Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_εξομολογήσεις : το πτυχίο μου

Οι άνθρωποι μιλούν γι' αυτά απαξιωτικά...
τα λένε κουρελόχαρτα και άχρηστα χαρτιά
και τους αρέσει πολύ να αναμεταδίδουν τα ίδια φλύαρα πράγματα γι' αυτά και σα να χαίρονται υπογείως που μπορούν κι αυτοί -επιτέλους- να εξευτελίζουν την σοβαρότητα  και την επισημότητά τους
Στο τέλος πιστεύουν αυτά που λένε μεταξύ τους, πώς, ναι... έτσι είναι "άχρηστα".
Δεν ξέρω πώς τα μετράνε οι άνθρωποι αυτά τα χαρτιά.
Ας τα μετράνε όπως θέλουνε κι όπως τους κάνει κέφι...

 σκέφτομαι ότι αν έπρεπε κι εγώ με κάποιο τρόπο να μετρήσω αυτό το χαρτί...
Το χαρτί το δικό μου,
να το ζυγιάσω, βρ'αδελφέ... να δω τι πιάνει στην αγορά του Αλ Χαλίλι... πόσο πάει στο ζύγι..
στη μια μεριά θα έβαζα
νεκρά όνειρα που κάποτε σαλεύουν
θα έβαζα την ιστορία της γενιάς μου
την ιστορία της μάνας μου και του πατέρα μου
θα έβαζα  το νηπιαγωγείο και το "αχ ποντικάκι"
θα έβαζα μια μικρή κουζίνα και ένα τραπέζι κολλημένο στον τοίχο
κι ένα παιδί κολλημένο κι αυτό, φοβισμένο
θα έβαζα την Ελένη και το κομμένο μου χέρι
πάνω σε όλα αυτά θα έβαζα μια αρμαθιά κλεμμένα χρόνια
Η ηλικία της γης , του ήλιου, του πλανητικού συστήματος του σύμπαντος πρέπει να μετριέται σε κλεμμένα χρόνια, σε άπειρα τρισεκατομμύρια κλεμμένα χρόνια.Σε χρόνια μείον. Σε χρόνια άρνησης και απουσίας.
Θα έβαζα τον κυρ Γιώργη με τους χαρταετούς, τα αποκριάτικα καπέλα και το σαμιαμίδι στις απρόσιτες γωνίες
θα έβαζα την Όλγα που με ρώταγε
θα έβαζα τον Φόβο, τον απέραντο φόβο
θα έβαζα την σκληρή προσπάθεια κι όλα αυτά που κάνουν την ζωή αυτό που δεν είναι,  
θα έβαζα την τρελή χαρά που νιώθει ένα παιδί όταν του δίνουν στα χέρια του το δώρο εκείνο που περίμενε και λαχταρούσε τόσο και τώρα, να! δεν ξέρει από πού το πιάσει 
μόνο χοροπηδάει απ' τη χαρά του και ξεφωνίζει και ρωτάει : είναι δικό μου αυτό; 
θα έβαζα τα λίγα κέρματα για το εισιτήριο  που χρειαζόμουν κάθε μέρα και δεν είχα
θα έβαζα τα λάθη και τα ψέματα που είναι ικανά να σε αφανίσουν όταν ξυπνάνε και βγαίνουν απ' τις κρύπτες τους, λίγο πριν λαλήσει για τρίτη φορά ο πετεινός...
όχι δεν τον ξέρω τον άνθρωπο... όχι δεν ήμουν εγώ....
θα έβαζα την ζάλη που πιάνει τον άνθρωπο όταν νιώθει να φεύγει η γη κάτω απ' τα πόδια του κι όμως συνεχίζει να βαδίζει, παραπατώντας, παραμιλώντας... πάντως συνεχίζει να βαδίζει έχοντας μια ακατάσχετη αιμορραγία... να βαδίζει...
θα έβαζα την απόγνωση και την γνώση της απόγνωσης 
και την απόγνωση της γνώσης και την γνώση που απεγνωσμένα γύρεψα
θα έβαζα τα θεσπέσια φαντάσματα που τριγύριζαν εκεί, στις αλέες και στα πλατώματα, στις αίθουσες, στις στάσεις και στα κυλικεία 
κι άλλοτε μιλούσανε αρχαία ελληνικά κι άλλοτε λατινικά κι άλλοτε γαλλικά και γερμανικά και αγγλικά και όλες τις γλώσσες του κόσμου μιλούσανε και δεν μιλούσανε παρά ψέλνανε μαζί με τον Εκκλησιαστή την ματαιότητα της γνώσης και τα μάταια του ανθρώπου τα ψελλίσματα 
θα έβαζα τα ξενύχτια και στοίβες τα χαρτιά και τα τσιγάρα όλου του κόσμου
και θα έβαζα ψηλά στην κορφή να φυσάει εκείνος ο άνεμος- στου- Γάλλου 
- πάντα τρελά, πάντα δυνατά-
και να μπερδεύει τα χαρτιά και να βάζει πυρκαγιές στα δάση να καίγονται, να λαμπαδιάζουνε, να γίνονται στάχτη ...
θα έβαζα τον μόνο μου έρωτα 
και τον μεγάλο αρνητή και την μεγάλη άρνηση 
θα έβαζα όλα αυτά που από πάντα ήξερα, που έμαθα και που δεν ξέρω τίποτα...
θα έβαζα τις προσευχές και τις βρισιές 
θα έβαζα την αγωνία 
άραγε ήταν δικός μου ο αγώνας; 

μυστήριο η ισορροπία της ζυγαριάς αυτών που θέλουνε κι αυτών που μπορούνε οι ανθρώποι 

Στην άλλη μεριά   θα έβαζα ένα "κουρελόχαρτο" : ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΜΟΥ!!!

Ας λένε ό,τι θέλουν....


Σχόλια

  1. Ανώνυμος7/7/16, 7:15 μ.μ.

    Καλή σταδιοδρομία με το ΠΤΥΧΙΟ σας, λοιπόν, κ. Ραβάνη, αν και δεν πιστεύουμε ότι το χρειάζεστε. Μια χαρά πρωτεϊκή-αερική ύπαρξη, ήσασταν και δίχως αυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σας ευχαριστώ ! Είστε πολύ ευγενής και γενναιόδωρος .
    Η ανάρτηση αν και έχει εξομολογητικό χαρακτήρα, ωστόσο είναι πολύ περισσότερο από έκθεση μιας "προσωπικής περίπτωσης"...
    Κυρίως είναι ένας προβληματισμός σχετικά με την καραμέλα της εποχής... θα έχετε ακουστά ότι η "κρίση δεν είναι μόνο οικονομική αλλά και κρίση αξιών"... όταν τα ακούω αυτά -κυρίως στην tv- τρελαίνομαι και αυτομάτως μου γεννιέται η επιθυμία να ρωτήσω : τι εννοείτε; τι είναι οι αξίες και πού κατά την γνώμη σας βρίσκονται; Πλην όμως την tv δεν την έχουμε για να ρωτάμε αλλά για ακριβώς το αντίθετο, δηλ. να χάσουμε την δυνατότητα της ερώτησης.
    Ας είναι!
    Ίσως να επανέλθω με πιο αναλυτική ανάρτηση για την αισχύνη της χρησιμότητας των πτυχίων.
    Να είστε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος8/7/16, 12:38 π.μ.

    "Πλην όμως την tv δεν την έχουμε για να ρωτάμε αλλά για ακριβώς το αντίθετο, δηλ. να χάσουμε την δυνατότητα της ερώτησης"

    ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός