Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_φτου!


Το ραντεβού μου ήταν για τις πέντε. Περίμενα, ως συνήθως, χαζεύοντας ένα τεράστιο ενυδρείο, που έχει  οκτώ ψάρια.. τα μέτρησα πολλές φορές καθώς κολυμπούσαν αργά μέσα στη βουβαμάρα τους... και  την υποβρύχια διακόσμηση του προθαλάμου.  Δεν βιαζόμουν, τι άλλο είχα να κάνω; Τίποτα.
Βγήκε μια κυρία με τον έβηφο γιό της που κρατούσε το μάγουλό του και μπήκα στις έξι παρά είκοσι.
- Γειά σου γιατρέ....
- Καλώς τηνε... Πώς τα πήγαμε;
- Μια χαρά...
Κουβέντα για την καθυστέρηση. Δεν με νοιάζει και πολύ ο χρόνος.... 
Έκατσα στην οδοντιατρική πολυθρόνα, απόλυτα ήρεμη.
Απέναντι, στο ύψος των ματιών μια έγχρωμη τηλεόραση, προτεταμένη πάνω σε έναν μαύρο βραχίωνα και πάντα ανοιχτή συνοδεύει όλες τις οδοντιατρικές πράξεις: εξαγωγές, σφραγίσματα, απονευρώσεις, μασέλες, ναρκώσεις, αποστήματα, πύα, αίματα... σιδεράκια. 
Είμαι σίγουρη ότι την ανοίγει όταν μπαίνει στο ιατρείο του πριν ακόμα αποστειρώσει τα εργαλεία του.... ίσως και να μην κλείνει καθόλου, να μένει εκεί, ανοιχτή όλη τη νύχτα, να παίζει απέναντι στα ορθάνοιχτα μάτια των ψαριών που κοιμούνται....
- Δεν σε πονούσαν οι εξαγωγές που κάναμε την προηγούμενη βδομάδα;... ήταν κάμποσες, μου είπε ενώ περνούσε στο λαιμό μου ένα αλυσιδάκι και μια πετσέτα.
- Εντάξει... γιατρέ.
Το εξέλαβε ως επιβεβαίωση της χειρουργικής του δεινότητας και αυτόματα ένα πλαστικό κυπελάκι δίπλα μου γέμισε νερό.
Άνοιξε τον προβολέα στοχεύοντας το στόμα μου...
- Για να δούμε τι θα κάνουμε σήμερα, είπε...
Αυτός χώθηκε μέσα στο στόμα μου κι εγώ καρφώθηκα απέναντι στην τηλεόραση.
Ερχόταν ο Ολαντ.... σε απευθείας σύνδεση.
Όλη η δόξα και όλη η χάρη.
Θωρακισμένα αμάξια, κόκκινα χαλιά, φωταγωγημένα κτίρια, σωματοφύλακες, τσολιάδες, σημαίες, τρομπόνια, αξιωματικοί.... πρόεδροι επί προέδρων, χαιρετούρες... σύμβολα που κάτι συμβολίζουν.
Ο Καμμένος σφικτός, ζωσμένος την εθνική υπερηφάνεια...ως εκ της θέσεώς του, του κυβερνητικού εταίρου και υπουργού Εθνικής Αμύνης...
Ο Τσίπρας χαλαρός, έτοιμος να κάνει μια τούμπα...ως εκ της θέσεώς του, του πρωθυπουργού της πρώτης φοράς...
Του Προέδρου της Δημοκρατίας μου φάνηκε να γυαλίζει η μύτη του... ως εκ της θέσεώς του, του εγγυητή του δημοκρατικού πολιτεύματος.
Και γενικά όλα μου φαίνονταν πολύ περιποιημένα.
- Χμ... εδώ έχεις μια κουφάλα, μου είπε σκαλίζοντας με ένα μυτερό εργαλείο... θέλει σφράγισμα.
Τι λες; να ξεκινήσουμε χωρίς νάρκωση και να δούμε;
- Εντάξει, γιατρέ.... του είπα μπουκωμένη με ένα σωληνάκι που με ρουφούσε και μ' έγδερνε.
Έβαλε μπρος τον τροχό την στιγμή που παιάνιζε ο εθνικός ύμνος της Γαλλίας, Allons enfants de la Patrie....
Δούλευε προσηλωμένος....

Κάποιοι αναλυτές, καθισμένοι στα πάνελ άρχισαν περισπουδάστως, να αναλύουν την επίσκεψη... την θέση της Γαλλίας στην Ευρώπη, την ιστορική στιγμή και τις σχέσεις των δύο χωρών, τις δεσμεύσεις σε κοινά ευρωπαϊκά "ιδεώδη"... κάτι είπαν για τον πόλεμο και το προσφυγικό και για τις γαλλικές πολυεθνικές που θα πρέπει, τώρα που έφτιαξε το επενδυτικό κλίμα και η χώρα επανήλθε στην ομαλότητα, να έρθουν να επενδύσουν στην ωραία μας αποικία...

Ξεχάστηκα... σ' αυτό το σουρεάλ ιατρείο... με τα ψάρια, την τηλεόραση, τα μύρια εργαλεία...
- Δεν πονάς, ε;
- Όχι, γιατρέ, εντάξει....
Συνέχισε να σκαλίζει,  να τροχίζει,  να πιέζει...


Δεν χρειάστηκε ούτε νάρκωση να μου κάνει...
Τελειώσαμε, σχεδόν απόλυτα συντονισμένοι με την λήξη της απευθείας μετάδοσης.
"Περνάμε τώρα στο κανονικό μας πρόγραμμα"...διαφημίσεις...

- Φτύσε, με διέταξε.
- Φτου!

Κλείσαμε το επόμενο ραντεβού.
Θα τα σφραγίσω όλα, γιατρέ...
Θα βάλω καινούργια δόντια.
Κάποτε θα αποκτήσω ένα ωραίο χαμόγελο και θα μπορώ να χαμογελάω
μ' όλα αυτά.
Φτου!


Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός