Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_ιστορίες λεωφορείου (Ι)




Στα υπεραστικά λεωφορεία της γραμμής υπάρχουν αριθμημένες θέσεις.
Στο εισιτήριο αναφέρεται ο αριθμός της θέσης.
Πλην όμως, στους τόπους μας και στα λεωφορεία μας κανείς δεν κάθεται στη θέση που λέει ο αριθμός.
Ο καθένας κάθεται όπου βρει κι όπου του αρέσει.
Υπάρχουν μερικοί που προτιμούν να κάθονται μπροστά, ακριβώς πίσω από τον οδηγό γιατί ζαλίζονται. Θέλουν να βλέπουν το δρόμο, καθώς το υπεραστικό λεωφορείο χιλιόμετρο το χιλιόμετρο τον καταβροχθίζει.
Άλλοι προτιμούν να κάθονται στη γαλαρία, και στη ζούλα ξαπλώνουν και κοιμούνται. Μου έχει τύχει να ροχαλίζουν κιόλας.

Η πλάκα είναι με τους δυτικούς τουρίστες που επιμένουν να βρουν την ακριβή θέση που λέει το εισιτήριό τους και τους φαίνεται αδιανόητο να βρίσκουν άλλους στρογγυλοκαθισμένους στις «δικές» τους θέσεις.  

Εγώ πάλι, προτιμώ να κάθομαι στ’ αριστερά απ’ τη μεριά του οδηγού, όχι όμως ακριβώς πίσω του, κάπου στη μέση. Και βέβαια προτιμώ να είμαι στο παράθυρο.
Μου αρέσει να βλέπω απ’ το παράθυρο και να κάθομαι μόνη μου.
Δεν μιλάω ποτέ σ’ αγνώστους. Τους παρατηρώ μόνο. Είναι χειρότερα.
Αλλά δεν έχω πρόβλημα, κάθομαι κι όπου βρω μια θέση.

Σημασία στις υπεραστικές γραμμές έχει να μην υπάρχουν όρθιοι.
Σημασία έχει η υπεραστική γραμμή να σε πηγαίνει στον προορισμό σου και να φτάνει στην ώρα της.
Σημασία έχει ότι κάθε μέρα τρέχω να προλάβω τα υπεραστικά λεωφορεία….
Συνήθως τα προλαβαίνω και κάθομαι σε μια οποιαδήποτε θέση, χωρίς ποτέ να κοιτάξω τον αριθμό μου. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός