Δηλαδή αν αυτή τη στιγμή ανατρεπόταν αυτή η κυβέρνηση, η λεγόμενη
κυβέρνηση, τι θα προκύψει; Άλλη μια κυβέρνηση με τα ίδια πάλι, με το
ίδιο στήσιμο, με τα ίδια πράγματα; Εγώ βρίσκομαι στην άλλη όχθη! Δεν
γουστάρω αυτό το σύστημα, δεν γουστάρω καπιταλισμό, δεν γουστάρω
νεοφιλελευθερισμό, δε γουστάρω συγκεντρωτισμό, δε γουστάρω αυτά τα
πράγματα! Θέλω μικρές κοινότητες, αυτόνομες, σε ανθρώπινα μέτρα να
μπορέσουμε να ζήσουμε σαν άνθρωποι. Έχω μια άλλη λογική, μια άλλη
αντίληψη για το πώς οργανώνεται η κοινωνία.
Ξέρω πια τι σημαίνει πολιτική. Δεν γίνεται. Κατ' αρχήν στην Ελλάδα δεν έχουμε το στοιχειώδες. Δεν έχουμε έναν στοιχειώδη πολιτικό πολιτισμό, γιατί αυτά τα καθίκια δεν μπορούν να τα βρουν μεταξύ τους. Η πατρίδα κινδυνεύει, η πατρίδα βουλιάζει, και πολεμάν σαν κατίνες ο ένας τον άλλον, εσύ έκανες εκείνο στο αυτό κι εσύ έκανες το άλλο. Δεν έχουν την παλικαριά, την εντιμότητα να κάτσουν σε ένα τραπέζι και να αφήσουν τις κατινιές στην άκρη και να κουβεντιάσουν. Είναι τυχαίο; Μα ένας δεν αυτοκτόνησε απ' αυτούς εδώ τριανταπέντε χρόνια; Ένας δεν ζήτησε συγγνώμη, ένας δεν παραιτήθηκε;
Γι αυτό λέω, ότι είναι πρόβλημα συνείδησης και όχι ιδεολογίας; Είναι πρόβλημα συμπεριφοράς κι όχι ιδεολογίας.
Και δυστυχώς, πιστεύω, ότι εμείς ήμασταν οι... τελευταίοι των Μοικανών. Σε εμάς το σύστημα ασκούσε σωματική βία, μας έκλεινε φυλακή, μας βασάνιζε, μας χτυπούσε για να μας υποτάξει. Για τις σημερινές γενιές είναι πιο δύσκολα. Τους κάνουν λοβοτομή, τους απορροφά το σύστημα συνεχώς μέσα στη μηχανή του κέρδους, δεν τους αφήνει περιθώρια ούτε να οραματιστούν, ούτε να φανταστούν, τους αφαιρεί την κριτική σκέψη. Την ψυχή!
Κι ας είμαστε η χώρα των μεγάλων ποιητών. Κανένας λαός δέκα εκατομμυρίων δεν έχει τρία νόμπελ και ένα βραβείο Λένιν. Και μάλιστα, θα υπήρχαν κι άλλοι που θα έπρεπε να πάρουν το νόμπελ και δεν το πήραν... αλλά τέλος πάντων.
Τολμάτε ρε, τολμάτε! Γράψτε αυτό που θέλετε, αυτό που σκέφτεστε. Εγώ έγραφα, κι έγραφα με την ψυχή, κι όταν με είπαν συγγραφέα πρώτη φορά τα 'χασα! Μα, σοβαρά μιλάτε ρε παιδιά, συγγραφέας; Δεν είχα καμία τέτοια πρόθεση απλά στις παρέες, στον κήπο τους έλεγα ιστορίες και μου έλεγαν, ρε Χρόνη γιατί δεν τα γράφεις αυτά τα πράγματα; Κι έτσι βγήκε.
Γιατί τα βιώματα ήταν ουσιαστικά. Κατάλαβες; Ζούσαμε. Είχε συνέχεια η ζωή μας, δεν ήταν αυτή η γκρίζα καθημερινότητα, αλλά ήταν μεγάλο κατόρθωμα να παραμείνεις άνθρωπος.
Ήταν πολύ σημαντικό να μπορείς να κοιτάξεις τη μάπα σου το πρωί στον καθρέφτη και να πεις, «είμαστε εντάξει ρε μάγκα, πάμε». Δεκαεφτά χρονών παιδί ήμουν και καταδικασμένος για θάνατο, κι εγώ τους έγραφα... Τώρα, βέβαια, λέω για "τί";
Ξέρω πια τι σημαίνει πολιτική. Δεν γίνεται. Κατ' αρχήν στην Ελλάδα δεν έχουμε το στοιχειώδες. Δεν έχουμε έναν στοιχειώδη πολιτικό πολιτισμό, γιατί αυτά τα καθίκια δεν μπορούν να τα βρουν μεταξύ τους. Η πατρίδα κινδυνεύει, η πατρίδα βουλιάζει, και πολεμάν σαν κατίνες ο ένας τον άλλον, εσύ έκανες εκείνο στο αυτό κι εσύ έκανες το άλλο. Δεν έχουν την παλικαριά, την εντιμότητα να κάτσουν σε ένα τραπέζι και να αφήσουν τις κατινιές στην άκρη και να κουβεντιάσουν. Είναι τυχαίο; Μα ένας δεν αυτοκτόνησε απ' αυτούς εδώ τριανταπέντε χρόνια; Ένας δεν ζήτησε συγγνώμη, ένας δεν παραιτήθηκε;
Γι αυτό λέω, ότι είναι πρόβλημα συνείδησης και όχι ιδεολογίας; Είναι πρόβλημα συμπεριφοράς κι όχι ιδεολογίας.
Και δυστυχώς, πιστεύω, ότι εμείς ήμασταν οι... τελευταίοι των Μοικανών. Σε εμάς το σύστημα ασκούσε σωματική βία, μας έκλεινε φυλακή, μας βασάνιζε, μας χτυπούσε για να μας υποτάξει. Για τις σημερινές γενιές είναι πιο δύσκολα. Τους κάνουν λοβοτομή, τους απορροφά το σύστημα συνεχώς μέσα στη μηχανή του κέρδους, δεν τους αφήνει περιθώρια ούτε να οραματιστούν, ούτε να φανταστούν, τους αφαιρεί την κριτική σκέψη. Την ψυχή!
Κι ας είμαστε η χώρα των μεγάλων ποιητών. Κανένας λαός δέκα εκατομμυρίων δεν έχει τρία νόμπελ και ένα βραβείο Λένιν. Και μάλιστα, θα υπήρχαν κι άλλοι που θα έπρεπε να πάρουν το νόμπελ και δεν το πήραν... αλλά τέλος πάντων.
Τολμάτε ρε, τολμάτε! Γράψτε αυτό που θέλετε, αυτό που σκέφτεστε. Εγώ έγραφα, κι έγραφα με την ψυχή, κι όταν με είπαν συγγραφέα πρώτη φορά τα 'χασα! Μα, σοβαρά μιλάτε ρε παιδιά, συγγραφέας; Δεν είχα καμία τέτοια πρόθεση απλά στις παρέες, στον κήπο τους έλεγα ιστορίες και μου έλεγαν, ρε Χρόνη γιατί δεν τα γράφεις αυτά τα πράγματα; Κι έτσι βγήκε.
Γιατί τα βιώματα ήταν ουσιαστικά. Κατάλαβες; Ζούσαμε. Είχε συνέχεια η ζωή μας, δεν ήταν αυτή η γκρίζα καθημερινότητα, αλλά ήταν μεγάλο κατόρθωμα να παραμείνεις άνθρωπος.
Ήταν πολύ σημαντικό να μπορείς να κοιτάξεις τη μάπα σου το πρωί στον καθρέφτη και να πεις, «είμαστε εντάξει ρε μάγκα, πάμε». Δεκαεφτά χρονών παιδί ήμουν και καταδικασμένος για θάνατο, κι εγώ τους έγραφα... Τώρα, βέβαια, λέω για "τί";
Χρόνης Μίσσιος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυθεντικός, αγνός ακόμη!
Δεν είχε ίσως καταλάβει ότι σε αυτό το χώρο δεν υπάρχει ανικανότητα.
Υπάρχει απλώς κατά συρροήν ΠΡΟΔΟΣΙΑ.
Αυτός ευτυχώς πήγε και πέθανε και νωρίς!
Σήμερα την ώρα που κάπως επεξεργαζόμουν αυτή την ανάρτηση για τον Χρόνη Μίσσιο, στην τηλεόραση μια εκπομπή (δεν ξέρω ποιά) είχε ένα ρεπορτάζ από μια συγκέντρωση - διαμαρτυρία που έκαναν έξω από κάποιο υπουργείο οι λεγόμενοι "μικρο-ομολογιούχοι"... κι έλεγε ένας : εγώ είμαι 80 χρονών... τώρα περίμενα να ζήσω και μου φάγανε τα λεφτά....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι άλλοι λέγανε ανάλογα... και θρηνούσαν για τις χαμένες επενδύσεις τους ή για τις χαμένες ζωές τους. Είχαν κι ένα σφαγμένο γουρουνάκι που κρέμασαν για να το πάρει η κάμερα (τι συμβολισμός κι αυτός!)
Όλη αυτή την ώρα εγώ άκουγα την αυθεντική φωνή του Μίσσιου και έλεγα από μέσα μου "η ζωή μια φορά μας δίνεται"...
Θυμήθηκα κι ένα ποίημα που είχα γράψει παλιά...για όλους αυτούς που κραδαίνουν το "δίκιο" των συμφερόντων τους...και των σπαταλημένων ζωών τους, αν το βρω ίσως το αναρτήσω.
Πόσο άσχημο φαίνεται, ένας ηλικιωμένος άνθρωπος να μην έχει βρεί το νόημα της ζωής. Να οριοθετεί την ζωή μέχρι τον τάφο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυσιαστικά δεν έχει καμμία διαφορά από εκείνους που διαμαρτύροντας για τις "χαμένες επενδύσεις τους"..."όλους αυτούς που κραδαίνουν το "δίκιο" των συμφερόντων τους...και των σπαταλημένων ζωών τους".
Έφυγε νεκρός, αφήνοντας κληρονομιά την νέκρα του σε εκείνους που τον τον θαυμάζουν και τον επευφημούν!
Eντάξει κύριε, αφήστε σ' εμάς τους "νεκρούς" την μόνη κληρονομιά μας στον κόσμο τούτο, τα ποιήματα, τους λογοτέχνες μας, τους αγώνες μας, τις πτώσεις μας και τις αμαρτίες μας... αφήστε μας να ψάχνουμε κι ας μην το βρούμε το "νόημα της ζωής"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι σεις πορευτείτε υγιής και ροδοκόκκινος με τα μαγουλάκια σας να στάζουν αίμα, με το στόμα σας να αναδύει άγιο μύρο, στολισμένος με σταγόνες τίμιου ίδρωτα, ολοκάθαρος, σίγουρος, άμεμπτος και δίκαιος κληρονόμος των Ουρανών.
Δεν έχετε να βοηθείτε τίποτα. Ο Ουρανός διαθέτει τα καλύτερα οικόπεδα. Σίγουρη επένδυση, ελάχιστοι κίνδυνοι, υψηλές αποδόσεις...
Γι αυτό Κυρία Ελένη, σε παραδέχομαι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιότι τους αυτόκλητους, αστοιχείωτους δασκαλίσκους της Αλαζονείας, τους γράφεις εκεί που πρέπει!
Έγραψα μόνο αυτό που αισθάνθηκα ακούγοντας τον μακαρίτη στο βίντεο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑισθάνθηκα κυριολεκτικά την νέκρα και το ψεύδος του. Έναν άνθρωπο που πιστεύει ότι για όλα τα κακά της κοινωνίας φταίνε οι άλλοι. Έναν άνθρωπο εγκλωβισμένο στο "εγώ" του.
Είναι κακό και αλαζονεία αν κάποιος βλέπει και εκφράζει τα πράγματα όπως είναι κι όχι όπως φαίνονται;
Λυπάμαι που θα το πω, αλλά αυτό αισθάνομαι. Δεν υπάρχει Αγάπη-Λογική σε αυτά που με κατηγορείτε και θα σας το αποδείξω με μια ερώτηση την οποία δεν χρειάζεται να απαντήσετε σε μένα αλλά στον εαυτό σας.
Αισθανθήκατε χαρά με αυτά που μου γράψατε ή πόνο;
Η αγάπη χαροποιεί, η κακία πάντα πονάει...
Aντιφάσκετε κύριε, αλλά δεν θα μπω σε συζήτηση λογικής μαζί σας. Σιγά να μην σας μάθω εγώ τους στοιχειώδεις κανόνες λογικής επιχειρηματολογίας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒαριέμαι κιόλας.
Γέρασα κι εγώ μια ζωή "στης ανάγκης τα θρανία και στου πόνου το σχολειό".
Πάντως να σας πληροφορήσω ότι άλλοι, περισσότερο αδαείς από εσάς θα έγραφαν τουλάχιστον μια μονογραφία για να υποστηρίξουν ότι ένας αναγωρισμένος συγγραφέας που έγραψε στην γλώσσα τους, υπήρξε "νεκρός" και ό,τι έγραφε και έλεγε, ό,τι άφησε στους μεταγενέστερους, δηλαδή το πνευματικό του έργο, ήταν μια "νεκρή κληρονομιά".
Αυτά βέβαια για εσάς είναι ψιλά γράμματα...
Εσάς έτσι σας φάνηκε... το αμολύσατε και όποιον πάρει ο Χάρος.
Στο Λουνα - Πάρκ του διαδικτύου βρισκόμαστε, εξάλλου!
Οπότε... ας γίνουμε απόψε.. παιδιά!
ΥΓ: Σε ερωτήσεις δεν απαντώ. Ας πλανιούνται τα μυστήρια....
Λοιπόν,ντρέπομαι που το λέω αλλά τον Χρόνη Μίσσιο δεν τον γνώριζα.Άκουσα το απόσπασμα και διάβασα το κείμενο.Τι πάθος!Τι ορμή!Τι αγανάκτηση.Τι γνησιότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλο το ζουμί βρίσκεται στην επιστροφή στην άμεση δημοκρατία και τις κοινότητες.Το οξυγόνο του ελληνισμού για αιώνες.
Με ξεστράβωσες σήμερα!
παπα-Κώστας
@παπα-Κώστα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια άλλους περνάνε χρόνια πολλά (εμένα μου πήρε μισό αιώνα,περίπου) για να ξεστραβωθούν στα απολύτως βασικά... κι αν....
Θέλω να κάνω μια προέκταση με ευκαιρία την απάντησή σου.
Στην ανάρτηση αυτή έβαλα τον τίτλο "είμαστε εντάξει ρε μάγκα, πάμε" γιατί μου φάνηκε πολύ σοβαρή δήλωση.
Μεγάλο πράγμα να μπορείς να πεις στον εαυτό σου, ελέγχοντάς τον στον καθρέφτη, εσωτερικά και βαθιά, είμαστε εντάξει...
εντάξει από ζωή, εντάξει από πάθη, από λάθη, από μετάνοιες, από έρωτα, από αγάπη κι από μίσος ακόμα.. καθ' όλα εντάξει στα της ζωής τα πράγματα...
Μετά να απευθυνθείς στον εαυτό σου και να τον πεις "ρε μάγκα"... δηλαδή κάτι σαν φιλαράκι μου... που πολύ σε παίδεψα κι εσένα.. κι εμένα όμως με χτύπησες κάτω σαν το χταπόδι... τα βρήκαμε όμως...
Και τέλος να πεις αυτό το "πάμε"... φεύγουμε τώρα.
Μεγάλη δήλωση σου λέω!
To "είμαστε εντάξει ρε μάγκα,πάμε"μου δείχνει και τη διάθεση για μάχη,για αγώνα.Μια άρνηση κατάθεσης των όπλων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμα κι αν δεν αισθάνεται "εντάξει"αποφασίζει να δώσει τον αγώνα για να φτάσει σε αυτό το "εντάξει".
παπα-Κώστας
Τι να σου κάνει η δημοκρατία Παπακώστα όταν οι πολίτες της χώρας είναι γεμάτοι πάθη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς παπάς έπρεπε να γνωρίζεις ότι το οξυγόνο του ανθρώπου είναι ο Θεός και όχι κάποιο πολιτικό σύστημα.
...«και αν τυφλός οδηγεί τυφλό, και οι δύο θα πέσουν σε λάκκο»
Όσο για εκείνο το "είμαστε εντάξει ρε μάγκα, πάμε" που έχει ενθουσιάσει την paracosmos, στην πραγματικότητα δεν σήμαινει ότι τα βρήκαμε με τον εαυτό μας αλλά την έχουμε βρει με τον εμπαθή ψευδοεαυτό μας και συνεχίζουμε μαζί την πορεία της ζωής μας...
@Ανώνυμο,
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο οξυγόνο;
Αναπευστήρας ολόκληρος, φιάλη! Τι να λέμε τώρα! Σαν αερολίν ένα πράγμα... ο Θεός.
Έχω και εποικοδομητική πρόταση : να δημιουργηθεί ένα Υπουργείο Καταπολέμησης Παθών του Πολίτη (ΥΚΠΠ, ωραία μου φαίνονται και τα αρχικά, έχουν κάτι το επίσημον). Μπας και βρει η δημοκρατία το νόημά της, ήτοι την απάθεια...
Επίτρεψέ μου και μια διόρθωση:
Εάν το πρόσεξες χρησιμοποιώ την λέξη "προέκταση" κι όχι ενθουσιασμό... Σε προφυλάσσω από μεγάλη πλάνη, λοιπόν και σου εφιστώ την προσοχή ότι είναι άλλο να εμβαθύνεις προεκτείνοντας ένα νόημα κι άλλο να πετάς την σκούφια σου από ενθουσιασμό...
Το πρώτο δηλώνει σκέψη και δη κριτική και ελεύθερη, το δεύτερο δηλώνει πάθος...
Όχι ότι έχω κάτι με τα πάθη... αντιθέτως θα έλεγα ότι δηλώνω πλήρης παθών και παθημάτων, αλλά για καταλαβαίνουμε από πού ξεκινάει μια συζήτηση και πώς την παρακολουθούμε...
@παπα-Κώστα,
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν έχω καμία αμφιβολία ότι για τον Χ.Μ. αυτό το μότο εξέφραζε μια ετοιμότητα για αγώνα. Υπήρξε εξάλλου αγωνιστής σε εποχές δύσκολες και σε πολύ τρυφερή ηλικία.
Εγώ, εάν ήταν να το χρησιμοποιήσω, θα του έδινα μια άλλη χροιά.
Κάτι σαν ... συμφιλίωση με την ανθρώπινη μοίρα ακόμα και με το τέλος.
Κάτι σαν αποχαιρετισμό...
Αλλ' αυτά είναι ζητήματα ανοιχτά στην ερμηνεία και στην, με αγαθή διάθεση, προσέγγιση του έργου και του βίου κάθε ανθρώπου - δημιουργού - λογοτέχνη.
Είναι αυτό το στοιχείο του ΙΕΡΟΥ, που έχει στερηθεί ακόμα και ο χριστιανικός κόσμος και λόγος.
Ο βέβηλος λόγος είναι αυτός που κυριαρχεί πλέον, που έρχεται αυθορμήτως και αβιάστως.
Πόσο δύσκολο είναι αλήθεια, να ξαναμιλήσουμε την γλώσσα της ιερότητας και να ξαναπούμε τον κ/Κόσμο!!
Ας διαβάσουμε λίγο αρχαίους τραγικούς, κάπως την Αντιγόνη, λίγο τον Οιδίποδα... κάτι από την Ορέστεια. Διαχρονικά κι ανθρώπινα πράγματα.
Δεν θα σας το κρύψω ότι εφενός μεν θαυμάζω και χαίρομαι την διεισδυτική νοημοσύνη σας, αφετέρου δε λυπάμαι που της λείπει η Αλήθεια, το "οξυγόνο" του νου, η ελευθeρία του, η οποία θα τον επέκτανε σε άβυσσο γνώσεως και θα ολοκλήρωνε την προσωπικότητά σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τη θεραπεία των παθών δεν χρειάζεται Υπουργεία, υπάρχει ένα και μοναδικό θεραπευτήριο, το θεανθρώπινο οικοδόμημα που λέγεται Ορθόδοξη Εκκλησία. Το θέμα λοιπόν - μια και δηλώνετε "πλήρης παθών και παθημάτων" - είναι τούτο:
«Θέλεις υγιής γενέσθαι;»
" Είναι αυτό το στοιχείο του ΙΕΡΟΥ, που έχει στερηθεί ακόμα και ο χριστιανικός κόσμος και λόγος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ βέβηλος λόγος είναι αυτός που κυριαρχεί πλέον, που έρχεται αυθορμήτως και αβιάστως.
Πόσο δύσκολο είναι αλήθεια, να ξαναμιλήσουμε την γλώσσα της ιερότητας και να ξαναπούμε τον κ/Κόσμο!!"
ΕΛΕΝΗ ΜΕΓΑΑΑΑΛΗ!
ΣΕ ΛΑΤΡΕΠΣΑ ΠΑΛΙ!
;-)
Ξαναδιάβασα το κείμενο. Στάθηκα εδώ αυτή τη φορά: " Η πατρίδα κινδυνεύει, η πατρίδα βουλιάζει, και πολεμάν σαν κατίνες ο ένας τον άλλον, εσύ έκανες εκείνο στο αυτό κι εσύ έκανες το άλλο. Δεν έχουν την παλικαριά, την εντιμότητα να κάτσουν σε ένα τραπέζι και να αφήσουν τις κατινιές στην άκρη και να κουβεντιάσουν. Είναι τυχαίο; Μα ένας δεν αυτοκτόνησε απ' αυτούς εδώ τριανταπέντε χρόνια; Ένας δεν ζήτησε συγγνώμη, ένας δεν παραιτήθηκε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓι αυτό λέω, ότι είναι πρόβλημα συνείδησης και όχι ιδεολογίας; Είναι πρόβλημα συμπεριφοράς κι όχι ιδεολογίας"
Μεγάλες αλήθειες!