Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_να πας

Σου είπα να πας και συ πήγες.
Υπάκουσες όπως πάντα...
Έλα, σου έλεγα και συ ερχόσουν
Κάτσε....και συ καθόσουν...
Ερχόσουν, καθόσουν μπροστά μου σε στάση αναμονής, με όλη την προσοχή σου στραμμένη πάνω μου  και με κοίταζες με κείνα τα μεγάλα ολοστρόγυλλα μάτια σου
Με το βαθύ καφέ της όμορφης γης,
Μια εμένα μια την φρυγανιά που κρατούσα
Σου άρεσαν οι φρυγανιές
Έκοβα τη μισή και την πέταγα και συ μ' ένα χαπ!, την έπιανες στον αέρα.
Όλο το καιρό που περάσαμε μαζί, ολόκληρο  χειμώνα  και την άνοιξη και μέχρι σήμερα
που σου είπα, πήγαινε, πήγαινε καλό σκυλάκι, ξεκουράσου....
και συ πήγες
πάντα υπάκουες
Κοιμόσουν στα πόδια του κρεβατιού μου, ήσυχη, κουλουριασμένη
με τα αυτιά σου πάντα σε ετοιμότητα
όχι δεν κοιμόσουν - τι χαζή που ήμουν να νομίζω ότι κοιμόσουν!-
παραφύλαγες κάθε μου κίνηση,
όταν σηκωνόμουν να φέρω ξύλα για τη σόμπα, όταν άναβα το φωτάκι το βράδυ, όταν άνοιγα το ντουλάπι του ψωμιού,
άκουγες
Θέε μου πόσο με άκουγες!
μια εμένα, μια τη βροχή, μια τη φωτιά
μέσα στην απόλυτη σιωπή του δωματίου
πόσο με άκουγες!
Να πας...
Να πας καλό σκυλί
Να πας Ρούμπη μου, Ρουμπινάκι μου, Ρουμπίνη μου...
Να πας στο Θεό
Να του γλίψεις τα χέρια
Να του κουνήσεις την ουρίτσα σου
Να μπερδευτείς στα πόδια του και στα φορέματά του
Να χώσεις τη μουσούδα σου στα γένια του
Να μου πεις τι γεύση έχουν τα μάγουλά του
Πώς μυρίζει από κοντά
Πώς χαϊδεύουν τα χέρια του, το κεφαλάκι σου και την πλάτη σου....
Όλα θα τα καταλάβεις Εσύ για τον Θεό, γιατί είναι απλός, ακριβώς όπως Εσύ...
Μην ανησυχείς
Εδώ τα κατάλαβες όλα για τους ανθρώπους,
ακόμα κι αυτά που παιδεύονται χρόνια να καταλάβουν οι ίδιοι, για το καλό και το κακό και για το άδικο...
Εσύ, αυτά, τα καταλάβαινες με μιάς
δίχως ποτέ να γράψεις τίποτα, δίχως ποτέ να πεις ούτε μια λέξη, δίχως να συμμετέχεις σε καμία συζήτηση και αυτές, τις οικτρές που λένε "λογικές διαδικασίες" οι άνθρωποι, μόνο και μόνο για να κρύψουν την  πολυπλοκότητα της ψυχής  τους και την αδυνατότητά τους να αγαπούν όπως οι σκύλοι.
Όλα τα καταλάβαινες Εσύ κι ας έζησες τόσα λίγα χρόνια.
Πέντε - έξη μήνες είχε πει ο γιατρός, όταν σε φέρανε σε μένα....άρρωστη βαριά.
Εσύ όμως ήσουν καλά... Πολύ καλά, παίζαμε μαζί, κοιμόμασταν, σου διάβαζα... θυμάσαι Ρουμπίνη τα βράδια που σου διάβαζα τις σοφίες μου.... Σε σένα την Σοφή.
Έζησες πολύ παραπάνω από όσο έλεγε, γιατί εσύ δεν ξέρεις τον χρόνο, Εσύ ξέρεις μόνο την αγάπη, την υποταγή, την σιωπή, την χαρά, το γάβγισμα, να με περιμένεις, ήξερες, σίγουρη πάντα ότι θα γυρίσω, να σου γεμίσω το πιατάκι σου.
... και έζησες καλά, έως το τέλος... το δύσκολο τέλος που πέτρωσαν τα ολοστρόγγυλα μάτια σου.
Σου έλεγα, τίποτα δεν ξέρει ο γιατρός Ρουμπίνη μου, θα δεις όλα θα πάνε καλά...
Άστους αυτούς.... Τίποτα δεν ξέρουν αυτοί,  ενώ τα  μάτια σου, τα ολοστρόγγυλα μάτια σου, που ήταν βουτηγμένα θαρρείς στην απορία, τα ήξεραν όλα τα μάτια σου.... τα ξέρουν.
Θα καταλάβεις και τον Θεό αμέσως, Ρουμπίνη μου!!...
Θα δεις, εκεί όλα θα είναι για σένα χαρούμενα, σκυλίσια, μυρωδάτα, ούτε σκοινιά, ούτε αλυσίδες...ούτε κλώτσοι, ούτε μπάτσοι, ούτε διαταγές... και φρυγανιές άφθονες και μπιφτέκια και χάδια και γλυκόλογα που σ' αρέσανε....
Να πας τυλιγμένη με το σεντονάκι σου, το καθαρό, το τελευταίο
Να πεις ότι σε λένε Ρούμπη, Ρουμπίνη, Ρουμπινάκι,
που πάει να πει,  αθώα ψυχή που αγαπάει....
Να πας....

Είμαστε τόσο αθώοι 
όσο πονάμε 
κάθε φορά, 
που η αθωότητα χάνεται. 



Σχόλια

  1. Ανώνυμος20/8/18, 12:12 π.μ.

    το τελειότερο, ever!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος26/8/18, 12:53 μ.μ.

    "Είμαστε τόσο αθώοι
    όσο πονάμε
    κάθε φορά,
    που η αθωότητα χάνεται" ποιος ποιητής υπογράφει τους προηγούμενους στίχους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν είναι κάποιου ποιητή. Είναι επιγραμματικά αυτό που θα ήθελε να πει αυτό κειμενάκι.
    Ευχαριστώ πάντως που σκεφτήκατε ότι υπάρχει κάποια ποιητικότητα σε αυτές τις γραμμές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος26/8/18, 6:11 μ.μ.

    Το βρήκα ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ. Και το διαδίδω όσον δύναμαι! Και το βρίσκουν ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ και όσοι το ακούνε. Σας ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος27/8/18, 9:15 μ.μ.

    Έγραψα αυτούς τους στίχους στο χαρτί του τραπεζιού μιας πάμπ...να το διαβάσει ως και η ευγενική σερβιτόρα, να αναστενάξει.. Τους χάραξα με στυλό στο εσωτερικό της αριστερής μου παλάμης και τους κρυφοδιαβάζω καθώς περιδιαβαίνω στους δρόμους...Όποτε συναντώ τέτοια έκφραση ευαισθησίας και χαρμολύπης, λέω στον εαυτόν μου: "αξιζει που χασομεράς στα μπλόγκια,ψυχή μου!" :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός