Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_ποσόστωση


Κάποιοι λένε ότι το 95% αυτού που είμαστε είναι οι ιστορικοί και πολιτισμικοί προκαθορισμοί μας, τουτέστιν το περιβάλλον στο οποίο βρεθήκαμε εκτεθειμένοι, απόταν γεννηθήκαμε.  
Το άλλο 5% είναι γονιδιακά προκαθορισμένο επίσης.
Σύνολο 100%. Έτσι καλύπτεται αυτό που είμαστε κι αυτό που μπορούμε να γίνουμε....
Μέσα σε αυτό το ντετερμινιστικό +/- κινούμαστε.
Τους πιστεύω. 
Έτσι εξαντλείται το σύνολο της εγκοσμιότητας...
Κι όποιος θέλει να μιλήσει για Ελευθερία να ξέρει ότι μιλάει για ένα πλέον , 
το οποίο δεν δικαιολογείται από πουθενά.


Κι όποιος  δεν του φτάνει να μιλάει μόνο -αλλά  επιπλέον θέλει να γνωρίζει για ποιό πραγμα μιλάει ή ίσως και να αγορεύει, ο βλαξ- να ετοιμάζεται για μεγάλο Πόνο, τόσο μεγάλο που δεν αντέχεται από τα ανθρώπινα πλάσματα.

Σχόλια

  1. Ανώνυμος4/2/16, 8:31 π.μ.

    Εν οιδα οτι ουδέν (ο)ιδα
    Μηπως μπορείτε να μας προτείνετε εναλλακτικές so we can understand?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είστε πρακτικός άνθρωπος. Καλό είναι αυτό και χρειαζούμενο.
      Εναλλακτικές ποίου πράγματος? Φυγής απο τα εγκόσμια? Οχι!
      Υπάρχει όμως κάτι άλλο που γίνεται στις μέρες μας, εχοντας βέβαια ξεκινησει πολύ πριν.
      Ισως στο επόμενο κείμενο μπορέσω να πω κάτι για αυτό.
      Επειδή όμως καθε τι που γραφω θέλω να διατηρεί την νοηματική του αυτονομία, σε σχέση με το συνολο αυτών που σκεφτομαι ή που γράφω, για τούτο το κείμενο θα πω ότι επιθυμεί να παρέχει μια δικαιολόγηση των καημένων (αυτών που έχουνε καεί) των ανθρώπων , καταδεικνύοντας το μεγεθος του προβλήματος που οφείλουμε να λαμβάνουμε υποψη στους... υπολογισμούς μας.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός