Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_κεράκια , λουλουδάκια



Μεγαλύτερη φρίκη κι από τις τυφλές επιθέσεις στο Παρίσι,  νιώθω από τις εκδηλώσεις συμπαράστασης στα θύματα. Μια συμπαράσταση αυτοματοποιημένη, αγαθιοβόλα και εντελώς ανέξοδη. Βαμμένα πρόσωπα στα χρώματα της Γαλλίας,  αλλαγή των προφίλ στο Facebook , κεράκια,  λουλουδάκια, διαγγέλματα προέδρων και πρωθυπουργών και ρεπορτάζ, πολύ ρεπορτάζ.

Αισθάνομαι φρίκη γιατί όλα συνηγορούν, όλα επιμένουν στο ότι ο μέσος δυτικός άνθρωπος θα συνεχίσει να κοιμάται στους νανουριστικούς απόηχους κάποιας γαλλικής επανάστασης, να βρίσκεται στη νάρκη της ευζωίας του, στην αδράνεια της ασφαλούς διαβίωσής του, στην αφασία του ελεγχόμενου συναισθηματισμού του.

Ο άνθρωπος της "ανοικτής κοινωνίας" (κατά Popper ) είναι τόσο θωρακισμένος που δεν μπορεί να καταλάβει ότι βρίσκεται στο μέσον ενός κατεστραμμένου κόσμου.
Ότι ο κόσμος είναι ΕΝΑΣ και ΑΔΙΑΙΡΕΤΟΣ και αυτός δεν μπορεί να είναι από την πλευρά των "καλών" , σ αυτήν την παγκόσμια χολιγουντιανή υπερπαραγωγή, γιατί "καλοί" απλούστατα,  δεν υπάρχουν.
Ότι πλέον ή θα υπάρχει ειρήνη για όλους ή για κανέναν, ή θα έχουν όλοι φαγητό  ή κανένας ή θα έχουν όλοι δικαίωμα σε ένα by pass ή κανένας, ή θα έχουν όλα τα μωρά τα pampers τους ή κανένα.
Αντέχει τόσο ανθρωπισμό η ανθρωπιστική Ευρώπη; Αντέχει τόση αδελφότητα,  τόση ισότητα, τόση δημοκρατία; τόση γαλλική "επανάσταση" και τόσο Διαφωτισμό;
Αντέχει η ανθρωπότητα να δει το πρόσωπο της φρικτής "προόδου" της;
Αντέχετε όλα αυτά για τα οποία κόπτεστε και θρηνείτε;

Αν όχι , δεν πειράζει... Ο κόσμος θα συνεχίσει να είναι ένα απάνθρωπο και επικίνδυνο μέρος για να ζει κανείς....
Αν δεν είστε άστεγος στο Παρίσι, άνεργος στη Μαδρίτη, απελπισμένος στο Λονδίνο, 18χρονη μαστουρωμένη πόρνη που εκδίδεται για 5 ευρώ στην Αθήνα ...., μπορείτε να ξεχαστείτε κάνοντας τις πρώτες  χριστουγεννιάτικες αγορές σας, να ενημερωθείτε για τα πακέτα των χριστουγεννιάτικων  διακοπών, να κλείσετε εγκαίρως τα εισιτήρια για τον προορισμό σας ή για την όπερα...να  προσπαθήσετε να μπείτε από τους πρώτους την πρώτη ήμερα έναρξης των χειμερινών εκπτώσεων σε κάποιο πολυκατάστημα... να ψηφίσετε τα ίδια ή παρόμοια ανδρείκελα ηλιθίων και μετά να τους αναθέσετε  την διακυβέρνηση της ανοιχτής πολιτείας σας, δηλαδή να σας αφήσουν ήσυχους και να είστε ασφαλείς.
Κάντε ότι κάνουν εκατομμύρια άνθρωποι κάθε μέρα στις μεγαλουπόλεις της Δύσης όπου ζουν, ώσπου κάποια μέρα σε ένα εστιατόριο,  στο μέτρο,  στο γήπεδο, στο αεροπλάνο. .. συναντήσουν έναν παρανοϊκό ζωσμένο με εκρηκτικά....
και τότε ξανά μανά κεράκια , λουλουδάκια.
Συνεχίστε να αντιλαμβάνεστε ότι ο ανθρωπισμός, ο πολιτισμός, τα δικαιώματα,  η ανεκτικότητα, κι όλες αυτες οι μεγαλες ιδέες,  για τις οποίες ειστε τοσο υπερήφανοι,  είναι κάπου τοπικά χωροθετημένες στον πληνήτη και θα συναντάτε παντού την φρίκη του διαμελισμού...

Δεν βγάζει πουθενά ένας κόσμος χωρισμένος στα δύο, γιατί, για την σύγχρονη ανθρωπότητα, αυτομάτως το κομμάτι που ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ, που δεν ανηκει στον εγωτικό μικρόκοσμό μου ,παύει να υπάρχει και να είναι πραγματικό , να αιμορραγεί και να πονάει...και τότε το θαυμάσιο, πολιτισμένο δυτικό ή βαρβαρικό ανατολικό Εγώ μου παύει να είναι ανθρώπινο.
Τοσο απλά,  τόσο τηλεοπτικά.

Σχόλια

  1. Ανώνυμος19/11/15, 12:51 μ.μ.

    Ω βάθος λογου και σκέψεων!
    Αραγε καταλαβαινόμαστε εμείς οι "δυτικοφιλοι"?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι σημαίνει "δυτικοφιλοι"?
    Τι σημαίνει "καταλαβαινόμαστε"?
    Ευχαριστώ για την επίσκεψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός