Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

_γιατί δεν μ' αρέσει το facebook

Για δύο λόγους δεν μ'αρεσει το Facebook.

Ο πρώτος :
Διότι προσπαθεί με το στανιό να συνάψει σχέσεις μαζί μου.
Με αποκαλεί με το όνομά μου.
Μου απευθύνεται στον ενικό.
Μου στέλνει χαρούλες και φιλάκια
Θυμάται τα γενέθλιά μου και μου στέλνει digital τούρτες με κεράκια.
Θυμάται τα γενέθλια των παιδιών μου και των παιδικών μου φίλων.
Υπολογίζει πόσες φορές χάρηκα, θαύμασα, σχολίασα, θύμωσα, μπήκα και βγήκα από τους τοίχους του.
Μου υπενθυμίζει να πάω διακοπές, μου προτείνει πού να πάω, μου φτιάχνει προσωπικά, δικά μου άλμπουμ με τις στιγμές του χρόνου που πέρασε.
Αν περάσει αρκετός χρόνος χωρίς να κάνω κάτι μαζί του, μου στέλνει ειδοποιήσεις, σκουντήματα και σα να μου κάνει παράπονα....
Κοντολογίς προσπαθεί να έρθει τόσο κοντά μου, έτσι που εγώ έχοντας γίνει το επίκεντρό του,  να νιώθω μέσα του και αυτό να με έχει περικυκλώσει.
Είναι σχέση αυτό;
Και βέβαια είναι.
Είναι όμως σχέση με το τίποτα. Είναι αυτο-σχέση. Δηλαδή η διαστροφή της σχέσης.

Ο δεύτερος:
Διότι ωθεί τους ανθρώπους στην οικειοποίηση  της λογικής της διαφήμισης.

Η διαφήμιση είναι ο Πρακτικός λόγος της εποχής. Δεν υπάρχει άλλος ηθικο-πρακτικός λόγος, παρά μόνο αυτός που επιβάλλεται από τη νομοθεσία και παράγεται από την διαφήμιση.
Η διαφήμιση δεν αφορά πλέον κάποιους ειδήμονες, τους διαφημιστές.  Έχει σπάσει τα στεγανά των ειδημόνων. Λειτουργεί πλέον όχι μόνο για τις προωθητικές ανάγκες της Coca Cola, της Fiat ή του s/m Μασούτης,   αλλά σαν ένα κοινό αγαθό, διαθέσιμο σε όλους.
Ο καθένας  στην αγορά του Facebook,  μπορεί να εφαρμόσει,  και επιβραβεύεται γι' αυτό,   τις πρακτικές τεχνικές της διαφήμισης για να προωθήει τον εαυτό του σαν εμπόρευμα.
Οι άνθρωποι συνηθίζουν στο να προβάλλουν, να συσκευάζουν, να πουλάνε και να καταναλώνουν τους εαυτούς τους.  Οι άλλοι είναι χρήσιμοι για αυτούς τους σκοπούς της κατανάλωσης του εαυτού.
Οι άνθρωποι για τούτο προσπαθούν και γίνονται ουάου!!!
Φωτογραφίζουν τα σπίτια και τους τόπους τους, τα μέρη που πηγαίνουν,  τις στιγμές τους, τα πρόσωπά τους, αραδιάζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με μια διάθεση ασφυκτικού πακεταρίσματος.
Μόνο που κανείς δεν ενδιαφέρεται για το πακέτο του άλλου, παρά μόνο για το δικό του.

Με απλά λόγια το πακετάρισμα   είναι ο σύγχρονος   ναρκισσισμός.
Γενικά το facebook πακετάρει την ζωή και τον εαυτό των ανθρώπων με την συγκατάθεσή τους, ασφαλώς και μέσα από την γλυκιά αύρα της ελευθερίας της γνώμης, ακόμα και της κριτικής....
Αυτό το πακετάρισμα όμως είναι η καταστροφή όλων:  της ζωής και του εαυτού...της ελευθερίας και της κριτικής.

Γι' αυτούς τους λόγους δεν μ' αρέσει το facebook.

Αυτό όμως δεν έχει καμία αξία.
Καθώς οι δύο αυτοί λόγοι ενδημούν κι αλλού.
Κι αυτό,  νομίζω ότι έχει κάποια αξία.
Το να μπορούμε, δηλαδή, να τους εντοπίζουμε και πέραν του facebook.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

_Mπέρτολτ. Μπρεχτ: η Εβραία

Η "Εβραία" είναι ο τελευταίος μονόλογος από το σπονδυλωτό έργο του Bertolt Brecht "τρόμος και αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ. Το έργο αυτό του Μπρεχτ αποτελείται απο 24 σκηνές-μονόπρακτα, που έγραψε ο Μπρεχτ εξόριστος μεταξύ 1935 και 1939 και περιγράφουν την τρομοκρατία και την άγρια φύση του ναζιστικού καθεστώτος. Η ελληνική μετάφραση αυτού του έργου του Brecht είναι του Μάριου Πλωρίτη και κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Μωραίτης. Στο κείμενο αποτυπώνεται η εσωτερική ένταση του ατόμου που παίρνει μια απόφαση ενώ βρίσκεται στο χείλος της απελπισίας. Μέσα από την ανάγνωση του έργου στρέφουμε την προσοχή στα εκατοντάδες πρόσωπα της καθημερινότητας, τα οποία, δίνοντας έναν οριακό αγώνα επιβίωσης, αναδύονται ως σύγχρονοι/ες ήρωες και ηρωίδες του Brecht . Το ηχητικό ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε παρακάτω είναι από την παράσταση που ανέβηκε το 1978 μαζί με άλλα πέντε μονόπρακτα διαφόρων άλλων συγγραφέων, από το Θίασο Λαμπέτη. Αν και το συγκεκριμένο ντοκουμέντο έχει ανέβ

_Κ.Π. Καβάφης : πρόσθεσις

Aν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω. Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω — που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ) που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί. (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993) Σχόλιο :  Δεν θέλω να κάνω ανάλυση... ένα σχόλιο μόνο.. Υπήρξαν και υπάρχουν -ευτυχώς- πολύ αξιότεροι εμού αναλυτές, που έσκυψαν με γνώση και συγκίνηση πάνω στο έργο που μας άφησε ο μεγάλος Αλεξανδρινός. Πριν, όμως, μπω στα ενδότερα, λέω να κάτσω λίγο απ' έξω, να θαυμάσω το οικοδόμημα. Γενικά, καλό είναι να το κάνουμε αυτό. Μια πρώτη καταγραφή, μια εξωτερική εποπτεία, καθώς η μορφή περι-γράφει το περιεχόμενο και το περιεχόμενο χύνεται μέσα στη μορφή του, μας είναι πάντα χρήσιμη για να συνδεθούμε και να μείνουμε εντός του ποιήματος. Ας είναι... διάφορες σκέψεις...ή οδοί για την σκέψη, γενικώς... Αυτό λοιπόν το ποίημα του Κ.Π.Καβά

_ Γ. Σεφέρη, "κράτησα τη ζωή μου" : σπάραγμα μιάς ανάγνωσης

Τ' ανθισμένο πέλαγο και τα βουνά στη χάση του φεγγαριού η μεγάλη πέτρα κοντά στις αγριοσυκιές και τ' ασφοδίλια το σταμνί πού δεν ήθελε να στερέψει στο τέλος της μέρας και το κλειστό κρεβάτι κοντά στα κυπαρίσσια και τα μαλλιά σου χρυσά' τ' άστρα του Κύκνου κι' εκείνο τ' άστρο ό Αλδεβαράν. Κράτησα τη ζωή μου κράτησα τη ζωή μου ταξιδεύοντας ανάμεσα στα κίτρινα δέντρα κατά το πλάγιασμα της βροχής σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες με τα φύλλα της οξιάς, καμιά φωτιά στην κορυφή τους· βραδιάζει. Κράτησα τη ζωή μου˙ στ' αριστερό σου χέρι μια γραμμή μια χαρακιά στο γόνατο σου, τάχα να υπάρχουν στην άμμο του περασμένου καλοκαιριού τάχα να μένουν εκεί πού φύσηξε ό βοριάς καθώς ακούω γύρω στην παγωμένη λίμνη την ξένη φωνή. Τα πρόσωπα πού βλέπω δε ρωτούν μήτε ή γυναίκα περπατώντας σκυφτή βυζαίνοντας το παιδί της. Ανεβαίνω τα βουνά· μελανιασμένες λαγκαδιές˙ o χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ό χιονισμένος κάμπος, τίποτε δε ρωτούν μήτε o καιρός κλειστός