Ας τους πει κάποιος να μην εκτίθενται τόσο πολύ.
Ή μάλλον ας εκτίθενται....
Σκασίλα μου και μένα...
Από αισθητική πλευρά το λέω μόνο....
Γίνονται αποκρουστικοί. Γίνονται τουριστικοί.
Η αηδία του Αυγούστου.
Γαλανόλευκες μπούρδες αναμεμειγμένες με στρατιωτικο-εθνικιστικά κοστούμια, πλας οι θεομητορικές κορώνες, copy paste από θεολογικά εγχειρίδια του 60 άδεια όλα από κάθε περιεχόμενο, ηχούν σαν αδειανά επετειακά κονσερβοκούτια.
Τσίρκο του Αυγούστου...
Δεν το λέω εγώ.... το λέτε μόνοι σας, ιεράρχες και ποιμένες, όταν μέσα στους ναούς εκτός όλων των άλλων κηρυγματικών, δεν παραλείπετε να ευχαριστείτε τα ιδιωτικά και δημόσια κανάλια που μεταδίδουν τις λειτουργίες και τις λιτανείες σας και λοιπά βουλευτικά, τοπαρχικά και θεατρικά δρώμενα.... εν χορώ.
Σας εκθέτει...
Καμία επίγνωση... κανένα κριτήριο. Βουλιάζετε μαζί με όλα, η βαρύτητα της εποχής σας τραβάει στον πάτο και δεν το παίρνετε καν χαμπάρι....ή και μπορεί - ακόμα χειρότερα- να μην σας ενδιαφέρει καν.
Όχι μόνο δεν θα έπρεπε να λέτε ευχαριστίες στα κανάλια, αλλά και να απαγορεύετε την είσοδο στους ναούς και την μετάδοση....θα έπρεπε συνειδητά, σταθερά και μετά λόγου γνώσεως να διαφέρετε από όλον αυτό τον συρφετό....
Από την Τήνο ευχαριστίες στον ΣΚΑΙ
Από την Κεφαλονιά ευχαριστίες στον ΑΝΤΕΝΑ, στην Μαρί Κυριακού (γιατί Μαρί, μαρή; κι όχι Μαρία, δηλαδή;)
Από κοντά το τσίρκο όλο.... Τσίρκο απίστευτο : Σώματα στρατού, οι βουλευτές, οι δωρητές, οι ευεργέτες, οι αρχές, ο Καμμένος και κάθε βλαμμένος Ελληναράς του Αυγούστου... και των Ολυμπιακών Αγώνων...
Εκεί που δεν φτάνουν τα κανάλια, οι κάμερες και τα τσίρκουλα.... σε κάτι μοναχικούς -ένας εδώ, δύο εκεί- σ' αυτούς που κανείς δεν γνωρίζει και οι ίδιοι δεν δίνουν δεκάρα τσακιστή για όλα αυτά που σε σας φαίνονται πολύ σπουδαία .... σ' αυτούς τρέχει ο Αύγουστος να σωθεί από την αηδία που του προκαλείτε ... και τρώει μαζί τους σταφύλια και ξερά σύκα.
Φτού!
Ή μάλλον ας εκτίθενται....
Σκασίλα μου και μένα...
Από αισθητική πλευρά το λέω μόνο....
Γίνονται αποκρουστικοί. Γίνονται τουριστικοί.
Η αηδία του Αυγούστου.
Γαλανόλευκες μπούρδες αναμεμειγμένες με στρατιωτικο-εθνικιστικά κοστούμια, πλας οι θεομητορικές κορώνες, copy paste από θεολογικά εγχειρίδια του 60 άδεια όλα από κάθε περιεχόμενο, ηχούν σαν αδειανά επετειακά κονσερβοκούτια.
Τσίρκο του Αυγούστου...
Δεν το λέω εγώ.... το λέτε μόνοι σας, ιεράρχες και ποιμένες, όταν μέσα στους ναούς εκτός όλων των άλλων κηρυγματικών, δεν παραλείπετε να ευχαριστείτε τα ιδιωτικά και δημόσια κανάλια που μεταδίδουν τις λειτουργίες και τις λιτανείες σας και λοιπά βουλευτικά, τοπαρχικά και θεατρικά δρώμενα.... εν χορώ.
Σας εκθέτει...
Καμία επίγνωση... κανένα κριτήριο. Βουλιάζετε μαζί με όλα, η βαρύτητα της εποχής σας τραβάει στον πάτο και δεν το παίρνετε καν χαμπάρι....ή και μπορεί - ακόμα χειρότερα- να μην σας ενδιαφέρει καν.
Όχι μόνο δεν θα έπρεπε να λέτε ευχαριστίες στα κανάλια, αλλά και να απαγορεύετε την είσοδο στους ναούς και την μετάδοση....θα έπρεπε συνειδητά, σταθερά και μετά λόγου γνώσεως να διαφέρετε από όλον αυτό τον συρφετό....
Από την Τήνο ευχαριστίες στον ΣΚΑΙ
Από την Κεφαλονιά ευχαριστίες στον ΑΝΤΕΝΑ, στην Μαρί Κυριακού (γιατί Μαρί, μαρή; κι όχι Μαρία, δηλαδή;)
Από κοντά το τσίρκο όλο.... Τσίρκο απίστευτο : Σώματα στρατού, οι βουλευτές, οι δωρητές, οι ευεργέτες, οι αρχές, ο Καμμένος και κάθε βλαμμένος Ελληναράς του Αυγούστου... και των Ολυμπιακών Αγώνων...
Εκεί που δεν φτάνουν τα κανάλια, οι κάμερες και τα τσίρκουλα.... σε κάτι μοναχικούς -ένας εδώ, δύο εκεί- σ' αυτούς που κανείς δεν γνωρίζει και οι ίδιοι δεν δίνουν δεκάρα τσακιστή για όλα αυτά που σε σας φαίνονται πολύ σπουδαία .... σ' αυτούς τρέχει ο Αύγουστος να σωθεί από την αηδία που του προκαλείτε ... και τρώει μαζί τους σταφύλια και ξερά σύκα.
Φτού!
"...ή και μπορεί - ακόμα χειρότερα- να μην σας ενδιαφέρει καν."
ΑπάντησηΔιαγραφήΉ με δύο λέξεις, σκασίλα μου!
Το βασικό σημείο διαφωνίας μου στο κείμενο.
Ήλος.
Ξέχασα, ήθελα να σχολιάσω και αυτό: γνωρίζεις βέβαια πως μαρή=μωρή. Απάντησες ήδη στο ερώτημά σου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΉλος
Δεν κατάλαβα το πρώτο σχόλιο Ήλε. Εννοείς ότι θα έπρεπε να με ενδιαφέρει ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ το θέμα;
ΔιαγραφήΤόσα και τόσα κείμενα έχεις αναρτήσει στα οποία στηλιτεύεις κακώς κείμενα. Δεν είναι από ενδιαφέρον; Αυθορμήτως, ομολογώ, πως έτσι τα έχω κατανοήσει.
ΔιαγραφήΉλος
Ναι, έχεις δίκιο. Ίσως μάλιστα σε άλλα κείμενα να εκδηλώνεται κάτι περισσότερο από ενδιαφέρον.
ΔιαγραφήΣτην προκειμένη περίπτωση όμως για να αναμειχθεί κάποιος ουσιαστικά, θα πρέπει να αναλογιστεί στην ιστορική και τραγική σχέση της Εκκλησίας με την Εξουσία.
Θα πρέπει επίσης να αποφασίσει από ποιά θέση θα ασχοληθεί με το θέμα. Από την θέση του ερευνητή (οπότε θα εκδηλώσει το ερευνητικό του ενδιαφέρον) ή από την θέση του μέλους της Εκκλησίας (ενδιαφέρον του ποιμνίου).
Στην παρούσα περίπτωση, και επειδή το όλο θέαμα - προϊόν ακολουθεί τους κανόνες της κατανάλωσης των μαζών, εγώ επιλέγω να τοποθετηθώ από μια αισθητική πλευρά.
Ο εκκλησιαστικός χώρος έχει μια ιδιαίτερη ικανότητα να αναμεταδίδει και να εξαπλώνει την σήψη... ίσως είναι περισσότερο ικανός σ' αυτό από κάθε άλλον.
Για να προλάβω τις ενστάσεις σου, θα πω ότι : όχι, δεν είναι όλα σάπια. Υπάρχουν ακόμα ένας εδώ , ένας εκεί...
Κοίτα να δεις. Εγώ ερευνητής με την επιστημονική έννοια δεν είμαι. Ούτε τις γνώσεις έχω, ούτε την απαιτούμενη σπουδή έχω κάνει. Σίγουρα λοιπόν δεν μιλάω από αυτή την οπτική γωνία. Προσπαθώ να μιλάω από την οπτική αυτού που κατανοώ ως αλήθεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που θέλω λοιπόν να πω είναι ότι, σκασίλα τους αυτοί, σκασίλα μας εμείς, τότε τίποτα δε βγαίνει.
Επίσης, γνώμη μου είναι πως δεν κατέχει κάποιο ιδιαίτερο πρωτείο στην εκφορά της σήψης ο εκκλησιαστικός χώρος. Θεωρώ πως λίγο-πολύ τα ίδια ποσοστά με οπουδήποτε αλλού υπάρχουν κι εκεί. Είναι η αντίθεση όμως που τονίζει τόσο πολύ την κατάσταση. Το πως όφειλε να είναι, με το πως έχει καταντήσει το πράγμα. Είναι η υποκρισία που υπερτονίζει. Κι έτσι, αυτό που θα όφειλε να είναι πηγή ψυχικής ανατάσεως, καταντάει να είναι πηγή αηδίας.
Πριν από χρόνια όταν μου πρωτομπήκε η ιδέα να επισκεφθώ το Άγιο Όρος, ρώτησα έναν ιερέα αν είχε να μου προτείνει κάτι συγκεκριμένο. Που να πάω, τι να επισκεφτώ κλπ. Δεν είχε να μου πει κάτι. Το μόνο που μου είπε ήταν, πως όπως υπάρχουν ρόδα, υπάρχουν και αγκάθια. Διάλεξα λοιπόν στην επίσκεψή μου, να προσπαθήσω να εστιάσω στα ρόδα και να αγνοήσω τα αγκάθια. Ε λοιπόν, πολύ ευχαριστήθηκα εκείνη την επίσκεψη.
Πολλές φορές, το σημείο που επιλέγουμε να εστιάζουμε, έστω κι αν δεν αλλάζει τον κόσμο, έστω κι αν δεν βοηθάει τον κόσμο, αλλάζει και βοηθάει εμάς να ζούμε σε αυτόν. Θα μπορούσε βέβαια ανάλογα το σημείο, να συμβεί και το αντίθετο. Ο κόσμος να μας γίνει ανυπόφορος.
Από αισθητικής τώρα πλευράς τι να πω; Όσα λένε και τα ψάρια στη γυάλα. Αλλά σκασίλα μου βρε παιδί μου, δεν μπορώ να πω. Εξ ου και η διαφωνία.
Ήλος
Κατανοώ και σέβομαι την ιδιαίτερη ευαισθησία σου για τον χώρο και τα θέματα αυτά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον εκκλησιαστικό χώρο δρουν (πέραν των άλλων) ισχυρές δυνάμεις αδράνειας. Αυτό είναι στην φύση του και στην δομή του. Επιπλέον στον χώρο (περισσότερο από οπουδήποτε αλλού) διακινούνται και διαχειρίζονται πολύ υψηλές ιδέες - νοήματα και πράγματα ιδιαίτερα δύσκολα από κάθε άποψη, έτσι που αν δεν υπάρχει ζωντανό σώμα της Εκκλησίας, ελευθερία και δημοκρατία, πολύ εύκολα καταλήγουν να γίνονται κύμβαλα αλαλάζοντα, κούφιες επαναλήψεις, καθηκοντολόγια και σύμβολα εξουσίας.
Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει το αν και πώς όφειλε να είναι ούτε η υποκρισία, όπως επισημαίνεις. Δεν έχω δηλαδή καμιά απαίτηση να είναι κάπως αλλιώς τα πράγματα, απ' ότι πραγματικά είναι. Εγώ εξετάζω πως μου φαίνονται ότι είναι τα πράγματα, ποιές είναι οι αιτίες τους και πώς συνδέονται με τα άλλα φαινόμενα της εποχής.
Στην εξέταση αυτή, τα συγκεκριμένα και άλλα παρόμοια, τα θεωρώ... τσίρκο και μάλιστα από τα χειρότερα και επικινδυνότερα.
Συμφωνώ μαζί σου: ο κόσμος μας δεν είναι ανυπόφορος... ακόμα τουλάχιστον ή για όσο θα υπάρχουν ρόδα, σταφύλια και σύκα.
Και πώς θα γίνει η Λειτουργία χωρίς τηλεοπτική κάλυψη;Χωρίς καμιά εκατοστή φωτογραφίες;Ξέρετε πόσο κοστίζουν τα άμφια;Αν δεν φανούν τώρα στο πανελλήνιο.τι τα πήραμε;Για να πιάνουν χώρο στη ντουλάπα;Και χωρίς την παρουσία των αρχόντων;Έναν αρχηγό κόμματος,έναν βουλευτή,ένα δήμαρχο,΄να κλητήρα ρε παιδάκι μου.Στο Βυζάντιο είχαμε αυτοκράτορες,ηγεμόνες και πάει λέγοντας.Παράδοση κυρία μου!Δε μας τα λέτε καλά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέτυχα μετάδοση εσπερινού όπου ο Δεσπότης μίλαγε περίπου μία ώρα και είκοσι λεπτά.Τι στα κομμάτι έλεγε θα σας γελάσω.Το γύρισα στην πυγμαχία.
Στην πυγμαχία, ε;...
ΔιαγραφήΕίμαι των μαχητικών αθλημάτων!
ΔιαγραφήΠάντως μιας και αναφερθήκαμε σε έρευνα και επιστημονική θεώρηση του πράγματος καθώς και τις αιτίες αλλά και τη σύνδεση με τα σημερινά, αυτό τον καιρό διαβάζω το βιβλίο του π. Γεωργίου Μεταλληνού με τίτλο "Ελληνισμός Μετέωρος", εκδόσεις Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Πολλά ενδιαφέροντα έχω ανακαλύψει και θα το πρότεινα προς ανάγνωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΉλος
Ευχαριστώ για την πρόταση, Ήλε!
Διαγραφή"Από την Κεφαλονιά ευχαριστίες στον ΑΝΤΕΝΑ, στην Μαρί Κυριακού (γιατί Μαρί, μαρή; κι όχι Μαρία, δηλαδή;)"
ΑπάντησηΔιαγραφήΓέλασα με το "γιατί Μαρί, μαρή;" Το βρήκα δροσερό Αυγουστιάτικο κέρασμα, κάτι σαν σύκο γλυκό του κουταλιού... οι λοιπές φιλο-σοφίες και το παπαδαριό ας μείνουν για άλλοτε. Ας μείνουν για την αιωνιότητα, ρε παιδί!
Ευχαριστώ για την συμμετοχή σας στην συζήτηση.
Διαγραφή