Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_σκέψεις για μια μέρα που ήταν



Πριν τρεις μέρες το άκουσα  πρωί πρωί. 
Είπα, δεν θα πω τίποτα.

Το άκουσα στον REAL FM.
Θα μου πεις τι σημασία έχει;
Καμία.
Οπουδήποτε, οποιαδήποτε εκπομπή που ενημερώνει τους ακροατές της νιώθει υποχρεωμένη να κάνει τέτοιες υπενθυμίσεις, με τις ανάλογες μουσικές επενδύσεις, βεβαίως.

Μου θύμισαν λοιπόν, 
ότι στις 9 Οκτωβρίου του 1940 γεννήθηκε ο Τζων Λένον και στις 9 Οκτωβρίου του 1967 δολοφονήθηκε ο Ερνέστο Τσε Γκεβάρα.
Είπα δεν θα πω τίποτα. 

Δεν τα μπορώ τα επετειακά αφιερώματα. Αυτά τα δακρύβρεχτα, τα κάπως φευγάτα, που κάτι, κάπως αναπολούν.
Κάνουν καλές πωλήσεις οι αναμνήσεις.
Τρελός τζίρος γίνεται με τα αναμνηστικά. 
Πάει κάπου εκδρομή ο άλλος και νιώθει υποχρεωμένος να αγοράσει ένα ανόητο πράγμα, ένα μαγνητάκι, μια θήκη για το αλατοπίπερο, ένα αναμνηστικό, ένα «ήμουν κι εγώ εκεί».

Καλέ μου, το πού είσαι τώρα έχει σημασία. Το "ήμουν κι εγώ εκεί" αναφέρεται στο παρελθόν, αν το πρόσεξες. 
Το αν κάποτε άκουγες το Imagine και φαντασιωνόσουν ένα all the people κόσμο ή αν κάποτε στο φοιτητικό σου δωμάτιο κοκκίνιζε η αφίσα του Τσε Γκεβάρα, μη το δένεις και κόμπο. Σε πολλούς έχει συμβεί αυτό.
Σημασία έχει το πού είσαι τώρα. Το πού είσαι τώρα αναφέρεται στο παρόν και ίσως στο μέλλον. Δηλαδή, με απλά λόγια στον κόσμο που τώρα υπάρχει και σ' αυτόν που θα υπάρχει αύριο. 
Χμ,.... εδώ σκουραίνουν τα πράγματα. 
Πώς να φέρεις το παρελθόν της μουσικής που άκουγες, των ονείρων που έκανες, των ιδανικών που είχες στο τώρα και στο αύριο; Κομματάκι δύσκολο. 

Γιατί  τώρα, τρέχεις στην Εθνική με 140 για να προλάβεις να πας στο γραφείο σου, να μετρήσεις, να πουλήσεις, να κλείσεις, να διευθετήσεις, να συμπληρώσεις, να γράψεις, να σβήσεις, να πτωχεύσεις.
Ναι, να πτωχεύσεις.
Γιατί πλέον χρειάζεται η πραγματικότητα ενός REAL-ity  ραδιοφώνου, του τηλεαστέρα δημοσιογράφου για να κάνει την ζεύξη εκείνου που ήσουν τότε και αυτού που είσαι τώρα, γιατί έχεις παραδώσει το παρελθόν στις αναμνήσεις, γιατί δεν υπάρχει τίποτα απ' όλα αυτά στο παρόν σου, για να σου θυμίζει… 
Αυτό είναι φτώχεια.
Για λίγο όμως, μέχρι να φτάσεις. Μετά συνεχίζεις.
Μη στεναχωριέσαι. Σε λίγο δεν θα θυμάσαι τίποτα.
Ούτε Λένον, ούτε Τσε.
Μια μέρα ήταν, μια διαδρομή στην Εθνική ήταν και πέρασε.

Είπα δεν θα πω τίποτα
Θα αφήσω να περάσουν λίγες μέρες. Λίγες μέρες ακόμη.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός