Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_ιστορίες νοσηλείας : ποιός ήτανε;

Όλες οι φλέβες της ήταν καμένες.
Το ξέρατε εσείς ότι καίγονται οι φλέβες;
Η κόρη της δίπλα της είχε αποκάμει...
Ας την ξεκουράσει ο Θεός....

Την έφεραν πάνω σε φορείο αργά ένα απόγευμα στο θάλαμο της ΒΠ.
Μια γριούλα σε καταστολή, με άσπρα μαλλιά και χωνεμένο σώμα. Μαζί της ήταν η κόρη της κι ο εγγονός της , ένας πανύψηλος και ευτραφής άντρας γύρω στα 40,
κινιότανε με άνεση, μιλούσε με σιγουριά μεγαλόφωνα
Ποιός να ήτανε;

Της πέρασαν ορούς, καθετήρες και το ρινογαστρικό σωληνάκι στερεωμένο με γάζες και τσιρότα  στην μύτη κάνοντάς την να φαίνεται μακρύτερη πράγμα που θα ήταν αστείο σε άλλη περίπτωση' το σωληνάκι αυτό καταλήγει στο στομάχι και μέσω αυτού με μια μεγάλη σύριγγα μπορείς να περάσεις διάφορα υγρά, τσάι, γάλα μέχρι και αραιωμένη κοτόσουπα ενώ ο ασθενής,  αν δεν είναι αναίσθητος,  σε κοιτάζει με μάτια γουρλωμένα.

Η κόρη της ήταν τρομαγμένη κι αμίλητη.

Την επομένη η άρρωστη σε μια έξαρση τράβηξε με δύναμη το σωληνάκι απ' τη μύτη της και το ξήλωσε... οι φλέβες της έσπασαν, πρήστηκαν τα χέρια της... και μετά βυθίστηκε σε λήθαργο.

Ειδοποίησαν εκείνον και ήρθε φορώντας μια άσπρη ιατρική ρόμπα. Μπήκε στο θάλαμο, όπως την πρώτη φορά,  χωρίς να δώσει καμία σημασία σε όλους εμάς τους άλλους..
Επικοινώνησε αμέσως με ομολόγους του από το χειρουργικό τμήμα και σε λίγο κατέφθασαν τρεις άντρες  ντυμένοι στα πράσινα. Μας έβγαλαν έξω  απ το θάλαμο κακην κακώς και μια νοσηλεύτρια μπήκε βιαστικά τραβώντας ένα μικρο τροχήλατο μεταλλικό πάγκο φορτωμένο με διάφορα.

Θα ανοίξουν την μηριαία αρτηρία....δεν έχει φλέβες πια...
Του είπα να μην το κάνει..

Πέρασε αρκετή ώρα.
Βγήκαν οι άντρες και πίσω τους η νοσηλεύτρια κυλώντας  τον μεταλλικό πάγκο με τις βελόνες, τα σύρματα, τους σωλήνες, τους συγκτήρες και τα αίματα παντού...
Εκείνος είχε εξαφανιστεί.

Μπήκαμε πάλι μέσα και ο καθένας πήγε  στον άρρωστο του.
Εκείνη, η κόρη της, εξουθενωμένη πήγε και έκατσε σε μια καρέκλα δίπλα της, το ρινογαστρικό σωληνάκι είχε και πάλι τοποθετηθεί στη θέση του και είχε στερεωθεί γερά με τσιρότα που κάλυπταν σχεδόν όλο το πρόσωπό της.
Της χαιδεψε το κεφάλι που ήτανε γερμένο στο πλάι με τα μάτια κλειστά.

Του είπα ότι θέλεις να γυρίσεις στο σπίτι...
Του είπα να μην το κάνει...
Την άκουσα να λέει.

Ποιος ήτανε;







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός