Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

-το αναρχικό το στόμα σου ρίχνει αυτοσχέδιες βόμβες

τρομάζουν όσοι αδιάφοροι πηγαίνουν στην δουλειά τους.
τρομάζουν όσοι ξέχασαν πώς είναι ο κρότος
τρομάζουν όσοι στέκουν σε ουρές,
όσοι ζουν στη σκόνη τόσο που οι ίδιοι σκόνη γίνανε 
τρομάζουν όσοι ζουν μεσ’ την σιωπή.
όσοι χάσανε τον αριθμό των άστρων
τρομάζουν όσοι χάσανε τον τρόπο να αγαπάνε,
να εμπιστεύονται 
τρομάζουν όσοι φοβούνται,
όσοι παίρνουν φάρμακα για να αποκοιμηθούνε  

όσοι δεν βλέπουν όνειρα, 
όσοι πηγαίνουν ίσια,
όσοι αποταμιεύουνε τα ίδια τα παιδιά τους
για να τα καταναλώσουνε σε εποχές ανάγκης
τρομάζουν όσοι άλλους τρομάζουνε
για να κυλάει σαν ποταμός και σα πνιγμός ο τρόμος,
τρομάζουν όσοι φοβούνται το κορμί
κι εδώ κι εκεί  το εκθέτουν για να΄ναι ένοχο, μουγγό
τρομάζουν όσοι νουθετούν, 
όσοι δικάζουν, όσοι δείχνουν,
όσοι δεχθήκανε να κλείσουν το μυαλό τους
σ’ ένα κουτί και το ‘βαλαν στο σαλόνι 
και κλείσανε τον λόγο τους  σ’ ανόητες εκφράσεις,
όσοι λένε ευχαριστώ για τα σκουπίδια της ζωής,
όσοι καταναλώνουνε πνευματικές  τροφές και  άνοστα τραγούδια,
και μένουν να θαυμάζουνε τους προβολείς
της δύναμης  μιας άχαρης αυταπάτης
τρομάζουν όσοι αναμασούν λόγια που δεν κατάλαβαν
όσοι φορτώνουν στις λέξεις την αρρώστια τους
ενώ  αυτοί μιλούν με τον ευγενικό, 
τον στρογγυλό τον δήθεν δημόσιο λόγο.
τρομάζουν όσοι δηλώνουν σώφρονες, τίμιοι, συνετοί,
όσοι αναβάλουνε 
κι όσοι κυκλοφορούν  μόνο ώρες που πρέπει.

Το αναρχικό το βλέμμα σου τους αποτελειώνει.
Τα χάνουν όταν σε βλέπουνε γυμνό, ζωώδη, πεινασμένο,
χωρίς καλύμματα χωρίς καμιά κουκούλα
χωρίς μια στάλα εντροπής
χωρίς καμία τύψη
χωρίς το φόβο να είσαι μόνος σου, μην μοιάζεις με κανέναν,
μόνο τις άναρχες τις  ρίζες σου
να απλώνεις από κάτω, αγγίζοντας τα έγκατα,
πιέζοντας τον ουρανό,
και τ’ αναρχικά τα μάτια σου
ν' αναποδογυρίζουνε
αγάπη μου,  τον κόσμο. 



Σχόλια

  1. Ανώνυμος5/9/14, 4:17 μ.μ.

    "Το αναρχικό το βλέμμα σου τους αποτελειώνει.
    Τα χάνουν όταν σε βλέπουνε γυμνό, ζωώδη, πεινασμένο,
    χωρίς καλύμματα χωρίς καμιά κουκούλα
    χωρίς μια στάλα εντροπής
    χωρίς καμία τύψη
    χωρίς το φόβο να είσαι μόνος σου, μην μοιάζεις με κανέναν,
    μόνο τις άναρχες τις ρίζες σου
    να απλώνεις από κάτω, αγγίζοντας τα έγκατα,
    πιέζοντας τον ουρανό,
    και τ’ αναρχικά τα μάτια σου
    ν' αναποδογυρίζουνε
    αγάπη μου, τον κόσμο"

    !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ ανώνυμε,
    Το είχα γράψει πριν 3 χρόνια...
    και δεν έχω ν' αλλάξω τίποτα, ούτε μια κεραία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός