Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_τα βασικά



Δεν ξέρω αν μ' εννοείτε...
Μιλάω τόση ώρα μόνη μου... είναι σα να μιλάω στον αέρα.
Θα σας πω κι αυτό το τελευταίο και θα φύγω... πέρασε κι η ώρα.
Καθώς ερχόμουν, συνάντησα έναν παλιό γνωστό μου.
Είπαμε τα γνωστά... τι κάνεις, πόσο καιρό έχω να σε δω... και τα λοιπά.
Κάποια στιγμή με ρώτησε αν εξακολουθώ να γράφω.
Ναι, του απάντησα.
Γράφεις πολύ ωραία... θα ήθελα να 'γραφα κι εγώ έτσι, μου είπε κι αναστέναξε.
Ναι, βέβαια.... Στο εύχομαι, του είπα, αν θέλεις....

Τι παράξενος που είναι ο κόσμος!
Φεύγοντας πήγε να με χαιρετήσει δια χειραψίας που λένε... κι άπλωσε το χέρι του.
Απλώς του χαμογέλασα...
Απομακρυνθήκαμε.
Πώς γίνεται, σκέφτηκα, να θέλει να γράφει και να μην παρατηρεί.
Πώς γίνεται να μην είδε ότι δεν έχω χέρια;

Δεν ξέρω εάν μ' εννοείτε....
Η παρατηρητικότητα, ξέρετε, είναι από τα βασικά, όπως και το να προσέχεις τι λες ....
Αν και σεις μου λέτε να μη προσέχω τι λέω....
Δεν συμφωνώ καθόλου.
Να παρατηρείς, να προσέχεις τι λες και τι εύχεσαι, είναι τα βασικά.... μετά έρχονται όλα τ' άλλα.
Θα συμφωνείτε, φαντάζομαι, κι εσείς...


Σχόλια

  1. Ανώνυμος9/11/14, 7:33 μ.μ.

    Δεν φτάνει μόνο να παρατηρείς, αλλά πρέπει να διαθέτεις και την ικανότητα να κρίνεις ορθά, δηλαδή δίκαια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος9/11/14, 8:41 μ.μ.

    Ενταξει!
    Το καλυτερο,σιωπα σε αυτους που δεν σε δεχονται
    Και μιλα σε αυτους που εχουν καλη διαθεση και αγαθη προθεση να σε δεχθουν.
    Δεν τεριαζεις με ολους.
    Καλο βραδυ!π

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός