Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_λιτός βίος και μετακόμιση






Τι αναστάτωση κι αυτή....
Εμ, βέβαια εδώ τα χειμωνιάτικα κατεβάζεις και γίνεται χαμός στο σπίτι. Πόσο μάλλον να πρέπει να μετακινηθούν από τα γραφεία τους στην Βουλή ολόκληροι πρώην πρωθυπουργοί, αρχηγοί κοινοβουλευτικών ομάδων, πρόεδροι, γραμματείς και λοιποί, που ως γνωστόν τους είχαμε καρφώσει στο πάτωμα.
Άντε τώρα να τους ξεκαρφώσεις. Μια αντίσταση όσο να'ναι θα την έχεις.
Και δικαιολογημένα θα δυσανασχετούν, άντε να κάνεις ρολά τα χαλιά, να ξεκρεμάσεις τους πίνακες, να μαζέψεις τις φωτο των οικογενειακών και άλλων ιστορικών στιγμών, τα διπλώματα και τα πτυχία, κάποιον πρόγονο με τις μουστάκες του... να φέρεις το μπλακ εντ ντέκερ για να ξεβιδώσεις από την πόρτα το ταμπελάκι και τόσα άλλα άκρως δυσάρεστα και κάπως ταπεινωτικά, δεν βρίσκετε;

Μπαίνεις φυσιολογικά σε μια διερώτηση: μήπως δεν ταιριάζουν οι κουρτίνες με τον καναπέ, μήπως θα έπρεπε να φωνάξεις και κανένα ντεκορατέρ για μια πιο επαγγελματική άποψη... κι ο φωτισμός... ο φωτισμός δεν σε κολακεύει καθόλου... η θέα.. προς τα πού πέφτει η Ακρόπολη από εδώ;

Στους διαδρόμους, στις σκάλες και στα ανσασέρ, επικρατεί ένας συνωστισμός : γραμματείς πάνε κι έρχονται, δακτυλογράφοι συναντιώνται στις εισόδους κουτουλάνε και ρίχνουν κάτω τα χαρτιά τους, σύμβουλοι κοιτιούνται με συγκεκαλυμμένο και συναδελφικό μίσος, τεχνικοί τοποθετούν νέα συστήματα, κομπιουτεράδες φορτώνουν τις νέες μνήμες....

Δύσκολο πράγμα να είσαι αναγκασμένος να αφήσεις  το γραφείο σου στην Βουλή, το Μέγαρο στου Μαξίμου... την θέση σου στο τιμόνι της χώρας...
Ενώ ασυγκρίτως ευκολότερο είναι να αφήνουν οι άλλοι τις δουλειές τους και τις ζωές τους. 
Να τους πείθεις γι' αυτό, να τους βρίζεις που δεν συμμετέχουν στην πρόκληση για την επανεκκίνηση της χώρας, να το απαιτείς να γίνει και μάλιστα γρήγορα...
Τόσο γρήγορα όσο συμβαίνει ένας ξαφνικός θάνατος κι ενώ μένουν όλα στη θέση τους απείραχτα εσύ λείπεις.

Κάτι για "λιτό βίο" που ακούστηκε, μου φάνηκε ως το πιο βαρύ και φιλοσοφημένο πράγμα που έχω ακούσει τελευταία από πολιτικό και δη οικονομολόγο...
Πώς θα είναι να μετακομίζεις στα πλαίσια του "λιτού βίου";
Σκέφτομαι ότι, ίσως,  όταν είναι για να μετακομίσεις, θα πρέπει τα πράγματά σου να χωράνε  σε ένα σακίδιο... να φοράς μαλακά παπούτσια και με μια κίνηση του κεφαλιού να κλείνεις ήσυχα πίσω σου την πόρτα. 
Και όταν θα βγεις στο δρόμο, γρήγορα κανείς  να μην μπορεί  να σε ξεχωρίσει από το πλήθος που θα βαδίζει γύρω σου ακατάπαυστα.


Σχόλια

  1. Ανώνυμος30/1/15, 4:47 μ.μ.

    ΕΓΡΑΨΕ ΡΑΒΑΝΗ " Δύσκολο πράγμα να είσαι αναγκασμένος να αφήσεις το γραφείο σου στην Βουλή, το Μέγαρο στου Μαξίμου... την θέση σου στο τιμόνι της χώρας...
    Ενώ ασυγκρίτως ευκολότερο είναι να αφήνουν οι άλλοι τις δουλειές τους και τις ζωές τους.
    Να τους πείθεις γι' αυτό, να τους βρίζεις που δεν συμμετέχουν στην πρόκληση για την επανεκκίνηση της χώρας, να το απαιτείς να γίνει και μάλιστα γρήγορα...
    Τόσο γρήγορα όσο συμβαίνει ένας ξαφνικός θάνατος κι ενώ μένουν όλα στη θέση τους απείραχτα εσύ λείπεις."

    ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός