Σε νύχτες και σε μέρες όπως αυτές, σε ώρες τέτοιου καιρού στους δρόμους
κυκλοφορούν ίσως μονάχα οι ποιητές και οι κλέφτες.
Β.Μαγιακόφσκι
Άνοιγαν δρόμους.
Επιπέδωναν τη γη με νέα κενοτάφια.
Γλεντούσαν ξετσίπωτα τα παγωμένα βράδια στις συχνότητες των καναλιών.
Μιλούσαν για τα αναπτυξιακά τους έργα.
Όλους θα σας θάψουμε κουφάλες,... τραγουδούσαν.
Και τα ανδρείκελα
ονειρευόταν κι αυτά τη θέση τους στη νεκροπομπή.
Πάρε με, κύριε νεκροθάφτη, στη δούλεψη σου,... εκλιπαρούσαν.
Γιατί έχει χρήμα το πράγμα, λαδώνει τ' άντερο σου.
Ενώ αν ζεις για την Ανάσταση, χαιρέτα μου το πλάτανο...
Γιατί: ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο κώλος μας...αυτή είναι η αλήθεια.
Έτσι μιλούσαν, σε νύχτες και μέρες όπως αυτές, οι ταγοί της Κλίκας.
Κι εσύ τι έκανες;
Ό,τι μπορούσα, Κύριε, μα ήταν ΤΙΠΟΤΑ.
Χανιά, 21/2/2018
Ο Νίκος Χουρδάκης είναι ψυχολόγος, υποψήφιος διδάκτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΕΑΠ, με αντικείμενο την ερμηνευτική προσέγγιση των βιβλικών και χριστιανικών αρχετύπων στην αριστερή μεταπολεμική ποίηση. Ζει και εργάζεται ως ψυχοθεραπευτής στα Χανιά.... διαβάζει συνεχώς... γράφει συχνά.... κάθε τόσο συγκεντρώνει τα γραπτά του σε μικρά βιβλιαρίδια που τυπώνει ο ίδιος στον προσωπικό του υπολογιστή και τα χαρίζει σε λίγους και εκλεκτούς φίλους και φίλες.... και ασθμαίνει νυχθημερόν στον κάματο της Αγάπης...
Ωραίος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘλιβερό σχολιάζει ο ίδιος τον εαυτό του δήθεν ανωνυμα στα σχόλια ως "ωραίος".Ένα τίποτα με πολύ τίποτα η ποίηση σας κύριε Αχιρδακη κυρίως γιατί εσείς ο ίδιος στην ζωή σας είστε το κατεξοχήν παράδειγμα του ότι φάμε κ ότι πιει.ο κωλακος μου
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΓνωρίζετε τον άνθρωπο; Έχετε κάποια προηγούμενα μαζί του και θέλετε να μας κάνετε γνωστά;
Αυτή την εντύπωση μου δημιουργείτε, ανάμεσα σε άλλα...
Εμπρός λοιπόν! ασκείστε την "κριτική" σας δεινότητα.
Η ενστάσις μου κύριοι και κυρίες είναι ότι Μαγιακόφσκι δεν αγγίζεται είναι ιεροσυλία μην χρησιμοποιείτε το όνομα του την τέχνη του τα μεγαλουργήματα του για να κερδίσετε απο αυτόν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί μόνο δια αυτόν τον λόγο υπάρχει ο συνειρμός,η αναφορά πείτε όπως θέλετε ανάμεσα στο ποίημα του κυρίου και του Τέρατος της τέχνης Μαγιακόφσκι .
κατά τα άλλα θα ήταν όμορφη ποίηση εάν δεν υπήρχε η αναφορά στον Μαγιακόφσκι
Κρατάω μόνο στο τέλος το ένα καλό βήμα που κάνατε : να χαρακτηρίσετε "όμορφη" την ποίηση ενός ανθρώπου που λίγο πριν σκυλο-τερατο-βρίσατε, παραποιώντας χυδαία ακόμα και το όνομά του . Τα υπόλοιπα, για το αν μπορούμε να χρησιμοποιούμε ή όχι αποσπάσματα ως αναφορές σε έργα άλλων ποιητών και συγγραφέων, τα αφήνω στην κρίση όποιου διαβάζει...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟμολογώ ότι όταν πρόκειται για τον λατρεμένο μου Μαγιακόφσκι δεν κρατάω την ψυχραιμία μου ,δεν άντεξε η ψυχή μου να γίνεται αναφορά στο όνομα του κατά την γνώμη μου χωρίς ανάγκη αλλά για την δημοσιότητα με ένα ποίημα που κραυγάζει ακριβώς αυτη ακριβώς την αντίληψη.Ζητω συγνώμη για τον εμπαιγμό του ονόματος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν διαβάζετε, θα ξέρετε ότι πολλοί συγγραφείς και ποιητές συνηθίζουν να βάζουν ως προμετωπίδες αποσπάσματα από έργα άλλων επιφανών συγγραφέων οι οποίες λειτουργούν ως "κλειδιά" για την ανάγνωση του κειμένου τους και διευκολύνουν την διακειμενικότητα. Αυτό δεν τους καθιστά ύποπτους εκμετάλλευσης και χρησιμοθηρίας. Εξάλλου για ποια δημοσιότητα να μιλήσουμε; Την δημοσιότητα του "παράκοσμου"; Αστεία πράγματα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσον αφορά τις ποιητικές και όχι μόνο "λατρείες" , προσωπικά μιλώντας, μού είναι απωθητικές. Είναι αυτές ακριβώς οι πάσης φύσεως "λατρείες" που καλλιεργούνται και δημιουργούν το γόνιμο έδαφος για λογής εκμεταλλεύσεις και προβολές (βλ. ΜΜΕ κλπ). Εξάλλου, κατά τη γνώμη μου, ποιητής είναι αυτός που γράφει για να ελευθερώσει τον εαυτό του και, αν μπορεί, και αυτούς που θα τον διαβάσουν κι όχι για να σκλαβώσει τις διάνοιες και τις ψυχές στην λατρεία του ειδώλου του.