα τραπέζι και να αφήσουν τις κατινιές στην άκρη και να κουβεντιάσουν. Είναι τυχαίο; Μα ένας δεν αυτοκτόνησε απ' αυτούς εδώ τριανταπέντε χρόνια; Ένας δεν ζήτησε συγγνώμη, ένας δεν παραιτήθηκε;

    Γι αυτό λέω, ότι είναι πρόβλημα συνείδησης και όχι ιδεολογίας; Είναι πρόβλημα συμπεριφοράς κι όχι ιδεολογίας"

    Μεγάλες αλήθειες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός