Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_δεν αντιπροσωπεύουν τίποτα

Εχθές είδα για κάμποση ώρα -για όση ώρα χρειάζεται ένα σπίτι να φάει,  να μαζευτεί και να το βάλω για ύπνο- την συζήτηση στην Βουλή.
Δεν θυμάμαι ακριβώς το θέμα που απασχολούσε τους ηγήτορες του έθνους , αλλά ήταν κάτι σοβαρό.... θαρρώ η Δικαιοσύνη plus κάτι ακόμα!

Ενόσω τους άκουγα, σκεφτηκα ότι εάν ήταν διαγωνιζόμενοι στις Πανελλήνιες, θα είχαν συγκεντρώσει τόση βαθμολογία όση χρειάζεται για να περάσει κανείς σε κάποια Σχολή Ονυχοπλαστικής, Βλεφαροπλαστικής και Χορού Οριενταλ : δηλαδή, Τίποτα!

Έπλενα τα πιάτα όταν ήρθε στο μυαλό μου το ποίημα του Σεφέρη, Αφήγηση.....
Ή μάλλον, όχι...  ήρθε στον μελωδικο-αισθητικό εαυτό μου το τραγούδι του Πασχαλίδη:



Τον συνηθίσαμε, είναι καλοβαλμένος κι ήσυχος
.........................
Τον συνηθίσαμε, δεν αντιπροσωπεύει τίποτα  
σαν όλα τα πράγματα που έχετε συνηθίσει
και σας μιλώ γι' αυτόν γιατί δεν βρίσκω τίποτα
που να μην το συνηθίσατε.



Μάζευα τα ψίχουλα απ' το τραπέζι και σιγοτραγουδούσα τα λόγια...
Από τα λόγια τους, που αφορούσαν κάποιες παρεμβάσεις στο σώμα των δικαστών, κάποια τηλεφωνήματα, μυστικές και παράτυπες συναντήσεις αξιωματούχων, παράγοταν ένα θορυβώδες τσαλαβούτημα που κάποιες φορές ξέσπαγε σε υψίφωνες κορώνες περί του αισθήματος Δικαίου και υπέρ του κυρίαρχου ελληνικού λαού.... ακολουθούσαν θερμά παρατεταμένα χειροκροτήματα... διασπαρμένα δώθε - κείθε.

Κοίταξα ένα γύρω το σπίτι, ήταν καλοβαλμένο και ήσυχο... Το γέρικο σώμα έτοιμο για ύπνο...
Τότε, ένα αίσθημα κατανόησης και συμπόνιας με κυρίευσε....
Θα το έλεγα μια λυπημένη σιγουριά, ότι τα λόγια που άκουγα στην τηλεόραση, ήταν τα σωστά....
Αυτά που έχουμε συνηθίσει!

.....μικρά τετράγωνα στη ράχη της γης
μηχανή μιας απέραντης οδύνης 
που κατάντησε να μην έχει σημασία
.....................
σπασμένες μορφές μέσα στους καθρέφτες
που δεν μπορεί να συναρμολογήσει πια κανείς


Σε λίγο θα κοιμότανε....
Εικόνες φρίκης στο κατώφλι του ύπνου/τα πρόσωπα ανυπόφορα από την στοργή....
.........
Γύρω απ' τα γέρικα σώματα, λίγο πριν πέσουν για ύπνο, δεν πρέπει να υπάρχει τίποτα ικανό  να τα ταράξει, τίποτα που να μην έχουνε συνηθίσει..... όχι γιατί γέρασαν, αλλά γιατί δεν αντιπροσωπεύουν τίποτα.

Έκλεισα την τηλεόραση και εις  απάντησιν του επερχόμενου  βύθιου ύπνου, άναψα ένα μικρό φωτάκι στον διάδρομο. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός