Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_Δηιάνειρα




Στα σαράντα η μητέρα τούς είπε να πάρουν
ό,τι δικό του ήθελε ο καθένας, σαν ανάμνηση.
Πήραν το ρολόι του,
το ραδιόφωνο που είχε δίπλα στο κομοδίνο κι άκουγε τ' αθλητικά τις Κυριακές,
μια ξύλινη κουνιστή πολυθρόνα,
το κομπολόι του,
η ίδια κράτησε τη βέρα του.

Εκείνη, η πρώτη, πήρε το καρώ φανελένιο πουκάμισο που φόραγε τελευταία.
Το ρίχνει πάνω της  τα βράδυα του χειμώνα,
μόλις δύσει ο ήλιος και πέφτει  υγρασία.
Φέρνει ξύλα, ανάβει τη πυρά στο τζάκι
και καθώς η φωτιά φουντώνει
και νιώθει στα χέρια της να κυκλοφορεί εκείνο το αίμα του Νέσσου,
κάθεται και γράφει τις ιστορίες της.

Σχόλια

  1. Ανώνυμος28/11/14, 1:17 π.μ.

    Τι θέλει να πει ο ποιητής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πρώτοι οι ίδιοι οι ποιητές απορούν με αυτή την απορία.
    Τι θέλει να πει ο Ποιητής;
    Στην προσπάθειά τους να ξεδιαλύνουν το ερώτημα γράφουν και γράφουν και γράφουν.
    Ένα μεγάλο μέρος της ποιητικής γραφής αφορά αυτά που βλέπει ο ποιητής να γίνονται έξω, ένα άλλο μέρος αφορά αυτά που νιώθει να γίνονται μέσα.
    Οι μεγάλοι ποιητές έχουν το χάρισμα να βρίσκουν αναλογίες και αντιστοιχίσεις ανάμεσα σ' αυτά τα δύο.

    Υπάρχει και ένα δεύτερο επίπεδο, αυτά που λέμε "ποιήματα Ποιητικής" όπου εκεί ο ποιητής αναρωτιέται : πώς γεννιέται ένα ποιήμα; τι γονιμοποιεί και τι γονιμοποιείται;
    Ας πούμε λοιπόν ότι το παρόν πόνημα ανήκει σ' αυτή την κατηγορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός