Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_αρχίζεις να μου (ξανα)αρέσεις...





 
.... Ναι αρχίζεις να μου ξαναρέσεις ....

Ξέρεις γιατί;


Γιατί σάρωσες όλες εκείνες τις αναιμικές, γραφικές συγκεντρώσεις των  μεσήλικων αριστερών που χρόνια τώρα, παλιμπαίδιζαν συνθήματα της μεταπολίτευσης κάτω από τα ξεφτισμένα πανώ τους....
καιρό είχα να δω στους δρόμους σου τέτοιο ανθρώπινο ποτάμι....
καιρό είχα να ακούσω ανθρώπους να τραγουδούν με πάθος Θεοδωράκη και Μικρούτσικο...
καιρό είχα να δω τους νέους, των δεκαοκτώ, είκοσι χρόνων, να ανακαλύπτουν την αέναη νεότητα....

Γιατί εκφράστηκες τόσο ξεκάθαρα, σταράτα και μαζικά, έστω για μια φορά, έστω κι έτσι (στην κάλπη) κι ελπίζω να κατάλαβες ότι άλλο είναι η συλλογικότητα και άλλο η αγέλη..... στο πρώτο είσαι μαζί με τους άλλους γιατί δεν φοβάσαι .... στο δεύτερο είσαι μαζί με τους άλλους γιατί τρέμεις από τον φόβο σου. 

Γιατί μουτζούρωσες τα γκλαμουράτα σοβαροφανή και βαθιά προβληματισμένα πρόσωπα όλων αυτών που έχουν δημόσιο λόγο, χρόνια τώρα, και σου κουνάνε το δάκτυλο και σου  λένε πώς πρέπει να ζήσεις, τι αξίζει και τι όχι, τι πρέπει να πιστεύεις, πώς είναι ο κόσμος... που είναι τόσο σίγουροι... και τόσο αδίστακτοι μέσα στην σιγουριά τους, ... ελπίζω να κατάλαβες, ότι δεν έχουν τίποτα άλλο.... ότι αυτό πουλάνε και ζούνε...

Γιατί ένιωσα να γυρνάς την πλάτη στους πολιτικούς του μπαλκονιού, της περιοδείας, του πλαστικού χαμόγελου... να αρνείσαι να τους δώσει το χέρι σου, σε εκείνη την γλοιώδικη χειρονομία της χαιρετούρας.... ελπίζω να κατάλαβες ότι για πολλές δεκαετίες για όλους αυτούς ήσουν αόρατος.....

Γιατί έτριψες στα μούτρα των σταρς της δημοσιογραφίας τα ψέματα που σου σέρβιραν με τις ακατάσχετες φλυαρίες τους, τις παπαρολογίες τους, τις κοκορομαχίες τους και άλλες ... "αντικειμενικές" ειδήσεις και ενημερώσεις.... ελπίζω να κατάλαβες ότι δεν  είναι τίποτ'άλλο παρά αχυράνθρωποι που τους έχουν κάνει μακιγιάζ...

Γιατί χάρηκα τον ανθρώπινο λόγο του Ευκλείδη....έρχεται από έναν κόσμο της σκληρής μελέτης, της σκληρής μνήμης..... και του σκληρού μέλλοντος, έναν κόσμο της ουσιαστικής αναμέτρησης και της γόνιμης αφάνειας....  μου αρέσει το πρόσωπό του....μου φαίνεται παιδικό και τίμιο.


Γιατί αποδεικνύεις ότι ο Ρουβάς δεν μπορεί... ΟΧΙ (γαμώτο)... όχι δεν μπορεί να τραγουδάει το ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ.


Γιατί είσαι τόσο μικρή κι απρόβλεπτη... τόσο όμορφη και παράξενη πατρίδα.
 Ναι, πάντα μου άρεσες... ψηλαφώ το φθαρμένο σου πρόσωπο κι ελπίζω, γιατί μόνο εσένα τραγούδησαν τόσο πολύ και τόσο ερωτικά, οι ποιητές σου.



Ομορφη και παράξενη πατρίδα 
Στίχοι : Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική : Δημήτρης Λάγιος
Ερμηνεία: Ελένη Βουδουράκη και Χορωδία

Σχόλια

  1. Γεγονός είναι ότι με εξέπληξε ο ελληνικός λαός!Δεν περίμενα τέτοιο αποτέλεσμα με τέτοια διαφορά.Τώρα ας ετοιμαστούμε για τα πολύ δυσκολότερα που έρχονται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. παπα-Κώστα, δεν έχω αυταπάτες....

    Αυτό το 61,3 μπορεί να χαθεί αύριο ... μπορεί κάτι να γίνει και ο κόσμος να γυρίσει πίσω...
    το γεγονός όμως εκφράστηκε.. ότι υπήρξε σαν ιστορική καταγραφή, δείχνει - νομίζω- την ύπαρξη ενός κοιτάσματος, ενός στρώματος ασυνείδητου και απρόσιτου στις περιγραφές και στις αναλύσεις μας...
    Από αυτό το κοίτασμα αντλεί ο τόπος αυτός την γοητεία του και την δύναμη για να ζει...
    Στην δημιουργία του κοιτάσματος αυτού έχουν συντελέσει οι αιώνες και οι ποιητές....
    Αυτό το μυστικό που διαφεύγει, αυτές τις μέρες ήταν παρόν...
    ή αλλιώς
    Σε τούτα εδώ τα μάρμαρα
    κακιά σκουριά δεν πιάνει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός