Σαν σήμερα στις 20 Αυγούστου του 1949 γεννήθηκε
ο Νικόλας Άσιμος.
Στις 17 Μαρτίου 1988 έκλεισε την πόρτα πίσω του και βγήκε....
Στα ενδιάμεσα τον επισκεπτόταν η γνήσια έμπνευση.... όπως συμβαίνει σε κάποιους λίγους ανθρώπους.
Κι όπως συμβαίνει με τους λίγους αυτούς ανθρώπους,
τον επισκέπτονταν κι άλλα δεινά....
Όμως τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει μια καθαρή καρδιά...
Αν την κλείσεις από δεξιά, θα πεταχτεί από αριστερά.
Αν την κλείσεις από αριστερά, θα βγει από δεξιά
Αν την κλείσεις μέσα, θα φορέσει το μέσα έξω
Αν την κλείσεις έξω, θα ανοίξει μια τρύπα, ένα λαγούμι και θα χωθεί πάλι μέσα. ...
Τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει μια καθαρή καρδιά...

Εμένα δεν μ' αρέσουν τα επετειακά...
παρ' εκτός...αν μοιάζουν με βάτους....
Θέλω να γραπώνουν τα ανύποπτα άσπρα ποδαράκια,
να τρυπάνε τ' αθώα αμάλαγα χεράκια
και εκείνο το άσπρο φόρεμά σου να γεμίζει κηλίδες αίμα....
παρ' εκτός...αν μοιάζουν με βάτους....
Θέλω να γραπώνουν τα ανύποπτα άσπρα ποδαράκια,
να τρυπάνε τ' αθώα αμάλαγα χεράκια
και εκείνο το άσπρο φόρεμά σου να γεμίζει κηλίδες αίμα....
Ο βάτος ο μπαγάσας
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε ένα συμβατικό βιογραφικό του Νικόλα Άσιμου από την ιστοσελίδα ΕΡΤΟΠΕΝ, 20 Αυγούστου 2015
Σαν σήμερα στις 20 Αυγούστου του 1949 γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη ο αντισυμβατικός τραγουδοποιός Νικόλας Άσιμος . Το πραγματικό του όνομα ήταν Νικόλαος Ασημόπουλος.
Σαν σήμερα στις 20 Αυγούστου του 1949 γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη ο αντισυμβατικός τραγουδοποιός Ν
Οι γονείς του ήταν από την Κοζάνη, όπου ο Νικόλας έζησε τα παιδικά του χρόνια και τελείωσε το σχολείο. Ως έφηβος, ασχολήθηκε με τον αθλητισμό. Διακρίθηκε στο άλμα εις ύψος, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στους μαθητικούς αγώνες σχολείων της Μακεδονίας το 1965, καθώς και στο ποδόσφαιρο. Μάλιστα, του έγινε επίσημη πρόταση από την ομάδα της Κοζάνης, αλλά τελικά η συμφωνία ναυάγησε.
Στα δεκαοχτώ του έφυγε για τη Θεσσαλονίκη, για να σπουδάσει στο Νεοελληνικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής. Αρχικός στόχος του ήταν να περάσει στο τμήμα δημοσιογραφίας, την οποία άσκησε ερασιτεχνικά παράλληλα με τις σπουδές του. Σε κάποιο άρθρο του σε εφημερίδα της Θεσσαλονίκης χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το ψευδώνυμο Άσιμος κι έκτοτε το καθιέρωσε. Παράλληλα, ασχολήθηκε και με το θέατρο. Έφτιαξε ένα φοιτητικό θεατρικό εργαστήρι, παίζοντας Αριστοφάνη, Μένανδρο, Μολιέρο.
Τότε αγόρασε και την πρώτη του κιθάρα. Σχεδόν από την Α' Γυμνασίου έγραφε στιχάκια και ποιήματα, αλλά ποτέ δεν είχε εκδηλώσει καμία έφεση προς τη μουσική. Αυτοδίδακτος μουσικός, άρχισε εμφανίσεις σε μικρές μπουάτ. Ανυπότακτος, αγνόησε όλες τις προειδοποιήσεις της λογοκρισίας για τα τραγούδια του και τα λεγόμενά του. Συνελήφθη και κρατήθηκε στην Ασφάλεια. Όταν τον άφησαν, η ταυτότητά του είχε χαθεί. Δεν έβγαλε άλλη, παρά μόνο 18 χρόνια αργότερα, οπότε κατάφερε να του εκδώσουν μία ταυτότητα στο όνομα Άσιμος, με τη «διευκρίνιση» στο σημείο του θρησκεύματος: Άνευ θρησκεύματος.
Το 1973, και χωρίς πτυχίο, κατέβηκε στην Αθήνα. Εμφανίστηκε σε αρκετές μπουάτ στην Πλάκα, σε συνεργασία με τραγουδιστές, ηθοποιούς και συνθέτες, παρουσιάζοντας ένα πρόγραμμα με μουσική, κείμενα, σκετς και ντοκουμέντα κόντρα στο κατεστημένο: «5η εποχή», «11η εντολή», «Χνάρι», «Μουσικό Θέατρο Φτώχειας», «Σούσουρο». Ανάμεσα στους τότε συνεργάτες του, πολλά και γνωστά ονόματα: Γκαϊφύλιας, Τραντάλης, Πανυπέρης, Φινίκης, Μουζακίτης, Σπυρόπουλος κ.α.
Το 1975 κυκλοφόρησε τα πρώτα του τραγούδια σ' ένα δισκάκι 45 στροφών (Ρωμιός- Μηχανισμός). Παράλληλα άρχισε την έκδοση «παράνομων» κασετών, που ηχογραφούσε και διακινούσε μόνος του στα Προπύλαια, στο Πολυτεχνείο, στα Εξάρχεια, στο Μοναστηράκι, στο Λυκαβηττό.
Δημιούργησε την «Exarchia Square Band» και συμμετείχε σε συναυλίες, κοινωνικοπολιτικές εκδηλώσεις, μουσικοθεατρικά σχήματα, θέατρο του δρόμου, διάφορα δρώμενα. Κατά καιρούς, συνεργάστηκε με πολλά σχήματα και καλλιτέχνες.
Το 1977 φυλακίστηκε για δύο μήνες, μαζί με άλλους πέντε εκδότες - συγγραφείς, με επίσημη κατηγορία: «εξέχουσες προσωπικότητες που επηρεάζουν αρνητικά το κοινωνικό σύνολο».
Το 1981 έγραψε το βιβλίο «Αναζητώντας Κροκανθρώπους» και το 1982 κυκλοφόρησε τον πρώτο του μεγάλο δίσκο, με τίτλο «Ξαναπές το», σε τέσσερα τραγούδια του οποίου συμμετείχαν ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου και η Χαρούλα Αλεξίου.
Περίπου ένα χρόνο αργότερα άνοιξε ένα μαγαζάκι στα Εξάρχεια, στην οδό Καλλιδρομίου. Ήταν ο «Χώρος Προετοιμασίας» όπως το ονόμασε, αλλά και διαμονής, αφού αυτό ήταν και το σπίτι του. Εκεί έγραφε, συνέθετε τα τραγούδια του, πουλούσε βιβλία, παιχνίδια για παιδιά, πρόχειρα κοσμήματα κατασκευής γνωστών του, κασέτες δικές του κυρίως, φωτιστικά, πήλινα, κάρτες παλιές και πολλά άλλα.
Το 1987 οδηγήθηκε βιαίως σε ψυχοθεραπευτική κλινική και λίγο αργότερα στις φυλακές Κορυδαλλού, με την κατηγορία του βιασμού.
Αποφυλακίστηκε με χρηματική εγγύηση, αλλά δεν κατάφερε να ξεπεράσει τη μεγάλη του πίκρα γι' αυτή την αβάσιμη κατηγορία, που δεν τεκμηριώθηκε ποτέ. Η εκκρεμούσα δίκη, μαζί με τ' άλλα προβλήματα που ήταν πολλά, συσσωρεύτηκαν μέσα του... Μετά από δύο ανεπιτυχείς απόπειρες αυτοκτονίας, στις 17 Μαρτίου του 1988 βρέθηκε κρεμασμένος στο σπίτι του.
Μετά θάνατον, κυκλοφόρησαν δύο ακόμη δίσκοι του: «Το φανάρι του Διογένη» με τη συμμετοχή της Σωτηρίας Λεονάρδου και το «Γιουσουρούμ - Στο φαλιμέντο του κόσμου», με τη συμμετοχή του Βασίλη Παπακωνσταντίνου.
Αυθεντικός τύπος αλλά σε εποχή που δεν σήκωνε τόσο αυθεντικούς ανθρώπους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι... βέβαια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπ' ευκαιρία, έχω μια ερώτηση π. Κώστα: Θα κατέτασσες τον Άσιμο ανάμεσα στους διανοούμενους;
Δεν θα τον κατέτασσα πουθενά.Ο Άσιμος ήταν μια κατηγορία μόνος του.Μια ταμπέλα που έλεγε Άσιμος.Ένας δερβίσης.Ναι,ίσως να τον έβαζα στους μύστες-μυστικούς που ζητούν την ένωση με το θείο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι ο Άσιμος ήταν σε διαρκή αναφορά - διαμάχη - πολιτική αντιπαράθεση με τον κοινωνικό περίγυρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοτέ δεν πήρε μια στάση μακάριου διαλογισμού. Σκεφτόταν, έπαιρνε ερεθίσματα και αντιγύριζε επεξεργασμένα και ξεγυμνωμένα όλα αυτά, μέσα από την προσωπική του ματιά και το βίωμα...ωθούμενος από μια εσωτερική ανάγκη, και με τεράστιο κόστος και ανυστεροβουλία....
Αν αυτό είναι μια "δουλειά", τότε αυτή είναι η δουλειά των "διανοούμενων".
Ο πραγματικός μύστης δεν είναι ο νιρβανοειδής τύπος που μας έχουν συνηθίσει να μας παρουσιάζουν σήμερα.Δεν μένει απαθής σχετικά με το τι γίνεται στη κοινωνία.Αλλιώς ξεπέφτει σε μυστικισμό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι "διανοούμενοι" όπως μας έχουν κατσικωθεί σήμερα κάνουν απλά αυτό που τους πληρώνουν να κάνουν.Όπως και οι "δημοσιογράφοι" και άλλοι εντός εισαγωγικών.
Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο.
ΔιαγραφήΚαλό απόγευμα!