Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_ένας συνειρμός περί του πραγματικού






Δεν ξέρω γιατί κάθε φορά που άκουγα ή έβλεπα ειδήσεις ή τηλεοπτικές εκπομπές σχετικά με την επίσκεψη της Αλμουντίν - Κλούνεϊ στην Αθήνα, εμένα, το ανόητο μυαλό μου, πήγαινε στις απολυμένες καθαρίστριες του Υπουργείου Οικονομικών που εδώ και ένα χρόνο περίπου αγωνίζονται για να πάρουν πίσω τις δουλειές τους. 
Τι συνειρμός!! 
 
Εκτός από συνειρμούς μού γεννήθηκαν και διάφορες απορίες, όπως π.χ. με ποιανού πρωτοβουλία έγινε αυτό το ταξίδι,  οργανώθηκε τέτοια υποδοχή και προβολή στα εγχώρια και διεθνή μ.μ.ε και ποιός τελικά πλήρωσε όλη αυτή την φασαρία;;... αλλά αυτές είναι μάλλον απορίες επαρχιωτών, οπότε, ως τέτοιες που'ναι, δεν περιμένω απαντήσεις...
Ωστόσο, η κινούμενη οπτασία Αλμουντίν - Κλούνεϊ, αφού πήγε - ήρθε, μοίρασε χαμόγελα και φροντισμένες πόζες στους δημοσιογράφους, φώτισε με τα άσπρα συνολάκια της την γκρίζα καθημερινότητα των Αθηνών, έσυρε γύρω της μπουλούκια ανδρών, δημοσιογράφων, παραγόντων, υπουργών και τον πρωθυπουργό της χώρας, ολοκλήρωσε την επίσκεψή της και σήμερα αναχώρησε  από τη χώρα μας. Τι είπαν, τι έκαναν, το γιατί και το διότι που λέμε, δεν αφορά κανέναν. 
Πέρασε κι αυτό, όπως το άλλο με την Γκάγκα....
Έμειναν όμως οι καθαρίστριες...
Σ' αυτές τις  καθαρίστριες θέλω να απευθύνω τον λόγο μου. 

Δυστυχείς καθαρίστριες....
Στοιχηματίζω ότι πολλές από εσάς έχετε κάλους, ξηροδερμίες, ίσως μάλιστα όταν ιδρώνετε να φαίνεται ένας αντιαισθητικός λεκές στις μασχάλες σας, σε κάποιες από εσάς λείπουν δόντια και είμαι σίγουρη ότι καμία σας, ούτε μια, δεν έχει για σύζυγο κάποιον που να μοιάζει  στον Τζώρτζ Κλούνεϊ, έστω λίγο να κλουνεϊφέρνει....
Να μην πούμε για το επίπεδο των σπουδών σας, τους πρωτόγονους τρόπους σας, να σπρώχνεστε και να δέρνεστε με τα ΜΑΤ στους δρόμους της Αθήνας....

Και θέλετε δεδομένων αυτών των προκειμένων να σας προσέξουν....

Θέλετε να σας ακούσουν, να σας περιμένουν να βγείτε από το σπίτι σας για να κάνετε κάποια δήλωση, να μεταδίδουν αμέσως σε πανελλήνιο δίκτυο ό,τι και αν πείτε, να μαζεύουν ως πολύτιμο απόσταγμα κάθε χαμόγελό σας, κάθε τίναγμα του κεφαλιού, κάθε μικρή γκριμάτσα. 
Πόσο μακριά είστε πραγματωμένες....
Ακόμα κι αν - στην υποθετική, όσο και "καταστροφική" για τη χώρα, όπως λένε- περίπτωση που δικαιωνόταν ο αγώνας σας και σας επαναπροσλαμβάνανε -ως εκ θαύματος- στις δουλειές σας, ακόμα και τότε λέω, μη νομίζετε ότι θα είχατε κάνει και τίποτα σοβαρό.... Εσείς βέβαια θα μιλούσατε για νίκη των αγωνιζόμενων ανθρώπων, των γυναικών κλπ... και θα είχατε το δίκιο σας. 
Σ' αυτή την οικονομικο-πολιτική αρένα μπορεί και να σας δίνανε κάτι, έχει γίνει και στο παρελθόν πολλάκις.... 
 Όμως στην πραγματικότητα το σύστημα που στέκει απέναντί σας και εναντίον του οποίου παλεύετε δεν θα είχε μετακινηθεί ούτε ένα χιλιοστό από την θέση του προς την δική σας πραγματικότητα. 
Δεν θα είχε σκύψει ούτε κατ' ελάχιστο να ακούσει μια 50άρα γυναίκα που έχασε τη δουλειά της, που πετάχτηκε στο δρόμο, δεν θα ενδιαφερόταν να μάθει για την ανασφάλεια που ζει, για το αναποδογύρισμα της ζωής της.... 
Το γιατί το καταλαβαίνετε, θαρρώ : 
Διότι εσείς δεν μπορείτε να υπάρχετε ως "οπτασίες", είστε πολύ πραγματικές για το ευερέθιστο στομάχι και το νευρικό χαρακτήρα των Αγορών....
Διότι  η δική σας πραγματικότητα, η πραγματική πραγματικότητα δεν πουλάει τίποτα ικανό να παράγει χαύνωση και εντυπωσιασμό, αντιθέτως προβληματίζει και ξεβολεύει. 
 Η δική σας πραγματικότητα είναι πολύ πάρα πολύ προσγειωμένη στην πραγματική ζωή, εκεί που όλα δοκιμάζονται. 
Διότι ως γυναίκες,   μιλώντας για σας, δεν αναφέρουν κανένα ονοματεπώνυμο, κανένας δεν γνωρίζει πώς σας λένε, κανείς δεν σας αναγνωρίζει ούτε και σας θαυμάζει για κάτι που κάνατε,  συμπεριλαμβάνεστε ως αριθμοί στα πάσης φύσεως ποσοστά, ανεργίας, αυτοκτονιών, φτώχειας κλπ. 
Διότι  εσείς δεν μπορείτε, ως μέρος αυτού του λαού, να διεκδικήσετε τα κλεμμένα μάρμαρα με μόνο δίκιο την υπερηφάνια και  την ενότητα της ψυχής του τόπου σας.  Την καταδίκη της αρπαγής και της λεηλασίας των φτωχών λαών από τους ισχυρούς  αυτής της γης, όπως και αν αυτές εκφράστηκαν δια μέσου των αιώνων, τότε με κλοπή των μαρμάρων και τώρα με μνημόνια...
Διότι αυτή η ελληνική ψυχή και η ενότητά της έχει καταστραφεί, δεν αφορά κανέναν, ίσως ούτε και σας....
Διότι δεν έχετε λόγο σ' αυτόν τον κόσμο που είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των επιτυχημένων, των διάσημων, των ωραίων, των έξυπνων, των ισχυρών. Σας τον έχουν κλέψει...

Το σύστημα δεν συνδιαλλέγεται με σας ούτε για τις δουλειές σας ούτε για το μέλλον των παιδιών σας ούτε για τα μάρμαρα ούτε για την διαλυμμένη πατρίδα σας..... 
Δεν διεκδικεί μαζί σας το δίκιο της χώρας σας, προτιμά να λαμβάνει νομικές συμβουλές από χολυγουντιανούς δικηγόρους...
Επίσης είστε χοντρές.... 
Είστε ανίδεες πολιτιστικά, δεν έχετε πάει ποτέ στο Μόντε Κάρλο, δεν ξέρετε να φάτε μια τσιπούρα στο Μικρολίμανο και ούτε να χρησιμοποιήσετε τον μπιντέ του "Μ. Βρεττανία". 

Εσείς είστε πολύ πραγματικές, ενώ η Αλμουντίν - Κλούνεϊ, αυτή η χολυγουντιανή φαντασίωση είναι το μέτρο της αρχοντιάς, της ωραιότητος, της αβρότητος και όλης αυτής της κενής τηλεοπτικής φανφαρολογίας...
Εσείς, αφανείς καθαρίστριες, είστε πολύ υπαρκτές για έναν   μη κόσμο,  που αρέσκεται  να χρησιμοποιεί σα νεκρό λείψανο ένα λαμπρό ιστορικό παρελθόν, για να διαιωνίζει την καταστροφή και την απουσία του. 



Σχόλια

  1. Ανώνυμος16/10/14, 7:16 μ.μ.

    Πωπω λαϊκισμός!Εδώ η χώρα κάνει μεγαλειώδη αγώνα για να επιστραφούν τα Μάρμαρα κι εσύ μας λες για...καθαρίστριες(τρε μπαναλ που λέμε και στα Γκράβαρα).Και εννοείται ότι αν δεν είσαι γκλάμορους δεν έχεις λόγο ύπαρξης!Το θέμα είναι οι Διεθνείς Αγορές.Ας μείνουν και λίγες(καμιά εκατοστή χιλιάδες)κοιλιές αδειανές!Καπιταλισμός λέγεται όλο αυτό νομίζω.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος17/10/14, 8:24 μ.μ.

    Όταν δεν περισσεύει άρτος για τον λαό, του προσφέρεις θέαμα. Μπορεί το κόλπο να είναι παλιό αλλά μάλλον πιάνει ακόμη. Οφείλουμε όμως να το παραδεχτούμε. Έχει γίνει σημαντική πρόοδος. Από το πορνό (βλ. Τζούλια) που μας τάιζαν οι προηγούμενοι τώρα χορταίνουμε πολιτισμό. Και εκτός αυτού η δικηγόρος είναι μακράν καλύτερη. Μη σου πω ότι θα την προτείνουν και για την Προεδρία .
    Τι δεν με πιστεύεις; www.topontiki.gr/skitsografies/85666
    :-)

    @ παπα-Κώστα
    Καλά τα λέτε και εσύ και ο Νίκος, "Είναι ο καπιταλισμός..."

    Τους χαιρετισμούς μου, και την καλησπέρα μου.

    Χ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτά κι άλλα πολλά λέγονται μετα-καπιταλισμός, καλέ μου παπα Κώστα. Πριν από λίγο έβλεπα στην τηλεόραση μικρά παιδιά στην Σιέρα Λεόνε για τα οποία υπάρχουν υποψίες ότι είναι φορείς του ιού έμπολα. Τα παιδιά αυτά 5 έως 12 χρόνων είναι εγκαταλελειμμένα σε ένα άθλιο νοσοκομείο, μαυράκια με τα μεγάλα μάτια τους και τα κατσαρά κοντά μαλλιά τους, έκλαιγαν... θα πεθάνουν εκεί μόνα τους και αβοήθητα. Σε ποιόν άνθρωπο αξίζει να πεθαίνει έτσι μέσα στην εγκατάλειψη; Τι φταίνε; Βλέποντας αυτά τα παιδιά ένιωσα διπλή και πολλαπλή αηδία για τον προοδευμένο δυτικό μας πολιτισμό και οργή όταν θυμήθηκα την ασπροντυμένη Αλμουντίν και τους δικούς μας τους παρακεντέδες και παρατρεχάμενους δημοσιογράφους και λοιπούς... να κάνουν τα σούρτα φέρτα τους πουλώντας μας πολιτισμό και αξίες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος31/10/14, 1:09 μ.μ.

    Ποιος είναι ο φιλοεπιδικτκός έλληνας
    Πριν λίγα χρόνια ειχα επισκεφθεί με εναν φίλο μου, γνωστό μεγαλομονάστηρο στην Αττική. Ο φίλος μου οδηγούσε ενα κάπως πολυτελές αυτοκίνητο. Μόλις παρκάραμε στο παρκινγκ της Μονής αρχίσανε να κτυπούν οι καμπάνες υποδοχής επισκόπου. Βγαίνει ο ηγούμενος να μας υποδεχτεί του βάζω μετάνοια ευλογειτε Γέροντα και ...παπάς είσαι ; εγω περιμένω ρώσσο επίσκοπο. Ας είμαστε γεροί, δεν αλλάζουν τα πεπρωμένα της φυλής μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός