Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_ιστορίες φροντίδας σε χώρο εσωτερικό (vi)

Ο ήχος αυτός κάλυπτε μια περιοχή ακτίνας τεσσάρων περίπου μέτρων.
Εγώ όμως μπορούσα να τον ακούω και σε μεγαλύτερη απόσταση.
Μπορούσα να τον ακούω στην αυλή, στα πίσω δωμάτια, ακόμα και μέσα στην προστατευμένη από το φως και την υπόλοιπη κίνηση του σπιτιού, αποθήκη.
Διαρκούσε σχεδόν μέρα και νύχτα και μόνο μια μικρή διακοπή, εκεί γύρω στις 3 τα ξημερώματα, την ώρα του βαθύ ύπνου, ελευθέρωνε τον χώρο από την συνεχόμενη και κανονική ροή του.
Εάν ήταν αίμα, αυτός θα ήταν ο ρυθμός του.
Ένα αδιάλειπτο και τακτικό ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ, ωχ....
Ένα ωχ που θα μπορούσε μεταδίδεται από τα μεγάφωνα ενός στρατοπέδου συγκέντρωσης για να τρελάνει και τον πιο ισορροπημένο άνθρωπο.
Ένα ωχ που είχε διαποτίσει τα πάντα... τους τοίχους, τις κουβέρτες, τα γαμημένα κουρτινάκια...
τα πατώματα, φύτρωνε ακόμα και στις γλάστρες με τα ωραία πολύχρωμα άνθη που πότιζα κάθε απόγευμα, κρεμόταν από τα φύλλα της κληματαριάς και κάθε που φυσούσε έπεφτε ξερό και δίχως βάρος κι όμως ικανό να βουλιάξει τα πάντα....

Ένα ωχ που είχε λάβει πλέον θέση δέρματος για να καλύψει μια χαίνουσα πληγή...
Ένα ωχ που λειτουργούσε σαν αδιαπέραστος φραγμός για να προστατέψει την αλογία ενός βυθισμένου στο χάος του εαυτού....
Ένα ωχ που είχε υποκαταστήσει τον λόγο των ανθρώπων και ήταν πλέον βία ασύλληπτη και δεσμός δουλείας....

Ένα ωχ που σήμαινε το εντελώς υποκειμενικό αίσθημα της οδύνης που ηδονίζεται στον πόνο της, αφού καμία άλλη ηδονή ποτέ της δεν της δόθηκε, ποτέ δεν την απαίτησε και δεν την γεύτηκε ποτέ....

Ένα ωχ της περιφρόνησης κάθε πράξης και λόγου...
Ένα ωχ της παραμόρφωσης κάθε όντος...
Ένα ωχ των εσχάτων της ύπαρξης...

Είχε αρχίσει να με κυριεύει.... τρυπούσε τα αυτιά μου και τρύπωνε στα βιβλία μου σχίζοντας τις σελίδες τους, σβήνοντας τα γραμμένα...

Ο γιατρός που ήρθε να με δει... με άκουσε βεβαίως, δίχως όμως να μ' ακούει...
"Να παίρνεις αποστάσεις" με συμβούλεψε....
Είπε και μερικά ακόμα, που στους άλλους έκαναν εντύπωση, εμένα πάλι μου φάνηκαν γνωστά...
Έγραψε και ένα φάρμακο σε σταγόνες...
Πόσες σταγόνες, γιατρέ; τον ρώτησα...
Τέσσερις έως πέντε την ημέρα σε ένα ποτήρι νερό....

Τον ευχαρίστησα πολύ...

Μπορούν οι σταγόνες να ξεπλύνουν τους τοίχους, μπορούν να ελευθερώσουν την κληματαριά;
Μπορούν άραγε οι σταγόνες να επεκτείνουν την ακτίνα του κύκλου, να κάνουν πιο χαλαρά τα όρια μεταξύ μας; Να μην ακουγόμαστε τόσο πολύ; Να μην βλεπόμαστε τόσο πολύ; Να παίρνουμε τις απαραίτητες αποστάσεις για να ζούμε ως λογικοί άνθρωποι μέσα στην επικράτεια του παραλόγου;
Δεν τον ρώτησα κι έτσι δεν ξέρω την απάντησή του....

Ξέρω όμως ότι είναι ο Θάνατος που σέρνεται μαζί μας και μας σέρνει....
Ξέρω επίσης πως ο Θάνατος με θάνατο πατιέται....

Και γέλασα μαζί του...



    

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός